Hells Angels & Bandidos

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Dr.Bike skrev:
Nån sa: "om man inte stör dom så ger de sig inte på oskyldiga"

Så... vilka är skyldiga då?
Skyldiga att bli ihjälslagna som underhållning på en fest, med baseballträn.
Vilka är skyldiga till att behöva betala för "beskydd" de inte bett om?
Vilka är överhuvudtaget "skyldiga" att inte våga vittna...

Barnungar!!!

Är du arg?

Varför frågar du det?

Upprörd är väl rätt ord.
Men ja just det, i den ironiska generatione är man ju en "förlorare" om man visar att man är arg... tänkte inte på det.

Så varför frågar du? Och om jag är det, vad bevisar det?
Blir "saken" vi diskuterar mer rätt eller fel då, eller blir min åsikt inaktuell?
Kommer det ner en blinkande neonpil som säger: Han är arg, åsikten ogiltigförklaras.

All drogromantik och glorofiering av gängkriminalitet ÄR fel, och självfallet blir man upprörd då tredje man drabbas.

Så varför frågar du?

kajlyl skrev:
Farsan hyrde ut en lokal till bandidos för mååånga år sedan, var hur lugnt som helst.. H-A har lokal brevid min förra skola, de var schyssta och man behövde inte vara rädd att ställa hojjen(125an) där, ingen som pilla direkt.

Ja jävlar! Kan bara instämma. Bodde själv under tre år bredvid en knarkcentral i Barcelona. Folk kom från hela stan för att köpa. I kvarteret däromkring gick man hur trygg som helst och behövde inte vara rädd för att bli rånad. Gänget hade ju till och med egna vakter utställda i gatuhörnen...

Om det bara fanns ett sånt där schysst gäng i varje kvarter så skulle vi inte ha några inga problem med stölder. :D

(obs! ironi!)

....Jag tycker Usama är helhygglig... Han har ju inte bombat någon av mina vänner...
:kocko

"....Idioternas moder är alltid gravid....."
Eller som Einstein uttryckte det:
"Det finns bara två saker som är oändligt och det är universum och folks dumhet... Fast universum är jag inte så säker på.."

Ta en titt på Insider ikväll kl 22.00 på TV3..... De verkar ju vara helsköna grabbar! :tummenupp

Jag träffade några talibaner utanför i Kebabkiosk i Kandahar.
Jag hade älgstudsarn med så vi snackade lite kring precissionsvapen
och andra religösa frågor. Sjyssta grabbar, inga problem där.

Bra sagt :tummenupp

OLJEKYLD GSXR skrev:
Polisen i de länder där HA är etablerade försöker ju konstant få klubbmedlemmarna bakom lås och bom, men de brukar inte lyckas. Klart det finns grovt kriminella inom dessa klubbar precis som det finns det i övriga samhället med, men det som kännetecknar medlemmarna är ju tron på ett annat samhälle. De vill inte foga sig inom de ramar som samhället har, utan skipar egen rättvisa. De tar sina straff, därmed inte sagt att jag tycker att det är rätt att inte följa lagen. En medlem i HA eller Bandidos skulle aldrig nånsin oprovocerat slå dig på käften på krogen eller råna dig, om du pissar på deras hoj eller bråkar med deras klubbröder säger det ju sig sjävlt att de reagerar. I gemen är de vanliga killar, schyssta och hjälpsamma. Jag tänker inte försvara folk som begår brott, men ofta har man svårt att få ett jobb om man är medlem i liknande klubbar, polisen tycker om att ringa arbetsgivare och tipsa om vad folk har för märke på västen, därav att många kör eget. På något sätt så tycker jag att det borde ske fler gripanden och fällande domar om nu alla HA-medlemmar var så kriminella som en del stollar inom polisväsendet och politiken påstår.

Dr.Bike skrev:
Varför frågar du det?

Upprörd är väl rätt ord.
Men ja just det, i den ironiska generatione är man ju en "förlorare" om man visar att man är arg... tänkte inte på det.

Så varför frågar du? Och om jag är det, vad bevisar det?
Blir "saken" vi diskuterar mer rätt eller fel då, eller blir min åsikt inaktuell?
Kommer det ner en blinkande neonpil som säger: Han är arg, åsikten ogiltigförklaras.

All drogromantik och glorofiering av gängkriminalitet ÄR fel, och självfallet blir man upprörd då tredje man drabbas.

Så varför frågar du?

För det första är ironi en bra sak. För det andra så menade jag nog faktiskt upprörd nu när jag tänker efter. För det tredje så undrade jag mest varför du blir arg/upprörd och kallar de andra i tråden barnungar bara för att de inte ser saken på det sätt du gör!? Alla kanske inte är så belevade och belästa som du är..

