martin2011
Medlem
Jag såg ett test en gång (på bil) där heljuset gjorde att bilen fick komma betydligt närmare än vanligt för att kunna få ett mätvärde vid hastighetsmätning.
Är det någon som vet hur det funkar på motorcykel?
Som jag har fattat det så innehåller allt vanligt ljus delvis det spektrat IR 904 nm våglängd som laserpistolerna använder och då kan mätningen störas av det.
Det är tydligen inte heller helt enkelt att pricka in en mc på samma avstånd som en bil 0-400m.
Liten film vid mätning: http://www.trafikjuristen.se/kortfakta/hastighetsovervakning/Laser/faktasida_laser.htm
Kul om någon hade lite bra info om detta.
Är det någon som vet hur det funkar på motorcykel?
Som jag har fattat det så innehåller allt vanligt ljus delvis det spektrat IR 904 nm våglängd som laserpistolerna använder och då kan mätningen störas av det.
Det är tydligen inte heller helt enkelt att pricka in en mc på samma avstånd som en bil 0-400m.
Liten film vid mätning: http://www.trafikjuristen.se/kortfakta/hastighetsovervakning/Laser/faktasida_laser.htm
Kul om någon hade lite bra info om detta.