HD och fantasipriser

Hur bra kvalitet en icke fulmekad fabriks- HD har vet jag inte. Jag har haft en helt annan fundering:

Vad hade HD varit utan Hells Angels? En stor kundgrupp för HD verkar vara välbetalda tjänstemän. Gubbar som är hunsade på jobbet Måndag - Fredag. På lördag vill man ta igen detta, genom att se ut som om man äter småbarn till frukost. För att uppnå detta har gubben ifråga glidit in i HD- butiken och lättat plånboken 300 kkr för en 40- tals hoj plus tillbehör.

Detta måste ju vara 'guter geschäft'. Den prisnivån hade ju aldrig gått att hålla utan HA.

Om jag vore HA- president så skulle jag kräva HD på royalty. :lol
 
Jag förstår till viss del varför man fastnar för HD, hade jag garage med rejäl hobbyverkstad och ett stort behov att ha att skruva för nöjets skull skulle valet bli HD, med reservation för att livsstilsknuttarna avskräcker mig från att visa mig ute under dygnets ljusa timmar. Och det är just livsstilsknuttarna som är problemet med HD, det är dom penningstarka 60plusköparna som betalar ockerpris för allt från cykeln till reservdelar och tillbehör såsom parfymer och kalsonger, allt för att leva utanför normen på söndagarna på garageuppfarten. Givetvis så lämnar dom in hojen för större åtgärder som highwaypegs och koll av remspänningen, just det, dom är gummisnoddsdrivna så att man inte ska riskera att få smuts på fingrarna när man är en stenhård HD-biker. Det är inte så undra på att HD har dom priserna dom har så länge det finns stoopids som betalar, troligen är det samma personer som köper Hästens sängar också.

Men som jag skrev inledningsvis, jag skulle kunna vara en av "de skitiga", om jag hade plats tid och engagemang, men nu har jag inte det och då sneglar jag på Victory istället, sugen som f*n på en Hammer S. Brukar sitta på tuben och drömma mig bort, en dag snubblade jag över dessa, visserligen kraftigt vinklade från en Victoryanställd men lik förbannat intressanta, victory freedom vs harley twincam jämförelser:

Filmer
edit; jag försökte posta så bara länkarna skulle synas isf att ha hela videospelaren, men den kom ändå, sry för att det tar stor plats, nästan lika mycket plats som en electra glide..
Den där säljarkillen Victoryfilmen verkar ju inte ha greppat ett spån. Den andra snubben verkar inte ha plogat riktigt ända fram, ingen sån på en HD tack. Vem fasen vill dricka öl med en sån mes :gnissla

-Grejen med HD.s luftkylda modeller är ju just att det är stötstänger och tvåventilteknik. Att triumfera över överliggande kammar och fyrventilteknik är ju...

-Att HD skulle ha kopierat Victory med V-rodmotorn är ju helt vansinningt. Det är ju victory som exteriört har "kopierat" den 45-gradiga luftkylda HD-motorn på samma sätt som tex Kasasaki Vulcan eller Suzuki Dragstar och allt vad det heter.

-HD har inget behov av oljetryck, det är ju en helt rull- och kullagrad motor. Det är bara flöde som är intressant, tryckets mäts med givare kopplad till varningslampa för att det är ett enkelt sätt att indikera flöde. Att det är högre oljetryck i en Victory är för att den måste ha det, den har ju glidlagrad vev tillverkad i stt stycke.

-Att HD kör transkedja är ju en del i konceptet med den stora modularitetet vilket har gett sådan eftermarknad. Att tex ändra primärutväxlingen på en Victory är lika ogörligt som på vilken annan japansk HD-klon som helst. Det är helt enkelt en konsumenthoj. Kör och var glad.

-Startmotor med kuggkrans är ju ngt som sitter på varenda bil. Startmotorkoppling på större V-twinnar är däremot ngt som ofta pajar, fråga tex de med Suzuki V-twin, Ducati 1098, 1198 eller de som preppat sin GSX1100 lite.

-Att statorn brinner upp pga av värme på HD-motorer är också ngt jag aldrig stött på. De gånger den friteras är när det blivit kortis i elsystemet. Då inte pga av regulatorn som oftast på tex Honda, utan pga av moddade elsystem som skavt mot ramen. För övrigt ett typiskt resultat av idiottrenden bland "hojbyggare" att borra vassa hål och dra in elen i ramen, för maximal oåtkomlighet... :dummer

Det han har rätt i är dock twinkammotorns kamdrivning, den var en dum konstruktion, men även den motorn var ett samordningsprojekt med Porsche. Det är mig veterligen drev på den nu, annasr går det att köpa från S&S. HD ska ha kuggdrivna kammar, som de alltid haft. Inte kedja som Victory, Vulvan, Dragqueen och allt vad kulissmodellerna heter.


Men jag tycker det är bra att det finns hojar som ser ut som HD men är lite billigare, det gjorde det ju tex möjligt för trådstartaren att bygga sin Bobber. Jag tycker det är onödigt att folk som bara ska såga sönder, bulta på kinagrejor, stelbensoperera etc "för att bygga en grym hoj", ger sig på HD. Det sabbar bara varumärket och jag får ständiga pm-frågor från folk som inta ska pilla med motorer öht. Så ngt prissänkning på begagnat vill då inte jag se, då blir det ännu mer klåperier i bratstyle-hörnan :tungan och unga gasande rebell-wannabes med raka rör inne i city, vilket sabbar för oss om avser kunna köra hoj och hyra meklokaler iaf nååågra år till :gnissla

"Hej ja choppade min kamkåpa med vinkelslip lite som råland sands hojjarna duvet och nu rinner det ut olja...voffo de???!1"


Ångmaskiner och tändkulor är det bästa. Gillar man sånt så gillar man HD. Annars kan man köpa en suzuki Viagra elle Dragqueen, så slipper man extern visuell teknik, modularitet osv

Det är väl solklart :confused:
 
Last edited:
:rofl

En fråga Jörgen, vipparmarna är väl glidlagrade, behöver dom inte oljetryck?

Förlåt, det var en felaktighet till säljaren blåste spånet med, att vipparmsaxlarna skulle glappa upp på HD och vara ett problem :rofl. Då får man nog köra många varv runt jorden innen det händer med en originalmotor.

Jo de är glidlagrade på HD, utbytbara bronsbussinger i dessa. De smörjs, liksom hela toppen, av oljan som pumpas upp via stötstängerna. Det är samma vid bussningen i lilländan på staken, den är bronsbussad och således glidlagrad på HD. Men dessa icke-roterande lagringar har inget stort behov av högt oljetryck, det räcker med att det finns film.
Kolbultsbussningen smörjs på HD precis som på victory och de flesta andra motorer, via stänksmörjning från vevlagret samt på moderna motorer även vi kolvkylningsmunstyckena. Dessa öppnas vid ca 15 Psi på TwinCam och sprayar undersidan av kolvarna. Säkert samma arrangemang på Victory och alla andra luftkylda hojmotorer som pga miljökraven ska köras på nära stökiometriskt magra blandningar.
 
Inte kedja som Victory, Vulcan, Dragqueen och allt vad de heter.

"Hej ja choppade min kamkåpa med vinkelslip lite som råland sands hojjarna duvet och nu rinner det ut olja...voffo de???!1"

Ångmaskiner och tändkulor är det bästa. Gillar man sånt så gillar man HD. Annars kan man köpa en suzuki Viagra elle Dragqueen, så slipper man extern visuell teknik, modularitet osv

Det är väl solklart :confused:

:rofl
 
Snicksnack.
Även om man undviker AMFskräpet, så har det varit enorma kvalitetsproblem varje gång efterfrågan varierat.
När det var mycket att göra östes det ut skräp.
När det var dåligt att göra sparades det på produktionen.
Dessutom försökte de kopiera BMWs armécyklar eftersom de var överlägsna.
Projektet lades ner eftersom det gick åt för mycket aluminium.
View attachment 363337

Sama när dem körde till månnen... nazistraket!!
 