Jaha, då fick man lite mer vatten på sin kvarn efter kvällens Insider.
"Stör inte dem så stör de inte dig"-skitsnacket kanske ni kan ta med dem som aldrig träffat någon från respektive mc-gäng men som en vacker dag står öga mot öga med dem och avkrävs på pengar.

Som sagt, verkar vara trevliga grabbar de där Bandidos och HA.

Har träffat nåra av dom på fester här i gbg. Skit trevliga killar anser jag men jag ser ju på dom att man inte skall stöta sig med dom och har man inga "affärer" med dom så anser jag nog att man inte behöver buga sig heller när man möter dom. För övrigt kan jag bara instämma med vissa här på tråden om att de är ganska produktiva med sina företag och betalar även skatt till staten via dessa, känner till en kille här i byn som har minst två företag som dessutom går kanon bra, så vitt jag vet så anställer han f.d missbrukare och ger dom hygglig lön och chans till ett nytt liv (hur många företag gör det?) ett krav de har på sig är att hålla sig "ren". På detta sätt är inte dessa killar bara utav "ondo". Jag är inte ute efter att glorifiera dom men ska man se det lite krasst så är det inte dom fullvärdiga medlemmarna som brötar omkring och sen så finns det en j#vla massa Wana be:s som springer omkring o hotar och grejar och använder deras namn för sin egen skit utan att känna nån av dom men får HA reda på en sån snubbe så ligger nog han risigt till och då förstår jag om de gör något åt det, nä det är väl som med övriga befolkningen sköt dig själv o skit i andra och lägg inte näsan i blöt så klarar du dig bra.

Insider var intressant...
får se hur länge tråden är öppen efter att man börjar diskutera syrianerna i tälje...

foppa skrev:
Insider var intressant...
får se hur länge tråden är öppen efter att man börjar diskutera syrianerna i tälje...
Så länge man klarar av att göra skillnad på syrianska ligor och syrianer som folkgrupp så ger det säkert bra :)

RedBaron skrev:
Så länge man klarar av att göra skillnad på syrianska ligor och syrianer som folkgrupp så ger det säkert bra :)
Söndag skall man till "tälje" och se på fotboll... Assyriska :mad: vs Blåvitt :yoparty

Zoidberg skrev:
Ska du gå med så var säker på att du inte kommer att gå ur, ...då blir det vinkelslipen. Denna snubben avlivades &så om jag inte minns fel.

I övrigt håller jag med Chris Ash, ..& lite till.

ACAB = All Cops Are Bastards

Wasn´t me! :rolleyes:

Ninja man skrev:
nä det är väl som med övriga befolkningen sköt dig själv o skit i andra och lägg inte näsan i blöt så klarar du dig bra.

Jamen vad trevligt det låter - vilken lockande samhällssyn, jag ansluter mig direkt till den! Om alla som låter bli att misshandla mig, bara jag i min tur tittar bort när de hotar eller misshandlar någon annan, är trevliga och görschyssta killar... ja, då är ju allt frid och fröjd! :)

Man ser det man väljer att se. Väljer man att blunda när företagare avkrävs "försäkringspremier", när hojklubbar avkrävs procent på festomsättningen, när medlemmar i klubbar med fel färg(!) på västen hotas - ja, då är det klart att outlawklubbar är som vilka goa kamratföreningar som helst.
Öppna ögonen, höj blicken litet ovanför framskärmen.

Låt killarna i HA och Bandidos vara.

Såg ett program som Aschberg hade på TV3 för ett antal år sedan. Det var en serie program som handlade om HA. Sista programmet var en paneldebatt i studion. Efter massa referat och uttalanden sade en vis man vid namn Brynolf Wendt ( åklagare från Halmstad ) någonting i stil med följande: Det kankse är så att undre världen behöver en polis och är det så att ni ( HA ) utgör denna så gör man ju iallafall en samhällinsats. Om de fungerar så har jag fördålig insikt i. Det som skrämmer mig är att polisen tappat greppet om dessa gäng och enligt en artikelserie som just nu går i DN ( går att läsa om i webtidningen ) så har dessa gäng ökat från 5 i mitten av 90-talet till 46 år 2005. Man iundrar ju vart detta skall slluta. Hur som helst behandla dessa killar som vilka som helst men bråka inte med dom så har du större chans att klara dig. De jag har träffat och talat med är som vilka som helst glada och trevliga. Men jag håller mig en bit från dem vad gäller affärer.

Varan skrev:
Hur som helst behandla dessa killar som vilka som helst men bråka inte med dom så har du större chans att klara dig.

Hur definieras "bråka"? :va
Aha... bråka, som i att försöka avstyra en misshandel, anmäla ett hot eller en utpressning, eller vittna i rättegång. Sådant bråk. Bara man låter bli sådant oprovocerat jävelskap så klarar man sig. :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma