Hedlund Cafe Racer

Konstruktionen är långt ifrån klar, men ungefär såhär kommer konceptet att se ut!

9ecbd5c256d975591b16022245019b75.jpg


Skickat från min sk smartphone med pilligt tangentbord och irriterande spellcheck.
 
Ska nog vara ganska kort ljudförstärkare?
a210a8787c61410881099148ea7be356.jpg


Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 
En vänlig själ lämnade en bit magnesimums (25x92mm) i verkstan. Kanske kan bli en övre gaffelkrona av det? Fast en sträckgräns på 150 MPa gör att man får biffa till konstruktionen så att vikten inte blir mycket lägre än om det detaljen gjorts i 7075 T6...

c1856ea05d4d67ea06c80beda4a5fc33.jpg


Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 
Last edited:
Inventor 2017

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 
Last edited:
Hur går det här då? Fullt upptagen med att finjustera balansfaktorn på supermonon eller?

Jag råkade springa på denna latteräser med modern geometri (och motor iofs... ) Jag fann den i alla fall synnerligen inspirerande!

kacerwagen.jpg


https://rocket-garage.blogspot.com/2017/01/aprilia-rsv-1000-kacerwagen.html?m=1

Sent from my 2014817 using Tapatalk
Jo, på våren/sommaren är det mest räsern som får uppmärksamhet!

Det var ett trevligt koncept! Kutsen kunde ägnats lite mer intresse, men annars ball!

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 
Undanflykterna blir allt färre. Nu har jag fått låna en borrjigg att göra fina anslutningar med. Den står bredvid en tom ramjigg.. "The plot thickens"



20171015_160203.jpg
 
Jag har gått här och grunnat på designen. Det känns lite tråkigt att delvis gömma motorn bakom en tilltagen fackverksram, även om det ger bättre stabilitet. Dessutom blir inte tanken så snygg i framkant om den ska följa ramrören från styrhuvud ned till svinginfästningen. Här är ett alternativ med mera klassiskt stuk på ramen, vilket gör möjligt att hålla linjen från kuts, sadel och tank. Tanken är att det ska knåpas ram i vinter, så nu får det vara slut med velandet! Vad tycker ni?

DRC500 assembly rev1 frame_tank.jpg
 
Jag har gått här och grunnat på designen. Det känns lite tråkigt att delvis gömma motorn bakom en tilltagen fackverksram, även om det ger bättre stabilitet. Dessutom blir inte tanken så snygg i framkant om den ska följa ramrören från styrhuvud ned till svinginfästningen. Här är ett alternativ med mera klassiskt stuk på ramen, vilket gör möjligt att hålla linjen från kuts, sadel och tank. Tanken är att det ska knåpas ram i vinter, så nu får det vara slut med velandet! Vad tycker ni?

View attachment 439865

Rob North.
 
Here we go again!

9afdb70d264280842ef56175d9f1ebee.jpg


Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 
Sjukt imponerande att du ger dej på ett komplett nybygge igen..:tummenupp:tummenupp

Tja... Det måste bara gå en stund så att man inte minns hur mycket jobb det är! Det här ska ju bli en hoj att registrera, och utseendet spelar större roll denna gång. Vi får väl se hur det går!
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top