Lite av en förklaring till att HD lyckas att sälja sina dyra maskiner är väl att dom erbjuder en av marknadens "bästa" finansiering. Man betalar en relativt låg kontantinsats och har kvar ett högt restvärde på hojen efter 3 - 5 år. Och med det höga andrahandsvärdet så är hojen oftast "värd" mer än restvärdet och du kan använda hojen som kontantinsats för nästa.
Och H-D verkar ju nästan enbart intresserade av att sälja med hjälp av finansiering. De är lite dåliga på att ange några priser på t.ex. sin svenska hemsida, men finansiering går det alltid att hitta info om. Men det är klart. Svennebanan är ju lättlurad. Det är betydligt lättare att sälja en hoj för 2490:-/månad än 209900kr.


Kolbultsbussningen smörjs på HD precis som på victory och de flesta andra motorer, via stänksmörjning från vevlagret samt på moderna motorer även vi kolvkylningsmunstyckena. Dessa öppnas vid ca 15 Psi på TwinCam och sprayar undersidan av kolvarna. Säkert samma arrangemang på Victory och alla andra luftkylda hojmotorer som pga miljökraven ska köras på nära stökiometriskt magra blandningar.
Alltså typ något liknande Suzukis SACS? :va
 
Snicksnack.
Även om man undviker AMFskräpet, så har det varit enorma kvalitetsproblem varje gång efterfrågan varierat.
När det var mycket att göra östes det ut skräp.
När det var dåligt att göra sparades det på produktionen.
Dessutom försökte de kopiera BMWs armécyklar eftersom de var överlägsna.
Projektet lades ner eftersom det gick åt för mycket aluminium.
View attachment 363337

HD har gått upp och ner genom åren precis som alla andra tillverkare som funnits med ett tag men även under AMF-tiden var det i grund och botten bra prylar. Shovelhead-motorn var väldigt fin och min -74:a hade jag inga som helst problem med. Den gick som en klocka. Dom flesta gamla HD-hojar som inte kraschat är fortfarande i drift. Det är inte så värst många som skrotats utan dom har hållits vid liv i en utsträckning som nog inte många andra tillverkare kan konkurrera med. Och det är möjligt för att det i grunden är bra prylar. HD har varit nära att gå i konkurs vid flera tillfällen men företaget har alltid lyckats klara sig igenom dom svåra tiderna. Om man ser på Indian, Henderson, Norton, Nimbus, Ariel, BSA och alla andra tillverkare som fanns på den tiden så är dom flesta borta nu. Men HD finns kvar. Angående BMW's armehojjar. På den tiden kopierade ALLA tillverkare mer eller mindre varandra för att dra lärdom och annat men under krigstid så hade HD order från amerikanska armén att enbart tillverka billiga hojar som var lättmeckade. Det tillverkades enbart sidventilare under kriget av den orsaken och det var tillverkningsstopp även på Knucklan fram tills -45. Trots att det egentligen var en mer modern motor men den kostade för mycket att tillverka. Om det var några som kopierade BMW under kriget så var det ryssarna. Och det gör dom fortfarande.
 
Jämförelsen med amerikansk bilindustri är intressant i sammanhanget. Det är inte så himla dåliga bilar men bra pris, man får rejält med bil per dollar. Varför gäller inte det HD?

DEt gör det väl visst!

Ta exempel en A-ford & B-fordar, Pickuper från -40 -50-talet, hela muskelbilseran, sena femtitals fullsize bilar etc etc
Riktigt mycke pengar för tom dåliga objekt,
Det samma gäller Hd's knölar o pannor, storsidor, early shovel's samt halvtopparna. Gamla indians. Alla underbara & eftertraktade maskiner. Tillgång o efterfrågan.

Att sporthojar blir i princip värdelösa som begagnat ser jag inget konstigt i.
Vem vill betala mycke för det som var ballast igår? Inte många.
Tillgång o efterfrågan


Med tankre på att en 10år gammal 100Hz tjocktv kostar nada, så kostar en 02-A gixxer egentligen riktigt mycke
 
HD har gått upp och ner genom åren precis som alla andra tillverkare som funnits med ett tag men även under AMF-tiden var det i grund och botten bra prylar. Shovelhead-motorn var väldigt fin och min -74:a hade jag inga som helst problem med. Den gick som en klocka. Dom flesta gamla HD-hojar som inte kraschat är fortfarande i drift. Det är inte så värst många som skrotats utan dom har hållits vid liv i en utsträckning som nog inte många andra tillverkare kan konkurrera med. Och det är möjligt för att det i grunden är bra prylar. HD har varit nära att gå i konkurs vid flera tillfällen men företaget har alltid lyckats klara sig igenom dom svåra tiderna. Om man ser på Indian, Henderson, Norton, Nimbus, Ariel, BSA och alla andra tillverkare som fanns på den tiden så är dom flesta borta nu. Men HD finns kvar. Angående BMW's armehojjar. På den tiden kopierade ALLA tillverkare mer eller mindre varandra för att dra lärdom och annat men under krigstid så hade HD order från amerikanska armén att enbart tillverka billiga hojar som var lättmeckade. Det tillverkades enbart sidventilare under kriget av den orsaken och det var tillverkningsstopp även på Knucklan fram tills -45. Trots att det egentligen var en mer modern motor men den kostade för mycket att tillverka. Om det var några som kopierade BMW under kriget så var det ryssarna. Och det gör dom fortfarande.

Så skriver en riktig fantast.
"I grund och botten bra prylar" betyder att det var skräp, men gick att hålla igång om man bytte alla delarna.
Jag har sett en del av dessa gamla hojar som fortfarande går.
Jag har sett ett par av dem när det bara var en rostig rörstump och några papper att utgå ifrån vid renoveringen.
Förmodligen vet du att de "klarat sig kvar" mestadels genom statliga stöd.
Harleys XA modell var en betydligt trognare kopia av BMW än vad Ural och Dnepr var.
Borde inte BMW och ryssarna ha kopierat HD, om de nu var så överlägsna?
 
Så skriver en riktig fantast.
"I grund och botten bra prylar" betyder att det var skräp, men gick att hålla igång om man bytte alla delarna.
Jag har sett en del av dessa gamla hojar som fortfarande går.
Jag har sett ett par av dem när det bara var en rostig rörstump och några papper att utgå ifrån vid renoveringen.
Förmodligen vet du att de "klarat sig kvar" mestadels genom statliga stöd.
Harleys XA modell var en betydligt trognare kopia av BMW än vad Ural och Dnepr var.
Borde inte BMW och ryssarna ha kopierat HD, om de nu var så överlägsna?

XA var ju bara en liten parentes.
Nordafrika skulle befrias från rommel och en standard sidventilare skulle aldrig palla hettan i saharaöknen. Så istället för 2 cylindrar i linje bakom en stooor framskärm så snodde man bmw's konstruktion med cylindrarna ute i fartvinden.
Varför lägga tid på ny konstruktion när fienden redan hade fungerande teknologi? Det var ju världskrig för böfulen.

Nöär kriget lämnade öknen lämnade hd boxermotorn
 
XA var ju bara en liten parentes.
Nordafrika skulle befrias från rommel och en standard sidventilare skulle aldrig palla hettan i saharaöknen. Så istället för 2 cylindrar i linje bakom en stooor framskärm så snodde man bmw's konstruktion med cylindrarna ute i fartvinden.
Varför lägga tid på ny konstruktion när fienden redan hade fungerande teknologi? Det var ju världskrig för böfulen.

Nöär kriget lämnade öknen lämnade hd boxermotorn

Rätt i början, men att den lades ned berodde på aluminiumbristen.
Det gick inte så bra i öknen heller, eftersom något bysnille fått för sig att man skulle göra dischjul och släppa ner hojjarna från flyg.
De flesta blev stående i öknen med skeva eller ovala hjul.
 
Åfan. Det där med dischul o luftlandsättning var nyheter för mig.
 
Den där säljarkillen Victoryfilmen verkar ju inte ha greppat ett spån. Den andra snubben verkar inte ha plogat riktigt ända fram, ingen sån på en HD tack. Vem fasen vill dricka öl med en sån mes :gnissla

-Grejen med HD.s luftkylda modeller är ju just att det är stötstänger och tvåventilteknik. Att triumfera över överliggande kammar och fyrventilteknik är ju...

-Att HD skulle ha kopierat Victory med V-rodmotorn är ju helt vansinningt. DEt är ju victory som har kopierat den 45-gradiga luftkylda HD-motorn på samma sätt som tex Kasasaki Vulcan eller Suzuki Dragstar och allt vad det heter.

-HD har inget behov av oljetryck, det är ju en helt rull- och kullagrad motor. Det är bara flöde som är intressant, tryckets mäts med givare kopplad till varningslampa för att det är ett enkelt sätt att indikera flöde. Att det är högre oljetryck i en Victory är för att den måste ha det, den har ju glidlagrad vev tillverkad i stt stycke.

-Att HD kör transkedja är ju en del i konceptet med den stora modularitetet vilket har gett sådan eftermarknad. Att tex ändra primärutväxlingen på en Victory är lika ogörligt som på vilken annan japansk HD-klon som helst. Det är helt enkelt en konsumenthoj. Kör och var glad.

-Startmotor med kuggkrans är ju ngt som sitter på varenda bil. Startmotorkoppling på större V-twinnar är däremot ngt som ofta pajar, fråga tex de med Suzuki V-twin, Ducati 1098, 1198 eller de som preppat sin GSX1100 lite.

-Att statorn brinner upp pga av värme på HD-motorer är också ngt jag aldrig stött på. De gånger den friteras är när det blivit kortis i elsystemet. Då inte pga av regulatorn som oftast på tex Honda, utan pga av moddade elsystem som skavt mot ramen. För övrigt ett typiskt resultat av idiottrenden bland "hojbyggare" att borra vassa hål och dra in elen i ramen, för maximal oåtkomlighet... :dummer

Det han har rätt i är dock twinkammotorns kamdrivning, den var en dum konstruktion, men även den motorn var ett samordningsprojekt med Porsche. Det är mig veterligen drev på den nu, annasr går det att köpa från S&S. HD ska ha kuggdrivna kammar, som de alltid haft. Inte kedja som Victory, Vulcan, Dragqueen och allt vad de heter.


Men jag tycker det är bra att det finns hojar som ser ut som HD men är lite billigare, det gjorde det ju tex möjligt för trådstartaren att bygga sin Bobber. Jag tycker det är onödigt att folk som bara ska såga sönder, bulta på kinagrejor, stelbensoperera etc "för att bygga en grym hoj", ger sig på HD. Det sabbar bara varumärket och jag får ständiga pm-frågor från folk som inta ska pilla med motorer öht. Så ngt prissänkning på begagnat vill då inte jag se, då blir det ännu mer klåperier i bratstyle-hörnan :tungan och unga gasande rebell-wannabes med raka rör inne i city, vilket sabbar för oss om avser kunna köra hoj och hyra meklokaler iaf nååågra år till :gnissla

"Hej ja choppade min kamkåpa med vinkelslip lite som råland sands hojjarna duvet och nu rinner det ut olja...voffo de???!1"


Ångmaskiner och tändkulor är det bästa. Gillar man sånt så gillar man HD. Annars kan man köpa en suzuki Viagra elle Dragqueen, så slipper man extern visuell teknik, modularitet osv

Det är väl solklart :confused:

Intressant skrivet, många av mina jobbar kollegor och vissa andra i min vänskapskretsen tycker att man ska åka HD, bara för att det är mera image med just HD.

