Har svårt att komma till....

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det är när jag sitter som jag har krux med att få ut stödet, och jag sitter alltid på hojen när jag tar in/ut stödet för att sen kliva på eller av.
Känns bättre och tryggare så. :)

Jaså?:va Jag gör alltid som så att jag kliver av på "stödsidan", håller kvar vänsterhanden på styret och högerhanden på sadelns sidohandtag och petar ut stödet för att därefter försiktigt luta hojen mot det. Känns bäst enligt min mening iallafall, men alla har vi ju olika smak:) Tänkte bara att om det nu funkar bra att fälla ut stödet när du står bredvid bågen så kanske det är den enklaste och billigaste lösningen på problemet?:)
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Jaså?:va Jag gör alltid som så att jag kliver av på "stödsidan", håller kvar vänsterhanden på styret och högerhanden på sadelns sidohandtag och petar ut stödet för att därefter försiktigt luta hojen mot det. Känns bäst enligt min mening iallafall, men alla har vi ju olika smak:) Tänkte bara att om det nu funkar bra att fälla ut stödet när du står bredvid bågen så kanske det är den enklaste och billigaste lösningen på problemet?:)

Fast jag tycker det känns tryggast att ha stödet nere när jag kliver av. :tummenupp
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Fast jag tycker det känns tryggast att ha stödet nere när jag kliver av. :tummenupp

Tycker du ska göra det som tryggast:)

Förstår att det är klurigt för dig att få tag i det, jag har letat upp en bild på orginalstödet och det visar sig att din lilla pinne är avsågad..

Ett nytt orginalstöd eller påsvetsad pinne skulle hjälpa dig.. å jag tror knappast en pingla som du behöver pröjsa en svetsare för ett fem minuters svetsjobb :)

Lycka till:tummenupp

(bara att jämföra bilderna, gjorde så lika stora som möjligt...)
 

Bifogat

  • cbr stöd.JPG
    cbr stöd.JPG
    6.2 KB · Visningar: 246

Bladerider

Den evige formtoppen
Gick med
30 Aug 2008
Ort
Årsta
Hoj
Fireblade -98, Trimmad Puch flakmoppe på landstället.
Det är när jag sitter som jag har krux med att få ut stödet, och jag sitter alltid på hojen när jag tar in/ut stödet för att sen kliva på eller av.
Känns bättre och tryggare så. :)

Lånar Bladeriders inlogg...

Jag tkr och gör oxå så! :)
Det är inte så lätt att balansera en tung hoj med enbart med händerna... :wiggle :tungan

Ps/Har haft min hoj sen juli och jag bökar oxå oftast med stödet, brukar få titta ner så att hälen träffar rätt... :tummenupp
Eh, är man nybörjare sä är man och jäg är inte den första, såå tänker jag - sds! :)

Hälsningar//Hoppetossa
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Prova att vinkla in tårna under fotpinnen och få tag i den så.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Har du svårt att nå ner när du sitter på hojen? Tittar ALLTID när ja sätter ner sidostödet, hellre glo en extra gång än att hojen ligger på marken.

Slappna av innerlåren så kommer du längre ner och når bättre. För oss smurftjejer är det lite bökigare men man lär sig med tiden. Tycker du ska träna lite till innan du börjar förlänga o byta ut i onödan.

PinkPassion har en likadan hoj som du, dom sänkte hennes för att hon ska nå ner bättre och sen kapa dom av sidostödet en bit för annars stod hojen helt upprätt. :)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag tittar alltid ner för att se att man inte råkar sätta stödet i en grop eller nått :) sen så har jag lyckats kliva av hojjen utan att fälla ut stödet en gång också :näsblod

Va :va Det är väl män som inte kan göra två eller fler saker på en gång typ kliva av och fälla ut på en gång. Tjejer skall enligt uppgift klara det.:D
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Idag fick jag det bekräftat när jag på rosenhill :)

"Fan va svårt det var att få ut stödet, behöver verkligen smörjas"

Så det är inte bara jag! :tungan

Nu ska jag gå till skafferiet och leta fram lite matolja,
hell, jag lyxar fan till det med en skvätt extra vergine olivolja istället!

Nu ikväll ska hon bli len och fin och smörjas upp rejält! :tuttar
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Orkar inte läsa hela tråden

Tycks vara en sån där "däckshjälpar tråd"

Men om du behöver hjälp å bygga om så kan jag nog hjälpa dig

Peter
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top