Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
Snyggt! En fråga, har du själv gjort flänsen för returen eller är det köpes? isf från vart?
 
jag hinner faktist med mitt (vanliga jobb) ochså. jag jobbar som bilmekaniker med allt från rostiga gammal 142 till nya och exklusiva (lyx/sportbilar). de gäller ju att ta vara på fritiden på bästa sätt.:yoparty


tack för din beundran :tummenupp

hahaha, det gör jag med men jag får fan inte lika mycket att hända på fritiden uppenbarligen. keep up :yoparty
 
Såhär sitter min retur och det funkar bra :tummenupp
 

Bifogat

  • PICT1028.JPG
    PICT1028.JPG
    176.1 KB · Visningar: 679
Ett hårt framhjulsnedslag eller trottoarkant och du har olja på bakdäcket.

Jag undrar där hur ofta det där egentligen händer? En hög trottarkant kan jag iofs förstå men då är det pga av ren o skär oförsiktighet. Men för normal körning? För original sitter ju en avgaspipa + (iaf i mitt fall) en magkåpa som bygger iaf 10cm neråt, säkert betydligt mer, vilket är bra mycket mer än den där oljereturen.

Eller är det bara jag som inte gör wheelies som är 7m höga? :va :tungan
 
Snyggt! En fråga, har du själv gjort flänsen för returen eller är det köpes? isf från vart?

jag har inte gjort den utan pappsen. :tummenupp

hahaha, det gör jag med men jag får fan inte lika mycket att hända på fritiden uppenbarligen. keep up :yoparty

de gäller att prioritera :D

Ett hårt framhjulsnedslag eller trottoarkant och du har olja på bakdäcket.

har de hänt någongång eller är de bara teorier ?
 
Last edited:
har de hänt någongång eller är de bara teorier ?


Det är nog bara teorier, 12cm har jag ner till backen innan pipen tar i (när hojen står på sidostödet) så misslyckade bakhjulåkningar är säkert inga problem.
Klart man tänker sig för en gång till när man kör över höga kanter å så.
 
Det är nog bara teorier, 12cm har jag ner till backen innan pipen tar i (när hojen står på sidostödet) så misslyckade bakhjulåkningar är säkert inga problem.
Klart man tänker sig för en gång till när man kör över höga kanter å så.

kåpan tar ju i först av allt ändå. så de är bara och smyga och höra efter skrapljud :tummenupp
 
idag va jag hos den lokala suzuki handlaren (alviks mc) och köpte ett grymt snyggt tanklock. fy fan va racing :yoparty
 
Vet att på bilar är det att rekommendera att ha returen ovanför oljenivån, är nog samma på moppar...


Tänkte på samma sak.

Med ett par linjer kan man enkelt se var nivån hamnar.
Någon som vet hur högt upp oljenivån ligger när man fyllt upp till stickans maxstreck.
 

Bifogat

  • Hayabusa turbo.JPG
    Hayabusa turbo.JPG
    161.6 KB · Visningar: 284
idag så gjorde jag klart kammarna helt och hållet ;). de vart 105 graders lobcenter på insuget och 105.5 på avgaskammen. :yoparty.

nu är de bara resten kvar :D
 
Nyfiken på om du har läst dig till all kunskap i ämnet eller du kanske har bra hjälp? :)

man har läst en jäkla massa på bland annat sporthoj.com ;). sedan få jag hjälp av pappsen ochså :tummenupp. fördelen med mitt bygge är att vi har redan byggt en haya turbo (pappas) så nu vet vi hur vi ska göra:D
 
nu så är dogbonen på väg att bli klara :tummenupp polering/provmontering återstår.

ja va även iväg och köpte ett vevhusventilations filter på motor nord:yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top