Japp69:an skrev:Hur definieras "bråka"?![]()
Aha... bråka, som i att försöka avstyra en misshandel, anmäla ett hot eller en utpressning, eller vittna i rättegång. Sådant bråk. Bara man låter bli sådant oprovocerat jävelskap så klarar man sig.![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Japp69:an skrev:Hur definieras "bråka"?![]()
Aha... bråka, som i att försöka avstyra en misshandel, anmäla ett hot eller en utpressning, eller vittna i rättegång. Sådant bråk. Bara man låter bli sådant oprovocerat jävelskap så klarar man sig.![]()
En av dem som drabbats är byggföretagaren Jonas från södra Stockholm.
En julimorgon i fjol blev han beskjuten i sömnen.
- Jag vaknade av en smäll, utan att fatta vad som hänt. I stället jagade jag instinktivt efter en person som försvann ut på altanen. Där ute vacklade jag och föll, berättar Jonas, som sovit med altandörren öppen.
Under tiden hade Jonas hustru och barn skräckslagna rusat upp ur sina sängar. De fann honom blödande i trädgården.
sgtpepper skrev:Jävla retards.
Victor skrev:Nä, det är mycket värre än det. Saken är att dom är ett hot mot samhället, lika mycket som tungt kriminella nazister och annat bottenskrap.
Tassen&Co kan ju fortsätta att försöka försvara yrkeskriminella men det säger väl mer om dom själva än om killarna dom beundrar.
Okej, om jag inte är det så kommer någon hem til mig och äter alla mina kakor eller vadå? Har du någon form av imunitet som gör att man inte får diskutera med dig eller?tassen skrev:Å nu ska du vara väldigt försiktig med vad du säger.....
Jo, det där har du sagt i många inlägg, jag rodnar av pinsamhet varje gång jag läser det. Extra jobbigt är för mig när du skriver det på engelska, då skämms jag riktigt.tassen skrev:Du har ingen aning om vem jag är, vad jag gör, och vad jag gjort i mit liv.
Det säger jag inte att du gör heller om du tar på dig läsglasögonen. Däremot verkar du tycka att det är okej med kriminella uppgörelser vid sidan om domstolen drar nån jättekonstig jämförelse med fortkörning.tassen skrev:Väx upp, jag glorifierar inte klubbarna...jag ger bara vägledning till att inte dömma andra utan att ha mer kunskap om den enskilde individen.
Ameh.....minn grane e HA å hann helsar på mej varjje dag....var scysstt mot dem så e dem scysstt mott dej!!!!!!!!!!!!!!111111111sgtpepper skrev:Fyfan så många äckliga idioter det finns här på SH, hur fan kan ni glorifiera satans jävla rövare som hotar och utpressar vanliga hederliga knegare på stålar?
Har ni ens läst t.ex DN-artiklarna som det länkats till här?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=467181&previousRenderType=6
Säg mig, på vilket sätt hade byggaren Jonas gjort sig förtjänt av att bli skjuten i benen inför sin familj?
Jävla retards.
Victor skrev:Okej, om jag inte är det så kommer någon hem til mig och äter alla mina kakor eller vadå? Har du någon form av imunitet som gör att man inte får diskutera med dig eller?
Jo, det där har du sagt i många inlägg, jag rodnar av pinsamhet varje gång jag läser det. Extra jobbigt är för mig när du skriver det på engelska, då skämms jag riktigt.
Det säger jag inte att du gör heller om du tar på dig läsglasögonen. Däremot verkar du tycka att det är okej med kriminella uppgörelser vid sidan om domstolen drar nån jättekonstig jämförelse med fortkörning.
tassen skrev:Är det så att de flesta som tycker en massa på den här tråden egentligen personligen aldrig träffat eller haft något med de namngivna klubbarna att göra. Mycket tyckande, .......![]()
Mrr_cartman skrev:jag upplevde dem som rätt så schyssta efter allt...kom ihåg att jag vad i rinkeby me nåra kompissar när ja va ca 12 år gammal..cool som ja ville va pekade jag finger åt dem och istället svarade en av dem med att gälsa så ahah![]()
Men herregud, det räcker med folk som har haft att göra med dom och som tycker att "så länge man inte står i vägen för dom så är dom supergulliga". Är ni fullfjädrade mega-jävla-idioter? Tappade bakom hundratals vagnar, hela horder av hästar som inte är hemma i hagarna, jättemånga expresshissar som inte går ända upp?Quest skrev:Jag har haft lite göra med dom och jag har alltid upplevt dom som trevligt folk som inte gör något så länge du inte står ivägen för dom. Jag är mer orolig när jag möter ett gäng med småfulla/halvhöga skitungar.
Det är ingen idé att ens försöka förklara. Som att kasta pärlor för svin.sgtpepper skrev:Men herregud, det räcker med folk som har haft att göra med dom och som tycker att "så länge man inte står i vägen för dom så är dom supergulliga". Är ni fullfjädrade mega-jävla-idioter? Tappade bakom hundratals vagnar, hela horder av hästar som inte är hemma i hagarna, jättemånga expresshissar som inte går ända upp?
Det är organiserad brottslighet, precis lika trevlig som andra typer av organiserad brottslighet. Jag skiter i om gangsters är trevliga, när de skjutit vanliga svenssons i knäna bara för att få beskyddarpengar.
Ser det ut som skit och luktar som skit så är det skit.
Jo, jag vet. Det är bara så frustrerande med folk som vurmar för storbanditer och gangstrar, men som i nästa andetag vill införa dödsstraff på hojstölder.valmers skrev:Det är ingen idé att ens försöka förklara. Som att kasta pärlor för svin.
Hoppas du svarat "Hur långt som helst" på bakhjulsundersökningen...SuckaRobbe skrev:Ser jag nån från något av dom gängen drar jag upp den på hjulet å pekar finger.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |