GSXR1100R
The older i get the faster i was
Sluta gnäll och börja gasaChris Ash skrev:Nah, bromsa sent och få till snabb utgång, kurvhastighet är inget som prioriteras på stora hojar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sluta gnäll och börja gasaChris Ash skrev:Nah, bromsa sent och få till snabb utgång, kurvhastighet är inget som prioriteras på stora hojar.
Nyteknik skrev:Möjligen på en ovanligt snabb bana där en stor frytaktare har ett övertag då man gasar fullt rakt fram. Men när det svänger är det förstås kurvhastighet och förmåga att bromsa sent och vara tidig på gasen som ger de riktigt bra tiderna.
GSXR1100R skrev:Sluta gnäll och börja gasa
Chris Ash skrev:Säger bara, studera en Superbikes spårval och bromspunkter och jämför med en 125. Det är stor skillnad i körstil......
Dubbelt wördNyteknik skrev:Men du antyder att man kan slököra en fyrtaktare för att prestera bra tider – jag menar att det är tufft att köra vilken hoj som helst riktigt fort. Bara tufft på olika sätt.
Jag är inte himma, hela ligan är hos valmers och tömmer hans barskåp, tur att vi inte kör 2-taktoFFkeFF skrev:Släpp bromsen för fanO börja klipp film istället
![]()
Nyteknik skrev:Men du antyder att man kan slököra en fyrtaktare för att prestera bra tider – jag menar att det är tufft att köra vilken hoj som helst riktigt fort. Bara tufft på olika sätt.
Nyteknik skrev:Men du antyder att man kan slököra en fyrtaktare för att prestera bra tider – jag menar att det är tufft att köra vilken hoj som helst riktigt fort. Bara tufft på olika sätt.
Chris Ash skrev:Men det skiljer i körstil mellan racer och standardhoj, och givetvis har den genomsnittlige gatknutten lättare att köra fyrtaktshojen snabbare eftersom han kör en likadan hoj som han körde på gatan och lär sig följdaktligen också snabbare på den.
oFFkeFF skrev:Ja, givetvis är det åt helvete svårt att köra en superbike/gathoj på miinins rekordtid på sviestad. Men går heller inte att undkomma att effekt avgör mycket på varvtiderna på vissa sorters banor.
Nu är ju iofs en 250r inte särskilt effektslö, men en miss liten miss i torparn på en 250 blir betydligt större på klockan än vad en liten miss blir på klockan på en 1000cc..
Har du kikat på den nya Gixxer 1000 som du va sugen att bygga rejshoj av ännuNyteknik skrev:Men det var om att köra riktigt fort jag skrev. Inte om gatknuttar...
Precis som jag skrev; att det möjligen är lättare med en stor fyrtaktare på ovanligt snabba banor.
2-0 till Nyteknik.
![]()
Nyteknik skrev:Men det var om att köra riktigt fort jag skrev. Inte om gatknuttar...
Precis som jag skrev; att det möjligen är lättare med en stor fyrtaktare på ovanligt snabba banor.
2-0 till Nyteknik.
![]()
GSXR1100R skrev:Jag hade lätt kört 1.15 idag men jag fick teamorder av valmer att hålla igen
Skiter väl jag i, gökur gäller aldrigMonster skrev:Hoppas verkligen inte att det är på Gälleråsen denna tid sattes eller försöktes uppnås!
Vid banåkat sist klockades en kille för 1minut och 16 sec på åsen och då var det med trafik!
Och då fanns det folk som var snabbare inga licens killar asså!
På träningen igår klockade vi flera förare till 1.05-tider. Inget snack; gökuret är pålitligt.Monster skrev:Hoppas verkligen inte att det är på Gälleråsen denna tid sattes eller försöktes uppnås!
Vid banåkat sist klockades en kille för 1minut och 16 sec på åsen och då var det med trafik!
Monster skrev:Hoppas verkligen inte att det är på Gälleråsen denna tid sattes eller försöktes uppnås!
Han menar att en kille körde den tiden, eller skulle ha kört så fort om han lyckats fullfölja det varvet som dom klockade. Varvet tog slut efter trösen....Don Quixote skrev:Det var inte illa det. Vad kör herrn själv på om man får fråga?
GSXR1100R skrev:Har du kikat på den nya Gixxer 1000 som du va sugen att bygga rejshoj av ännu
Det är inget att skämmas för; köp den om du så gärna vill ha den. Vi backar dig stenhårt.Nyteknik skrev:Bitte?
![]()
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |