Hayden – MotoGP eller Superbike-VM?

Vad ska Hayden göra?

• Antal röstningar
    0
Alla vet ingenting just nu.

Precis. Det är den här tiden på året som ett hundratal mediamuppar ska visa att de är värda sin lön genom att spekulera fram övergångsrykten och konspirationer.

"Hett" rykte av "media muppar" i går kväll !! C. Stoner tillbaka till Ducati :Bugar

P€RRA;5854071 skrev:
Med tanke på hur mycket han ogillar arbetet mellan racehelgerna vore det konstigt om han kom tillbaka.

Precis! Fast det vore att likna med tjänstefel av Ducati att inte fråga/hålla kontakt :tummenupp

Hade jag varit Casey hade jag bett om att få låna en av de gamla Duccarna och ställt upp i den australiensiska motsvarigheten till rookie 1000 :)

Han har hojen som han säkrade titeln på i sitt vardagsrum.

Han borde väl kunna köra som wildcard på Phillip Island med en Ducce? Det vore väldigt intresant..

Han borde väl kunna köra som wildcard på Phillip Island med en Ducce? Det vore väldigt intresant..
Det är väl bara Ducati som skulle få ut något av det med tanke på all publicitet. Vad har Casey att vinna?

Men visst vore det häftigt om han gjorde en engångs-come-back och fick blodad tand :)

Casey vinner i att han får något kul att göra denna helg. Sen självklart kanske det vore bättre för Casey om han fick köra för Honda då han har större chans att vinna på sin favoritbana igen.

Men jag tror faktiskt att Casey skulle få köra väldigt snabbt på Duccen igen. Eller kanske inte efter tiden med Hondan. Men tror han gärna skulle vilja prova igen och se om det är hojen som är värdelöst eller alla förare efter honom. Självklart inte samma hoj som 2007 men 2009 vann han ändå ett par race med den. Eller var det 2010?

Hur som haver så kraschade han väldigt mycket, detta pga dåliga framändan. De andra förarna vågade inte pusha då det inte kände sig bekväma. Casey körde på ändå, vilket antingen slutade i vinst eller sandfållan. Det var väldigt många race 2008 och 2009 som Casey låg etta på men körde av, pga framhjulssläpp.

En comeback för Casey på PI på en Ducati skulle verkligen smaka mumma. Om han dessutom skulle vinna, vilket jag inte tror, hade det ändå varit grädden på moset. Efter det skulle han kunna dra sig tillbaka och ingen skulle ifrågasätta hans eventuella storhet :)

ah ah! på sporthoj finns det alltid någon som kan ifrågasätta storhet!

Hade gärna sett stoner tillbaka på duccen men den lär inte ha så mycket gemensamt med den hojjen han körde.

P€RRA;5854257 skrev:
En comeback för Casey på PI på en Ducati skulle verkligen smaka mumma. Om han dessutom skulle vinna, vilket jag inte tror, hade det ändå varit grädden på moset. Efter det skulle han kunna dra sig tillbaka och ingen skulle ifrågasätta hans eventuella storhet :)

ah ah! på sporthoj finns det alltid någon som kan ifrågasätta storhet!
Tror ändå att det skulle bli en jobbig argumentation för den som skulle driva ifrågasättandet :)
Hade gärna sett stoner tillbaka på duccen men den lär inte ha så mycket gemensamt med den hojjen han körde.
GP13 är i princip samma hoj som GP7:an, det kan man iaf tro när man läser på SH :D

Tror ändå att det skulle bli en jobbig argumentation för den som skulle driva ifrågasättandet :)
GP13 är i princip samma hoj som GP7:an, det kan man iaf tro när man läser på SH :D

Behöver inte ens skilja på GP13 och GP7, "Ducati" verkar vara samlingsnamnet för alla deras hojar genom tiderna här, har det samma namn så är det ju samma hoj :fakta

Efter det skulle han kunna dra sig tillbaka och ingen skulle ifrågasätta hans eventuella storhet :)

Storhet eller inte, jag tror inte att det finns någon som ifrågasätter honom som förare. Han är utan tvekan den störste talang som funnits vad gäller att åka motorcykel på ren instinkt och känsla (oftast utan att själv veta varför). Oavsett vad man tycker om Marquez, Lorenzo, Pedrosa, Rossi eller förhistoriska legender som Doohan, Rainey och Roberts.

P€RRA;5854266 skrev:

Ja, vissa har intrycket att Ducati inte gjort något alls sedan den första GP-hojen presenterades. Men det är bara att studera bilder för att inse att det finns väsentliga skillnader i ramkonstruktion, svingarm, fjädring och aerodynamik. Om detta gjort hojen bättre eller sämre är inte lika enkelt att utvärdera. Men största skillnaden är väl att den ena av dem vann ganska många GP och att den andra har lite svårare...?

Last edited:
Ja, vissa har intrycket att Ducati inte gjort något alls sedan den första GP-hojen presenterades. Men det är bara att studera bilder för att inse att det finns väsentliga skillnader i ramkonstruktion, svingarm, fjädring och aerodynamik. Om detta gjort hojen bättre eller sämre är inte lika enkelt att utvärdera. Men största skillnaden är väl att den ena av dem vann ganska många GP och att den andra har lite svårare...?
Det man inte får glömma är de däck som Bridgestone tog fram och som så småningom ledde till att flera förare övergav Michelin mitt under säsongen (tror det var 2008).

Var det inte en rörram på GP7:an?

P€RRA;5854601 skrev:
Det man inte får glömma är de däck som Bridgestone tog fram och som så småningom ledde till att flera förare övergav Michelin mitt under säsongen (tror det var 2008).

Var det inte en rörram på GP7:an?
Rör ram svar ja, och skräddarsydda däck sen gick det ju bara utför..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman