Hells Angels & Bandidos

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
69:an skrev:
Hur definieras "bråka"? :va
Aha... bråka, som i att försöka avstyra en misshandel, anmäla ett hot eller en utpressning, eller vittna i rättegång. Sådant bråk. Bara man låter bli sådant oprovocerat jävelskap så klarar man sig. :tummenupp
Japp :tummenupp ( :tungan )

Fundering, trådskaparens fråga....

Är det så att de flesta som tycker en massa på den här tråden egentligen personligen aldrig träffat eller haft något med de namngivna klubbarna att göra. Mycket tyckande, på det som massmedia och poliser säger. De som har blivit åtsatta, har nog hamnat där av någon anledning. Tv-inslag, osv har en tendens att bli vinklat. Därmed nu inte sagt att det finns en hel del substans i det som sägs om dessa mc klubbar. Efterssom vi ska vara såååå försiktiga med våra andra brottslingar å dalta hit å dit, så kanske det ska vara konsekvent i alla samman hang. Tänk om några här har söner som är med i någon av dessa klubbar, eller på annat sätt har släktingar...ojojoj....

Självklart så har jag åxå en del tyckande...hur begåvade en del av dessa individer är kan vi lämna därhän, men jag håller med...pansarskott mot ett tegeltak, träväggar....jalla hallååå.

Däremot var det med all sanolikhet en duktig skytt som prickade killen på mc, när skottet gick mellan den skottsäkra västens plåtar å in i sidan....

" om du inte har med dom att göra har du inget att frukta"
sant, men så är det även med polisen när du är ute å kör på slangen i 150, 70 sträcka llelr inte, gör fel å du får stå för det du gör..... :7peta

Fyfan så många äckliga idioter det finns här på SH, hur fan kan ni glorifiera satans jävla rövare som hotar och utpressar vanliga hederliga knegare på stålar?

Har ni ens läst t.ex DN-artiklarna som det länkats till här?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=467181&previousRenderType=6
En av dem som drabbats är byggföretagaren Jonas från södra Stockholm.

En julimorgon i fjol blev han beskjuten i sömnen.

- Jag vaknade av en smäll, utan att fatta vad som hänt. I stället jagade jag instinktivt efter en person som försvann ut på altanen. Där ute vacklade jag och föll, berättar Jonas, som sovit med altandörren öppen.

Under tiden hade Jonas hustru och barn skräckslagna rusat upp ur sina sängar. De fann honom blödande i trädgården.

Säg mig, på vilket sätt hade byggaren Jonas gjort sig förtjänt av att bli skjuten i benen inför sin familj?

Jävla retards.

sgtpepper skrev:
Jävla retards.

Nä, det är mycket värre än det. Saken är att dom är ett hot mot samhället, lika mycket som tungt kriminella nazister och annat bottenskrap.
Tassen&Co kan ju fortsätta att försöka försvara yrkeskriminella men det säger väl mer om dom själva än om killarna dom beundrar.

Victor skrev:
Nä, det är mycket värre än det. Saken är att dom är ett hot mot samhället, lika mycket som tungt kriminella nazister och annat bottenskrap.
Tassen&Co kan ju fortsätta att försöka försvara yrkeskriminella men det säger väl mer om dom själva än om killarna dom beundrar.

Å nu ska du vara väldigt försiktig med vad du säger.....

Jag , personligen, beundrar inte Klubbrna och vad det påstås att dom gör.

Om du läser och förstår svenska....så läs en gång till i tråden.
Har jag försvarat klubbarna å deras medlemmar från det påstådda så har du nog missförstått mig helt..... :7peta .
Man ska vara väldigt försiktig med att anklaga någon på grunder som man personligen inte har....
Du har ingen aning om vem jag är, vad jag gör, och vad jag gjort i mit liv.

Väx upp, jag glorifierar inte klubbarna...jag ger bara vägledning till att inte dömma andra utan att ha mer kunskap om den enskilde individen..

