Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
idag har man fått fingrarna ut röven och pressat i lagren i framfälgen och svingen och montera dom lite löst för att se hur de kommer seut:tummenupp
 
Last edited:
Såg faktiskt rätt ok ut med lackad sving! Kul att se när det går fort framåt i garaget! :tummenupp
 
de går segt som fasen med hojen nu pga av att bakfälgen fortfarande är på lack :gnissla. när den är i mina händer igen så kan chassit sättas ihop och rullas ner från lyften. för vi måste få upp pappas hoj på lyften för att göra lite mätningar etc. innan vi kan fortsätta med motorn.

den som väntar på något gott väntar alltid förlänge:va
 
har du gjort några förbättringar på din jämfört med pappas då eller coppar du rakt av:va
 
har du gjort några förbättringar på din jämfört med pappas då eller coppar du rakt av:va

min kommer bli sänkt.undertail och massa annat fjol :tummenupp. han kör med 0.85 bar. jag kommer köra med ca 1 bar. sedan kommer jag ha bättre puts på grejorna dvs polerat etc. men i de stora hela ungefär samma grejor. efter som nu vet vi att de funkar så då är de bara och köra med dom grejorna.
 
nu är jag riktigt tröt på SUNDSVALLS LACKEN !!!!!!!!!!!!!

fy fan. här har man varit snäll och gett dom lite extra tid med bakfälgen (3 veckor) jag va in i fredags för att kolla om den va klart. de va den inte :mad: :mad:. så jag gav dom en vecka till. om den inte är klar förre fredag. då river jag hela skiten :yoparty.

de ända som fattas nu är bakhjulet sedan kan man hinka i motorn i ramen :tummenupp
 
nu har jag äntligen fått bakfälgen :tummenupp.

däcket är på och ny ventil är ditt satt. nu väntar jag bara på att de blir lördag så jag kan pressa i nya lager sedan ska hojen stå på hjul för första gången på länge :tummenupp

bilder kommer så fort jag laddat kameran:yoparty
 
Last edited:
ÄNTLIGEN ;) nu har jag ett rullande chassi och motorn i ramen. så nu kommer de bli lite små piller med elsystemet.slangar etc :tummenupp
 
skaru inte pimpa plasten bak som ser ut o väga 100kg?
lite polerad alu istället :)
 
hur långt har du innan provstart?:)
 
Kul att se små fina detaljer som fästet till regulatorn

Har dock ett litet tips angående vevhusventen

Det kan vara klokt att ha rätt lång slang och dra upp den bak i cutsen

Dels så NÄR eller om man skjuter maskin så kommer en del olja där

som man inte vill ha på bakhjulet speciellt dom där låga locken har mycket sämre oljefälla så dom dimmar mer

Sen får man lite problem vid motortvätt ( går ju täcka med plastpåse)
men lättare med slang


:yoparty :yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top