Thundercat skrev:När skattepengarna kommer i augusti så skall de investeras i en förstärkare och nya högtalare. Har varit och lyssnat på två olika högtalare som jag har fastnat för. Tycker att de låter ganska likvärdigt och de ligger i samma prisklass. Skall ha de till hemmabio och för att lyssna på musik.
De två som jag har sett är:
Jamo D590
JBL XTi 100
De skall kompleteras med centerhögtalare och surrondhögtalare i samma serie givetvis. Vilka har bäst kvalitet? Finns det några andra märken som spelar lika bra för en mindre peng? De skall givetvis vara snygga också....![]()
Leta dig in till en handlare istället som säljer Mordaunt-short, de har en uppsättning komplett kit: http://www.hembiobutiken.com/produkt.asp?pgrpnr=106790
De där låter riktigt bra! Och jamo's är inte så välspelande om du jämför med dessa heller, JBL'en har jag inte provlyssnat, dock så har jag en JBL-anläggning hembio-högtgalare och de låter hyffsat. Men inte mer än så dock, köpte dessa i vintras, kommer inte ihåg modellnamnet

Jamo duger till tvåkanalsljud om man inte går upp mkt i pris men då kan man lika gärna köpa roligare doningar