Hawk Kawasakis Scott Smart går till Rizla Suzuki!

Sparka Hopkins och ersätta med Kagayama? Ok att Suzukiteamet gjort en del underliga saker men det skulle vara überdumt.

Är jag helt ute och snurrar nu eller var det så att chiefen för Rizla Suzuki blir chef för Suckas MotoGP-satsning 2005 då den tidigare kliver av efter snart ett sekel?

Men Roberts måste väl ändå sitta lite löst? Han har då inte åstadkommit mycket sen han vann 2000.

JUPP, Paul Denning blir ny team manager i Suzukis MOTOGP team.
Ersättare i Rizla Susuki BSB blir nuvarnade World Superbike Marketing Managern Robert Wicks.
Nuvarande MOTOGP managern, 55årige Garry Taylor har varit hos Suzuki i snart 30år.

Last edited:
Don Quixote skrev:
Men Roberts måste väl ändå sitta lite löst? Han har då inte åstadkommit mycket sen han vann 2000.

Han verkar ha tappat gnistan. Det skulle förvåna mig mycket om han blev kvar hos Suzuki till nästa säsong. Jag ser framför mig att han tar över Hoffmans plats eller åker hem till USA.

Scott Smart? Kör han fort nuförtiden? Kommer ihåg att han körde 250GP för några år sen och blev bland de sista.

Chris Ash skrev:
Scott Smart? Kör han fort nuförtiden? Kommer ihåg att han körde 250GP för några år sen och blev bland de sista.

Han vaknade till nått så otrolig i år. Alla förväntade sig att Glenn Richards skulle bli frontfiguren för Kawasaki i år men det blev Smart som stal showen. Han vann 3 (eller var det 4) rejs och var på pallen en massa gånger. Det trots att deras lilla 5-mannateam fått trimma hojen i stort sätt själva och saknar effekt mot fabriksteamen. Om dom kvickt får ordning på nästa års Sucka kommer han vara en het kandidat till titeln.

Don Quixote skrev:
Han vaknade till nått så otrolig i år. Alla förväntade sig att Glenn Richards skulle bli frontfiguren för Kawasaki i år men det blev Smart som stal showen. Han vann 3 (eller var det 4) rejs och var på pallen en massa gånger. Det trots att deras lilla 5-mannateam fått trimma hojen i stort sätt själva och saknar effekt mot fabriksteamen. Om dom kvickt får ordning på nästa års Sucka kommer han vara en het kandidat till titeln.

Sitt inte här o slösa tid, har inte du BSB att konvertera till digitalt format till alla oss hungrande???? :tungan :D

Chris Ash skrev:

Körde han inte också 500GP?
Han körde iallafall em:et i Anderstorp 97. Han kvalade 4:a på 1.36.47 och blev 3:a i racet. Hörde också att han höll ihop med en av frökensverigekandidaterna som var gridcirls där. Johan kvalade 6:a på 1.36.51 och blev 7:a.
Roberto Rolfo blev 5:a

Roligt att se vilka som är med idag och vilka tider de åkte på
http://www.sorliden.se/resultat/em1/tavli1k4.htm

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back