Läs Valmers inlägg ett par gånger till så inser du att han självklart avser MotoGP!!!!!!Ducati vill inte bli av med Hayden, vilket ju framgår av artikeln vid länken ovan.
”We’d like to keep Nicky within Ducati...”
Läs Valmers inlägg ett par gånger till så inser du att han självklart avser MotoGP!!!!!!Ducati vill inte bli av med Hayden, vilket ju framgår av artikeln vid länken ovan.
”We’d like to keep Nicky within Ducati...”
Jo, förstod det. Ducati avser också MotoGP, men inte i fabriksteamet.P€RRA;5849918 skrev:Läs Valmers inlägg ett par gånger till så inser du att han självklart avser MotoGP!!!!!!
Ducati värderar uppenbarligen inte WSBK så högt eftersom de har dragit in så stora resurser från utveckling av Panigale och lämnat walk over till Aprilia. Samma värdering av seriernas betydelse gör tydligen de japanska tillverkarna, som satsar helt på MotoGP.Ducati kanske skyndar sig lite om de tror att det blir svårare att vinna WSBK med Hayden på en annan hoj än en Ducce?
Ducati värderar uppenbarligen inte WSBK så högt eftersom de har dragit in så stora resurser från utveckling av Panigale och lämnat walk over till Aprilia. Samma värdering av seriernas betydelse gör tydligen de japanska tillverkarna, som satsar helt på MotoGP.
Utan att veta hur Reas kontrakt etc ser ut men om man ska spekulera nått om Nicky till WSBK så verkar ändå Jonathan Rea utav WSBK killarna vara den som e på g till MGP. Honda i WSBK behöver ett lyft/nytändning i serien och möjligen är Nicky rätt man att satsa på!
Sykes vara den jag vore mest sugen på av WSBK-grabbarna, snäppet mer än Rea.
Håller med dig till 100%, bara att se vad Sykes gör på kawwan. Fast som Du säger, känns som skicket på dagens Honda i WSBK håller tillbaka Rea! Magkänslan säger att Rea har en naturligare/påbörjad väg in i MGP (vad jag nu menar med det! Hänvisar till magkänslan igen ) och att han e nästa att lämna WSBK för MGP. Vilket skulle ge en sits ledig för en taggad/sugen på nya uppgifter -> Nicky Hayden!! Om inte annat så brukar det ju komma en del kul nyheter efter/runt rejset på Brno
Han gjorde inhopp på Ducati 2009 och körde en full säsong 2010 innan han återvände till de lättare klasserna. Han gjorde det inte bättre eller sämre än de andra (Kallio/Canepa), men jag uppfattar det inte som att "han vore något" att ha på den hojen. Ge honom en Yamaha eller Honda istället.Espargaro på en Ducati vore något.
Man blir helt klart nyfiken på vem Ducati tänkt sig istället för Hayden. Borde ju nästan vara klart iom att Nicky fått foten. Denna någon måste komma in med en hög erfarenhet, som kan utveckla materialet. Troligen med bra ingenjörer också. Hojen är långt efter konkurrenterna och kommer inte ikapp.Oavsett vad man tycker om Nicky Hayden kvarstår faktum att man måste vidareutveckla Ducatin.
Rossi kom ingen vart, trots extremt hög svansföring innan han ens suttit på Ducatin, så hur ytterligare en ny förare skulle kunna åstadkomma någon revolution kan man på goda grunder fråga sig.
Borde ju nästan vara klart iom att Nicky fått foten.
Det är klart att han inte får förnyat förtroende i fabriksteamet.Så det är officiellt att Nicky "fått foten" ? Där ser man vad jag missar saker i MGP iår då!!
P€RRA;5850401 skrev:Det är klart att han inte får förnyat förtroende i fabriksteamet.
Som sagt, med tanke på hur han presterat de senaste åren kan de nog både ha och mista honom rent sportsligt och när det gäller utvecklingen. Varken han eller hojen kommer någon vart vilket säkerligen beror mer på Ducati än på Nicky.Oki! Då måste Ducati sålt slut på cyklar i usa! Det var så vitt jag förstod den officiella SH sanningen att han fått köra överhuvudtaget
P€RRA;5850417 skrev:Som sagt, med tanke på hur han presterat de senaste åren kan de nog både ha och mista honom rent sportsligt och när det gäller utvecklingen. Varken han eller hojen kommer någon vart vilket säkerligen beror mer på Ducati än på Nicky.
Visst är det märklig tajming att lansera denna nya och revolutionerande Ducati samtidigt som man drastiskt minskar anslagen till det mästerskap där denna nya modell ska bevisa sin duglighet för världen.Intressant med Ducce, det låter ju onekligen ogenomtänkt att utveckla en "revolutionerande" ny hoj utan ram, annorlunda stötdämparearrangemang bak osv. och sedan dra in på resurserna när man ska köra med den. Hur mycket har de dragit in?
Hayden har inte presterat sämre än Rossi gjorde. Skälen att inte fortsätta med Hayden går knappast att finna i resultattabellerna.P€RRA;5850417 skrev:Som sagt, med tanke på hur han presterat de senaste åren...
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |