Förlåt, det var en felaktighet till säljaren blåste spånet med, att vipparmsaxlarna skulle glappa upp på HD och vara ett problem

. Då får man nog köra många varv runt jorden innen det händer med en originalmotor.
Jo de är glidlagrade på HD, utbytbara bronsbussinger i dessa. De smörjs, liksom hela toppen, av oljan som pumpas upp via stötstängerna. Det är samma vid bussningen i lilländan på staken, den är bronsbussad och således glidlagrad på HD. Men dessa icke-roterande lagringar har inget stort behov av högt oljetryck, det räcker med att det finns film.
Kolbultsbussningen smörjs på HD precis som på victory och de flesta andra motorer, via stänksmörjning från vevlagret samt på moderna motorer även vi kolvkylningsmunstyckena. Dessa öppnas vid ca 15 Psi på TwinCam och sprayar undersidan av kolvarna. Säkert samma arrangemang på Victory och alla andra luftkylda hojmotorer som pga miljökraven ska köras på nära stökiometriskt magra blandningar.