Hets inför finalen på Torpet, BoTT!

Verkligen mindre kul:

ja fy fan va snopet när man slår av på farten efter mål så smäller däcket och jag kastades av hojen hårt ner i asfalten.

Har precis kommit hem från att suttit hela natten på akuten till kl 5. inget brutet iallafall men det gör ont som sam i min gamla kropp. snacka om att svensk sjukvård suger. ca 5 min aktiv tid på 7,5 timmar.....

jag ska undersöka idag vad som hänt om det var fel på däcket men det verkar så.

ja fy fan va snopet när man slår av på farten efter mål så smäller däcket och jag kastades av hojen hårt ner i asfalten.

Har precis kommit hem från att suttit hela natten på akuten till kl 5. inget brutet iallafall men det gör ont som sam i min gamla kropp. snacka om att svensk sjukvård suger. ca 5 min aktiv tid på 7,5 timmar.....

Tjena grabben, grattis med seieren:tummenupp Men om du ser på dekket er det en ganske klassisk "ta i svingen"-greie! Din sambo sa jo at det hadde røket av sykkelen en stund! Jeg opplevde det samme på Rudskogen ifjor og da var Pirelli -dekket slutt etter 3 runder på en 2 km lang bane! Gudskjelov ble jeg svartflagget og når jeg kom inn var dekket nedslitt til corden på midten!:huvet

Däcket var LIIIIIITE slitet i mitten.
Mantorp-Anderstorp_052.jpg

Mantorp-Anderstorp_053.jpg

Synd på så fin hoj..
Mantorp-Anderstorp_063.jpg

Dæven du hadde tenkt det samme, hehe...
Takk, gikk greit på andre heatet:)
Sykkern er ikke solgt, digg at den virker som den skal iallefall. Solgt din?

Det var ju rackarns att detta avstånd till Jonas inte höll in i mål. Blev lite osäker när jag såg Lasens rykande hoj och gick ur spår. Visste inte om det var olja eller gummi. Tack för racet Jonas T. Nytt PB blev det.

http://www.duccebilder.se/details.php?image_id=27402

:tummenupp :tummenupp
Bra kört!! Grattis till PB. Jag fick ju mitt PB på lördagen.
Hehe, jag ville om till varje pris och kände att sista gången i karusellen så fick det bära eller brista :) . Tyvärr började mina däck ge upp. Dom hade gått 3 kval och 3 race, men det hade nog gått åka fortare, jag är lite feg :) .
Tack själv, det var ett riktigt roligt race!!!

Stort grattis till Lasen!! Grymt kört!! Synd med hojen bara.

Måste bara säga att jag är grymt imponerad av Lind som kör 1.39... med Sur-tuonon.......

Längtar redan till nästa säsong, gärna på lite bättre material :)

Vi blir ihverfall 3 ...- husk vi er gamle menn:)
Då finns det kanske lite hopp för 2009 då :rolleyes: :D
Grämer mig lite, men nästa år... *längtar* :yoparty

ja fy fan...det gör ont som sam i min gamla kropp. snacka om att svensk sjukvård suger. ca 5 min aktiv tid på 7,5 timmar.....

Men du har hela vintern o krya på dig på :tummenupp

Skönt att de inte gick värre! Var noga m o kolla kroppen, jag e lite stel sedan REC i våras.. Grattis o krya på sig! :pannkyss

Last edited:
Dæven du hadde tenkt det samme, hehe...
Takk, gikk greit på andre heatet:)
Sykkern er ikke solgt, digg at den virker som den skal iallefall. Solgt din?

Nopp, men har ihvertfall funnet ut hva som er feil med armen! Betennelse både i håndledd og albue, og skal ta bilde av håndleddet for han misstenker at det er et brudd i et av småbeina - som ikke ble oppdaget på Karlskoga - han pep om noen beinfragmenter som satt på steder de ikke skal sitte:va Får vel selge skrotet og heller bli depoklerk:tummenupp

Nopp, men har ihvertfall funnet ut hva som er feil med armen! Betennelse både i håndledd og albue, og skal ta bilde av håndleddet for han misstenker at det er et brudd i et av småbeina - som ikke ble oppdaget på Karlskoga - han pep om noen beinfragmenter som satt på steder de ikke skal sitte:va Får vel selge skrotet og heller bli depoklerk:tummenupp

hehe, få orden på kroppen i vinter så er du nok klar til våren igjen:tummenupp
Skal til legen etterpå jeg også, sjekke rygg, knær og fingre, hehe...
Alt kroker seg, hehe

hehe, få orden på kroppen i vinter så er du nok klar til våren igjen:tummenupp
Skal til legen etterpå jeg også, sjekke rygg, knær og fingre, hehe...
Alt kroker seg, hehe

Hallooo, har du ikke tro på meg som depotklerk heller:confused: Ikke kan jeg kjøre, ikke får jeg skru - helsike assisterendeflaggvakt tror du det kunne vært noe????

Hallooo, har du ikke tro på meg som depotklerk heller:confused: Ikke kan jeg kjøre, ikke får jeg skru - helsike assisterendeflaggvakt tror du det kunne vært noe????

Har trua på deg jeg, mente at det hadde vært artigere om du kjørte. Hvem skal ellers vise frem skoa og hjelmene:va

Har trua på deg jeg, mente at det hadde vært artigere om du kjørte. Hvem skal ellers vise frem skoa og hjelmene:va

Hyggelig, men begynner nesten å miste trua sjæl:huvet Dårligste 1098 utpå, dårligste a-fører, slått av en stæsja Pinkylookalike og mye annet skrammel:galen Man bygger ikke selvtillit for neste sesong på den måten:mad:

Tjena grabben, grattis med seieren:tummenupp Men om du ser på dekket er det en ganske klassisk "ta i svingen"-greie! Din sambo sa jo at det hadde røket av sykkelen en stund! Jeg opplevde det samme på Rudskogen ifjor og da var Pirelli -dekket slutt etter 3 runder på en 2 km lang bane! Gudskjelov ble jeg svartflagget og når jeg kom inn var dekket nedslitt til corden på midten!:huvet

Hallå.

det är inte däcket som tagit i svingen utan däcket har släppt i vulkningen mellan dom olika gummiblandningarna. det är 11 mm tjockt med gummi där däcket har gått av.

Måste bara säga att jag är grymt imponerad av Lind som kör 1.39... med Sur-tuonon.......

Längtar redan till nästa säsong, gärna på lite bättre material :)

Om du vill byta upp dig lite lagom så ta o kolla vad Lind ska ha för Tuonon. Körde ju ERF på den på söndagen och det är faktiskt inte alls en dum hoj. Åkte 1.43,2 på mitt första pass på den och jag vill minnas att det var betydligt svårare att åka samma tider med Pinky :)

Någon som vet hur det går för Nils på nr 111 som gick av hrt i karusellen?

Jag körde hem hans bil till sthlm och ringde upp hans far.

Tydligen en kraftig hjärnskakning och om jag inte minns fel en bruten hand.
Men som jag förstod det så är han hemma nu.

det är inte däcket som tagit i svingen utan däcket har släppt i vulkningen mellan dom olika gummiblandningarna. det är 11 mm tjockt med gummi där däcket har gått av.

Först. Grattis till Segern!

Såg ut som det var spår i däcket att det tagit i svingen, men jag kan ha fel såklart. Men om det gjort det kan det kanske blir överhettat med detta som följd ? :va :gnissla

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...