Harley Davidson m fl glidarhojar

Notera att fotpinnarna INTE är framflyttade, det är det helt avgörande för min del. Gör hojen mer lättkörd och du sitter mycket bättre. Enligt mig då.
 
Håller med till fullo. Körställning modell "fått en kanonkula i magen" går bort.

Jag resonerade likadant förut. Skulle prompt ha mittreglage. Provsatt hojar med frontreglage och var anti om tusan. Sedan blev jag övertalad att provköra en Street Bob med rejält framflyttade reglage…. Det kändes ovant i början som tusan, men efter att ha kört i typ en halv minut så kändes det helrätt. Så skönt och avslappnat på nåt sätt. Kombinerat med rejäla fotplattor är det helt underbart


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jag resonerade likadant förut. Skulle prompt ha mittreglage. Provsatt hojar med frontreglage och var anti om tusan. Sedan blev jag övertalad att provköra en Street Bob med rejält framflyttade reglage…. Det kändes ovant i början som tusan, men efter att ha kört i typ en halv minut så kändes det helrätt. Så skönt och avslappnat på nåt sätt. Kombinerat med rejäla fotplattor är det helt underbart


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja, jag har ju frontreglage på båda mina Harleysar och det känns rätt. Jag provkörde en Sportster förra månaden som hade mittreglage, den kändes liten och trång, mina ben var liksom för böjda och jag satt inte bra. En glidarhoj bör nog ha frontreglage som standard.
 
Vad säger ni om heel-shifter då? Tänker kanske att man sliter mindre på dojan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jag har ingen aning om varför jag återvänder till denna tråd, gång efter annan.
Fascination? Något undertryckt? Trauma i barndomen? Självplågeri?
Jag vet inte. Någon längtan efter dessa sammalika tingestar har inte infunnit sig. Inget wow över en gnutta mer krom eller en nästan likadan tankdekal. Ingen extas över små varianter av skärm på samma tema.

En fascination över människorna kan jag dock förnimma, rentav avundas er en smula. Att yvas så mycket över något som dessvärre lämnar mig helt kall, det vill jag ha. Kanske förstår jag bättre om jag plockar fram mina gamla hojmagasinet och mcm, fast det var mer hantverk och snickarglädje som imponerade.

Håller mig till min mellanmjölkhoj, som i princip gör vad man ber den om, utom att gå jättefort, vilket torde vara bra för mig…
 
Jag har ingen aning om varför jag återvänder till denna tråd, gång efter annan.
Fascination? Något undertryckt? Trauma i barndomen? Självplågeri?
Jag vet inte. Någon längtan efter dessa sammalika tingestar har inte infunnit sig. Inget wow över en gnutta mer krom eller en nästan likadan tankdekal. Ingen extas över små varianter av skärm på samma tema.

En fascination över människorna kan jag dock förnimma, rentav avundas er en smula. Att yvas så mycket över något som dessvärre lämnar mig helt kall, det vill jag ha. Kanske förstår jag bättre om jag plockar fram mina gamla hojmagasinet och mcm, fast det var mer hantverk och snickarglädje som imponerade.

Håller mig till min mellanmjölkhoj, som i princip gör vad man ber den om, utom att gå jättefort, vilket torde vara bra för mig...
Det är 1%-klubbarna, Och din gamla tro på Outlaw som lockar! :hjarta
 
Jag har ingen aning om varför jag återvänder till denna tråd, gång efter annan.
Fascination? Något undertryckt? Trauma i barndomen? Självplågeri?
Jag vet inte. Någon längtan efter dessa sammalika tingestar har inte infunnit sig. Inget wow över en gnutta mer krom eller en nästan likadan tankdekal. Ingen extas över små varianter av skärm på samma tema.

En fascination över människorna kan jag dock förnimma, rentav avundas er en smula. Att yvas så mycket över något som dessvärre lämnar mig helt kall, det vill jag ha. Kanske förstår jag bättre om jag plockar fram mina gamla hojmagasinet och mcm, fast det var mer hantverk och snickarglädje som imponerade.

Håller mig till min mellanmjölkhoj, som i princip gör vad man ber den om, utom att gå jättefort, vilket torde vara bra för mig…
Generellt "motorcykel" betyder olika saker för olika personer. Det kan vara ett billigt och smidigt transportmedel, men det kan också vara en hobby för folk med passion för hela konceptet. Du verkar vara en som väger mellan dessa, så gå kolla på nåt begagnat, sätt dig på en Harley eller liknande, provkör. Du har redan en Harley, du vet bara inte om det än ;)
 
Generellt "motorcykel" betyder olika saker för olika personer. Det kan vara ett billigt och smidigt transportmedel, men det kan också vara en hobby för folk med passion för hela konceptet. Du verkar vara en som väger mellan dessa, så gå kolla på nåt begagnat, sätt dig på en Harley eller liknande, provkör. Du har redan en Harley, du vet bara inte om det än ;)
Japp. HD är ju dessutom en livsstil/hobby/passion. Det är knappast nåt man bara köper för att frakta arslet från A till B ;) Finns ju betydligt mer vettiga hojar om man bara skall tänka praktiskt/vettigt när det gäller hoj...Sedan råkar det ju vara betydligt billigare att ta hojen till och från jobbet i dagsläget, än att köra bil😁
 
Det är dags för tshirt, shorts och träskor. Livsstil det med, även om aningens utsatt. Jag kommer inte åka glidarhoj så dock, vill INTE ha en humla i shortsen med allt det innebär.

Men så här har jag tänkt mig mitt avslappnade hojliv, i princip sedan jag började titta på motorcyklar från barnvagnen på 70-talet.

1970s-couple.jpg

Eller så här. Kolla 'snubban', keps och boots och .. är det nitar? Bilden ska i alla fall vara från 50-talet. Var hittar jag liknande kvinnor idag?

Snubban.jpg
 
Det är dags för tshirt, shorts och träskor. Livsstil det med, även om aningens utsatt. Jag kommer inte åka glidarhoj så dock, vill INTE ha en humla i shortsen med allt det innebär.

Men så här har jag tänkt mig mitt avslappnade hojliv, i princip sedan jag började titta på motorcyklar från barnvagnen på 70-talet.



Eller så här. Kolla 'snubban', keps och boots och .. är det nitar? Bilden ska i alla fall vara från 50-talet. Var hittar jag liknande kvinnor idag?

View attachment 529838
Den bilden är nog lika arrangerad som bilderna i bikes & babes tråden. :)
 
Det är dags för tshirt, shorts och träskor. Livsstil det med, även om aningens utsatt. Jag kommer inte åka glidarhoj så dock, vill INTE ha en humla i shortsen med allt det innebär.

Men så här har jag tänkt mig mitt avslappnade hojliv, i princip sedan jag började titta på motorcyklar från barnvagnen på 70-talet.
Ska till Grekland snart, där funkar det sådär :) kommer nog se ungefär likadant ut fast med hjälmar iaf :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top