Hemmabio, behöver råd, tips...

berggren_martin skrev:
Det aktuella rummet är sådär 4*5 m, men det borde väl gå att få till på nåt sätt. Hur stor är skillnaden i filmupplevelse om man jämför med proffsgrejer?
i et sånt rum märker man nog inte jordens skillnad. men ändå... ska man ha "proffsgrejer" så ska det nog minst vara 6*7-8 meter.
själv är mitt rum på 3,5*4 meter och det kan bli ganska så trångt ljud, men fan va det bullrar på bra där inne :):) :tummenupp

MikkE skrev:
fy fan i helvetes jävlar va billigt. visseligen är det "bara" 700 ANSI lumen, men skit samma. för 8500 kr e det BRA!!!
JAG VILL HA!!!

Japp, nu gäller det bara att inte räkningarna äter för mycket av kommande löner. :rolleyes:

Hmmm, jag trodde man tittade på bio, men det kanske är annorlunda hemma ;) ?

/F.

Re: Re: Det är ju...

MikkE skrev:
Visst gör dom riktigt feta receivrar, MEN om man vill ha mycket kraft som AVR7500 eller AVR8000 så får man punga ut minst 20k för en ny. kanske lite väl mkt när man kan få Yamaha RX-V640RDS för ca 6500 kr. Toppbetyg i många hemmabiotidningar som HemmaBio och Hifi & Musik.

Man kan få tag på en ny Yamaha RXV 740 för 5900 kr....

Re: Re: Re: Det är ju...

Thundercat skrev:
Man kan få tag på en ny Yamaha RXV 740 för 5900 kr....

När det gäller högtalare och slutsteg finns det egentligen ingen anledning att snåla. Köper man bra grejer så håller de länge och har även skapligt andrahandsvärde. 30 för ett slutsteg skulle inte jag tycka vara orimligt om jag hade stadigt jobb, men nu får man väl va fattig student i 1,5 år till.

Flest högskolepoäng när han dör vinner :3freak

(tänkte passera 200p-gränsen under hösten)

Re: Re: Re: Re: Det är ju...

berggren_martin skrev:
När det gäller högtalare och slutsteg finns det egentligen ingen anledning att snåla. Köper man bra grejer så håller de länge och har även skapligt andrahandsvärde. 30 för ett slutsteg skulle inte jag tycka vara orimligt om jag hade stadigt jobb, men nu får man väl va fattig student i 1,5 år till.

Flest högskolepoäng när han dör vinner :3freak

(tänkte passera 200p-gränsen under hösten)

Jag kan ju inte lägga hur mycket pengar som helst på ett slutsteg, det beror ju på hur man prioriterar hur mycket man vill lägga. Jag tänkte att jag skulle köpa hyffsade saker, då är väl Yamaha RXV 740 ett bra val?

Re: Re: Re: Re: Re: Det är ju...

Thundercat skrev:
Jag kan ju inte lägga hur mycket pengar som helst på ett slutsteg, det beror ju på hur man prioriterar hur mycket man vill lägga. Jag tänkte att jag skulle köpa hyffsade saker, då är väl Yamaha RXV 740 ett bra val?

Har inte provlyssnat den, men du får säkert rejälare grejer hos Yamaha jämfört med att lägga ner dom pengarna på Sony, Pioneer eller Technics... min gissning iaf.

berggren_martin skrev:
Japp, nu gäller det bara att inte räkningarna äter för mycket av kommande löner. :rolleyes:
hehe.. precis som jag tänkte.. men jag köper för fan bara filmer av mina pengar. nu idag fick jag mina filmer för sammanlagt 1636 kr.. :cool:

smiler skrev:
Hehe... nu har kompett höjt priset på Pannan till 9375:- :hej
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

berggren_martin skrev:
Tickar tackar för tipset.

Men hamnar inte bilden jävligt högt upp om man takmonterar den så att bildstorleken ska bli lämplig för att sitta en sådär 3,5 m ifrån?

Nix, tvärtom. Har du den som jag har, endast stående normalt på en vägghylla så hamnar bilden högt men när du har den takmonterad så blir bilden längre ner av nån konstig anledning. Antagligen så har det med linsens utformning att göra, för tanken är att den ska vara takmonterad så man måste köpa deras dyra takstativ för 2 lök :mad: Ska svetsa ihop ett eget när jag orkar, ser bättre ut att ha den i taket och sen vill jag ha lite mindre bild när jag får upp en ramspänd duk på väggen, kör med rullduk nu :(

Dee_cati skrev:
Nix, tvärtom. Har du den som jag har, endast stående normalt på en vägghylla så hamnar bilden högt men när du har den takmonterad så blir bilden längre ner av nån konstig anledning. Antagligen så har det med linsens utformning att göra, för tanken är att den ska vara takmonterad så man måste köpa deras dyra takstativ för 2 lök :mad: Ska svetsa ihop ett eget när jag orkar, ser bättre ut att ha den i taket och sen vill jag ha lite mindre bild när jag får upp en ramspänd duk på väggen, kör med rullduk nu :(

Nu blir jag faktiskt riktigt sugen, får hoppas de sänker tillbaka priset igen lagom till lönen 25 augusti eller därikring.

projj

HAr en tok FET sony projje om någon är intresserad har brunnit 30tim.

Intresserad.? 1800Ansi PMá om intresse finns. Billigt.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show