Visst, hade inte sagt nej till en HD bobber, dock finns inte det i min ekonomi just nu, så det fick bli en budget variant, och är hel nöjd med min lilla bobber, får massor av trevliga kommentarer och :tummenupp av alla som åker HD, när man är ute och snurrar och är på träffar...
 
Intressant skrivet, många av mina jobbar kollegor och vissa andra i min vänskapskretsen tycker att man ska åka HD, bara för att det är mera image med just HD.

Visst, hade inte sagt nej till en HD bobber, dock finns inte det i min ekonomi just nu, så det fick bli en budget variant, och är hel nöjd med min lilla bobber, får massor av trevliga kommentarer och :tummenupp av alla som åker HD, när man är ute och snurrar och är på träffar...

Bara att ta åt dig, din bobber har fina proportioner.
 
Så skriver en riktig fantast.
"I grund och botten bra prylar" betyder att det var skräp, men gick att hålla igång om man bytte alla delarna.
Jag har sett en del av dessa gamla hojar som fortfarande går.
Jag har sett ett par av dem när det bara var en rostig rörstump och några papper att utgå ifrån vid renoveringen.
Förmodligen vet du att de "klarat sig kvar" mestadels genom statliga stöd.
Harleys XA modell var en betydligt trognare kopia av BMW än vad Ural och Dnepr var.
Borde inte BMW och ryssarna ha kopierat HD, om de nu var så överlägsna?

I helvete heller. Ural var i stort en identisk kopia av en R71:a. Och Dneper kom LÅNGT senare. 60-talet.

Harley gjorde inte "skräp". Om dom gjort "skräp" hade dom definitivt inte funnits kvar idag. Och näst intill ALLA hojtillverkare som överlevde kriget var helt beroende av beställningar från staten och försvaret. Du säger att du har sett "ett par av dem" där det bara var en rostig rörstup och några papper att utgå ifrån....... Det kan hända vilken jävla motorcykel som helst om den blir misshandlad och det vet du. Men i stort lever idag fler äldre HD-hojjar procentuellt sätt än från alla eller åtminstone dom flesta andra tillverkare som funnits genom tiderna. Märk väl att jag faktiskt inte kör HD längre. Men jag har haft ett flertal. En Fatboy från -01, en strut från -74, en storsida från -47, en panna från -48 och en av få kvarvarande knölar från -36, första tillverkningsåret av Knucklan. Den sistnämnda med sidovagn. Vänsterhängd då det var vänstertrafik i Sverige på den tiden. Den första modellen av knucklehead-motorn var faktiskt riktigt rejält dålig. Det var problem med det mesta. Den jag hade var konverterad till en 1200-kubikare och smörjning och annat var modifierat så att det faktiskt funkade. Knölar från -37 hade väldigt lite gemensamt med 36:an och jag tror att det finns färre än 5 - 6 stycken som fortfarande rullar runt om på jorden. En i Finland, en i Sverige och några få i USA. En storsida är hyffsat idiotsäker. Min favvomotor faktiskt men sen kommer nog Shovel-motorn. Som AMF tog fram. AMF´s stora misstag var att dom avskedade på tok för många kvalitetskontrollanter. Dom gjorde exakt samma misstag som Bayliner vad det gäller båtar under sent 80-tal till sent 90-tal. Men motorer, ramar, växellådor var i grunden väldigt bra. ALLA tillverkare har haft mindre bra perioder. Åtminstone dom tillverkare som funnits i 100 + år.
 
I helvete heller. Ural var i stort en identisk kopia av en R71:a. Och Dneper kom LÅNGT senare. 60-talet.