Jag tar semester från sh ett par dagar. ta det lugnt, hetsa inte upp er, så har ni ett ett mer harmoniskt liv... :tummenupp

tassen skrev:
Å nu ska du vara väldigt försiktig med vad du säger.....
Okej, om jag inte är det så kommer någon hem til mig och äter alla mina kakor eller vadå? Har du någon form av imunitet som gör att man inte får diskutera med dig eller?
tassen skrev:
Du har ingen aning om vem jag är, vad jag gör, och vad jag gjort i mit liv.
Jo, det där har du sagt i många inlägg, jag rodnar av pinsamhet varje gång jag läser det. Extra jobbigt är för mig när du skriver det på engelska, då skämms jag riktigt.
tassen skrev:
Väx upp, jag glorifierar inte klubbarna...jag ger bara vägledning till att inte dömma andra utan att ha mer kunskap om den enskilde individen.
Det säger jag inte att du gör heller om du tar på dig läsglasögonen. Däremot verkar du tycka att det är okej med kriminella uppgörelser vid sidan om domstolen drar nån jättekonstig jämförelse med fortkörning.

jag upplevde dem som rätt så schyssta efter allt...kom ihåg att jag vad i rinkeby me nåra kompissar när ja va ca 12 år gammal..cool som ja ville va pekade jag finger åt dem och istället svarade en av dem med att gälsa så ahah :va

sgtpepper skrev:
Fyfan så många äckliga idioter det finns här på SH, hur fan kan ni glorifiera satans jävla rövare som hotar och utpressar vanliga hederliga knegare på stålar?

Har ni ens läst t.ex DN-artiklarna som det länkats till här?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=467181&previousRenderType=6

Säg mig, på vilket sätt hade byggaren Jonas gjort sig förtjänt av att bli skjuten i benen inför sin familj?

Jävla retards.
Ameh.....minn grane e HA å hann helsar på mej varjje dag....var scysstt mot dem så e dem scysstt mott dej!!!!!!!!!!!!!!111111111
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Victor skrev:
Okej, om jag inte är det så kommer någon hem til mig och äter alla mina kakor eller vadå? Har du någon form av imunitet som gör att man inte får diskutera med dig eller?

Jo, det där har du sagt i många inlägg, jag rodnar av pinsamhet varje gång jag läser det. Extra jobbigt är för mig när du skriver det på engelska, då skämms jag riktigt.

Det säger jag inte att du gör heller om du tar på dig läsglasögonen. Däremot verkar du tycka att det är okej med kriminella uppgörelser vid sidan om domstolen drar nån jättekonstig jämförelse med fortkörning.

Tjena victor, haft en bra helg ?? Du verkar lite irriterad och ur ballans.
Vad är det du vill egentligen ??
Imunitet,? Extra jobbigt med engelska,?Varför skämms du?Kriminella uppgörelser utanför lagen ? Vad är det du är upprörd över egentligen.
Trådskaparen frågade vad vi andra hade för erfarenheter och vad vi tyckte om dessa klubbar. Så jag kanske ska fråga vad DU personligen Har för erfarenhet.?
Du kan försöka provocera mig, hänga ut mig, mm Är det för att vinna en verbal fight och få sista ordet .Ok du vinner. Bra så ? :tummenupp

Jag som trodde att maffiametoder är sättet såna klubbar håller sig flytande på (får in pengar) man jag har förmodligen missuppfattat detta helt. Sen om de säger hej istället för att nita folk på stan en vanlig dag tycker jag inte är så konstigt.
Tassen: av det du skriver verkar du inte glorifiera dem men däremot försvara tycker jag. Sen verkar du anse att alla som inte har kompisar i HA eller Bandidos är förda bakom ljuset av media pga att vi tror på vad vi ser i tidningar och TV.

tassen skrev:
Är det så att de flesta som tycker en massa på den här tråden egentligen personligen aldrig träffat eller haft något med de namngivna klubbarna att göra. Mycket tyckande, ....... :7peta

Det där är väl ändå skitsnack? Jag behöver inte gräva i en komocka för att veta att koskit luktar illa, det räcker att komma i närheten.

Jag VET att de aktuella klubbarna beter sig mot svin mot alla som på något sätt råkar komma ivägen. Vare sig det gäller diskussioner om parkeringar på mc-camping eller påtvingade hojaffärer...

förväntningar...

Mrr_cartman skrev:
jag upplevde dem som rätt så schyssta efter allt...kom ihåg att jag vad i rinkeby me nåra kompissar när ja va ca 12 år gammal..cool som ja ville va pekade jag finger åt dem och istället svarade en av dem med att gälsa så ahah :va

Jag vet inte om man ska ge cred till en vuxen man som tar det med en klackspark att ett tolvårigt barn visar finger. Det intressanta är kanske istället är att händelsen tycks vara värd att nämna i detta sammanhang.

