He´gå int fort me he e kul!

Nyteknik skrev:
Möjligen på en ovanligt snabb bana där en stor frytaktare har ett övertag då man gasar fullt rakt fram. Men när det svänger är det förstås kurvhastighet och förmåga att bromsa sent och vara tidig på gasen som ger de riktigt bra tiderna.

Ja + bromsa rätt. Men sen kommer ju allt det andra roliga till, man kan tjäna tid på vissa ställen genom att åka långsammare i ett parti, osv.

Säger bara, studera en Superbikes spårval och bromspunkter och jämför med en 125. Det är stor skillnad i körstil......

Chris Ash skrev:
Säger bara, studera en Superbikes spårval och bromspunkter och jämför med en 125. Det är stor skillnad i körstil......

Men du antyder att man kan slököra en fyrtaktare för att prestera bra tider – jag menar att det är tufft att köra vilken hoj som helst riktigt fort. Bara tufft på olika sätt.

Nyteknik skrev:
Men du antyder att man kan slököra en fyrtaktare för att prestera bra tider – jag menar att det är tufft att köra vilken hoj som helst riktigt fort. Bara tufft på olika sätt.
Dubbelt wörd :tummenupp

oFFkeFF skrev:
Släpp bromsen för fan :rolleyes: O börja klipp film istället ;)
Jag är inte himma, hela ligan är hos valmers och tömmer hans barskåp, tur att vi inte kör 2-takt

Nyteknik skrev:

Nja du hänger nog inte riktigt med. I början av diskussionen snackade vi rookierookies och vilken cykel det är svårast att komma upp i tempo på. Att sätta snabbaste varv i GPVM är naturligtvis lika svårt oberoende av klass/cykel.

Men det skiljer i körstil mellan racer och standardhoj, och givetvis har den genomsnittlige gatknutten lättare att köra fyrtaktshojen snabbare eftersom han kör en likadan hoj som han körde på gatan och lär sig följdaktligen också snabbare på den.

Nyteknik skrev:

Ja, givetvis är det åt helvete svårt att köra en superbike/gathoj på miinins rekordtid på sviestad. Men går heller inte att undkomma att effekt avgör mycket på varvtiderna på vissa sorters banor.
Nu är ju iofs en 250r inte särskilt effektslö, men en miss liten miss i torparn på en 250 blir betydligt större på klockan än vad en liten miss blir på klockan på en 1000cc..

Chris Ash skrev:
Men det skiljer i körstil mellan racer och standardhoj, och givetvis har den genomsnittlige gatknutten lättare att köra fyrtaktshojen snabbare eftersom han kör en likadan hoj som han körde på gatan och lär sig följdaktligen också snabbare på den.

Men det var om att köra riktigt fort jag skrev. Inte om gatknuttar...

oFFkeFF skrev:
Ja, givetvis är det åt helvete svårt att köra en superbike/gathoj på miinins rekordtid på sviestad. Men går heller inte att undkomma att effekt avgör mycket på varvtiderna på vissa sorters banor.
Nu är ju iofs en 250r inte särskilt effektslö, men en miss liten miss i torparn på en 250 blir betydligt större på klockan än vad en liten miss blir på klockan på en 1000cc..

Precis som jag skrev; att det möjligen är lättare med en stor fyrtaktare på ovanligt snabba banor.

2-0 till Nyteknik.

:tummenupp

Nyteknik skrev:

Precis som jag skrev; att det möjligen är lättare med en stor fyrtaktare på ovanligt snabba banor.

2-0 till Nyteknik.

Har du kikat på den nya Gixxer 1000 som du va sugen att bygga rejshoj av ännu

Nyteknik skrev:

2-0 till Nyteknik.

Nja, du verkar missa vad andra skriver..

hmm

GSXR1100R skrev:
Jag hade lätt kört 1.15 idag men jag fick teamorder av valmer att hålla igen

Hoppas verkligen inte att det är på Gälleråsen denna tid sattes eller försöktes uppnås!
Vid banåkat sist klockades en kille för 1minut och 16 sec på åsen och då var det med trafik!
Och då fanns det folk som var snabbare inga licens killar asså!

Monster skrev:
Hoppas verkligen inte att det är på Gälleråsen denna tid sattes eller försöktes uppnås!
Vid banåkat sist klockades en kille för 1minut och 16 sec på åsen och då var det med trafik!
Skiter väl jag i, gökur gäller aldrig

Monster skrev:
På träningen igår klockade vi flera förare till 1.05-tider. Inget snack; gökuret är pålitligt.

Det var inte illa det. Vad kör herrn själv på om man får fråga?

Monster skrev:

Don Quixote skrev:
Det var inte illa det. Vad kör herrn själv på om man får fråga?
Han menar att en kille körde den tiden, eller skulle ha kört så fort om han lyckats fullfölja det varvet som dom klockade. Varvet tog slut efter trösen....

Vart kan man hitta ett schysst gökur? Behöver inte kunna ladda över till PC men gärna ett som man kan få mellantider med. Laptimern jag har nu visar åt h-e fel.
gokur.gif

*/ ?>
Back