Harley gjorde inte "skräp". Om dom gjort "skräp" hade dom definitivt inte funnits kvar idag. Och näst intill ALLA hojtillverkare som överlevde kriget var helt beroende av beställningar från staten och försvaret. Du säger att du har sett "ett par av dem" där det bara var en rostig rörstup och några papper att utgå ifrån....... Det kan hända vilken jävla motorcykel som helst om den blir misshandlad och det vet du. Men i stort lever idag fler äldre HD-hojjar procentuellt sätt än från alla eller åtminstone dom flesta andra tillverkare som funnits genom tiderna. Märk väl att jag faktiskt inte kör HD längre. Men jag har haft ett flertal. En Fatboy från -01, en strut från -74, en storsida från -47, en panna från -48 och en av få kvarvarande knölar från -36, första tillverkningsåret av Knucklan. Den sistnämnda med sidovagn. Vänsterhängd då det var vänstertrafik i Sverige på den tiden. Den första modellen av knucklehead-motorn var faktiskt riktigt rejält dålig. Det var problem med det mesta. Den jag hade var konverterad till en 1200-kubikare och smörjning och annat var modifierat så att det faktiskt funkade. Knölar från -37 hade väldigt lite gemensamt med 36:an och jag tror att det finns färre än 5 - 6 stycken som fortfarande rullar runt om på jorden. En i Finland, en i Sverige och några få i USA. En storsida är hyffsat idiotsäker. Min favvomotor faktiskt men sen kommer nog Shovel-motorn. Som AMF tog fram. AMF´s stora misstag var att dom avskedade på tok för många kvalitetskontrollanter. Dom gjorde exakt samma misstag som Bayliner vad det gäller båtar under sent 80-tal till sent 90-tal. Men motorer, ramar, växellådor var i grunden väldigt bra. ALLA tillverkare har haft mindre bra perioder. Åtminstone dom tillverkare som funnits i 100 + år.

Fanatiker.
Att skylla på att hojarna "misshandlats" för att de inte stått undanställda i en torr lada, för att därefter helrenoveras och därmed "överleva" är bara dumt.
Det går utmärkt att överleva även om man tillverkar skräp.
Om man får världens största armé att köpa massor under kriget, samt statlig finansiering av export och Marschalplanen efter det.
När pengarna tar slut, så går staten in som delägare.

Eftersom du nu medger att vissa modeller var dåliga, så måste det innebära att av de bra modellerna är det flera hundra procent som är kvar i trafik.

Att grundkonstruktionen är bra och värdet tillräckligt högt för att vilket skit som helst skall renoveras (eller få identiteten donerad) innebär inte att produkten är bra.
 
Och H-D verkar ju nästan enbart intresserade av att sälja med hjälp av finansiering. De är lite dåliga på att ange några priser på t.ex. sin svenska hemsida, men finansiering går det alltid att hitta info om. Men det är klart. Svennebanan är ju lättlurad. Det är betydligt lättare att sälja en hoj för 2490:-/månad än 209900kr.



Alltså typ något liknande Suzukis SACS? :va

Japp! och vad man än tycker om det så verkar det ju fungera.

Varför detta förakt mot ett märke?
Jag har haft ett gäng hojar dom senaste åren men har nu landat på en xr1200 och kan bara säga att det är en riktigt skojig maskin. Och sammantaget blev den inte mmånga kronor dyrare än om jag skulle ha valt en hornet av samma årsmodell.
Kvalitén lär väl visa sig.
 
Fanatiker.
Att skylla på att hojarna "misshandlats" för att de inte stått undanställda i en torr lada, för att därefter helrenoveras och därmed "överleva" är bara dumt.
Det går utmärkt att överleva även om man tillverkar skräp.
Om man får världens största armé att köpa massor under kriget, samt statlig finansiering av export och Marschalplanen efter det.
När pengarna tar slut, så går staten in som delägare.

Eftersom du nu medger att vissa modeller var dåliga, så måste det innebära att av de bra modellerna är det flera hundra procent som är kvar i trafik.

Att grundkonstruktionen är bra och värdet tillräckligt högt för att vilket skit som helst skall renoveras (eller få identiteten donerad) innebär inte att produkten är bra.

Men jösses...... Fanatiker? Vad har HD i USA eller jag gjort DIG för ont för att du ska vräka ur dig så mycket skit?

Adjö.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top