Kanske är det så att många har förväntningar att dessa kriminella element skall bete sig illa i varje enskild situation, och när det inte är fallet (vem orkar jävlas med sin omgivning hela tiden?) blir man positivt överraskad och börjar tänka att de är kanske schyssta. Så lågt ställda förväntningar är det knappast svårt för personerna ifråga att leva upp till, även en blind höna hittar ju faktiskt ett och annat korn.

Stefan M

Jag har haft lite göra med dom och jag har alltid upplevt dom som trevligt folk som inte gör något så länge du inte står ivägen för dom. Jag är mer orolig när jag möter ett gäng med småfulla/halvhöga skitungar.

Quest skrev:
Jag har haft lite göra med dom och jag har alltid upplevt dom som trevligt folk som inte gör något så länge du inte står ivägen för dom. Jag är mer orolig när jag möter ett gäng med småfulla/halvhöga skitungar.
Men herregud, det räcker med folk som har haft att göra med dom och som tycker att "så länge man inte står i vägen för dom så är dom supergulliga". Är ni fullfjädrade mega-jävla-idioter? Tappade bakom hundratals vagnar, hela horder av hästar som inte är hemma i hagarna, jättemånga expresshissar som inte går ända upp?

Det är organiserad brottslighet, precis lika trevlig som andra typer av organiserad brottslighet. Jag skiter i om gangsters är trevliga, när de skjutit vanliga svenssons i knäna bara för att få beskyddarpengar.

Ser det ut som skit och luktar som skit så är det skit.

Jag vet inte hur många svenssons dom har skjutit i knäna men jag säger hur jag har upplevt dom. Visst är det fel det dom gör men nu finns dom tyvärr här.

Det här är väl en dum kommentar egentligen men ändå. Jag har träffat på så mycket värre folk än HA. Jugoslaverna och ryssarna har inga koncept alls. I jämförelse med dessa gäg så ser HA ut som snälla lamm.

Vi sålde lite grejor till HA (lagliga mind you) och dom var mycket trevliga. Fick tom provköra en av deras bågar!

Att bli förolämpad av dig när jag svarar på frågan "Hur upplever ni dom?" känns lite snett. Jag svarade på en fråga. Jag skrev hur jag upplevt dom och du blir....vansinnig? Drick en kopp kaffe till och titta på lite Kalle Anka så du lugnar ner dig.

Märkligt tycker jag, här stängs trådar likt Ghostrider men att diskutera dessa "element" som HA och Bandidos går aldeles utmärkt, var är konsekvensen? Enligt min mening så är ghostrider mer sporthoj än Ha och dess "element"

orkade inte läsa hela tråden då många inlägg är likadana och en del, dumma. så detta kanske redan står.

- handgranaterna hade väl en säkring kvar?
- ett p-skott sköts väl åt fel håll?
- ett annat p-skott sköts med en bil/vägg ståendes nån meter bakom va? (risken är 15m) :brinnerup
- sen var det väl ett p-skott som gick rätt igenom kåken som skulle sprängas?
(pansarbrytande ammo vs. trä)

nån som kan bekräfta? eller har jag gått för hårt på flaskan nu igen :dricka

/Ågga

sgtpepper skrev:
Men herregud, det räcker med folk som har haft att göra med dom och som tycker att "så länge man inte står i vägen för dom så är dom supergulliga". Är ni fullfjädrade mega-jävla-idioter? Tappade bakom hundratals vagnar, hela horder av hästar som inte är hemma i hagarna, jättemånga expresshissar som inte går ända upp?

Det är organiserad brottslighet, precis lika trevlig som andra typer av organiserad brottslighet. Jag skiter i om gangsters är trevliga, när de skjutit vanliga svenssons i knäna bara för att få beskyddarpengar.

Ser det ut som skit och luktar som skit så är det skit.
Det är ingen idé att ens försöka förklara. Som att kasta pärlor för svin.

valmers skrev:
Det är ingen idé att ens försöka förklara. Som att kasta pärlor för svin.
Jo, jag vet. Det är bara så frustrerande med folk som vurmar för storbanditer och gangstrar, men som i nästa andetag vill införa dödsstraff på hojstölder.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma