Polisen i de länder där HA är etablerade försöker ju konstant få klubbmedlemmarna bakom lås och bom, men de brukar inte lyckas. Klart det finns grovt kriminella inom dessa klubbar precis som det finns det i övriga samhället med, men det som kännetecknar medlemmarna är ju tron på ett annat samhälle. De vill inte foga sig inom de ramar som samhället har, utan skipar egen rättvisa. De tar sina straff, därmed inte sagt att jag tycker att det är rätt att inte följa lagen. En medlem i HA eller Bandidos skulle aldrig nånsin oprovocerat slå dig på käften på krogen eller råna dig, om du pissar på deras hoj eller bråkar med deras klubbröder säger det ju sig sjävlt att de reagerar. I gemen är de vanliga killar, schyssta och hjälpsamma. Jag tänker inte försvara folk som begår brott, men ofta har man svårt att få ett jobb om man är medlem i liknande klubbar, polisen tycker om att ringa arbetsgivare och tipsa om vad folk har för märke på västen, därav att många kör eget. På något sätt så tycker jag att det borde ske fler gripanden och fällande domar om nu alla HA-medlemmar var så kriminella som en del stollar inom polisväsendet och politiken påstår.