Har svårt att komma till....

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Har sett att Z1000 (de nyare) har ett ganska rejält sidostöd, hittade dock ingen riktig bra bild på det tyvärr..
Skulle det funka att sätta fast ett sådant?
Hittade en bild annan bild på ett sidostöd som ser ut att ha lite längre och större "mojäng".
Var köper man sidostöd och vad kostar de?
 

Bifogat

  • 2006-Kawasaki-Z1000c.jpg
    2006-Kawasaki-Z1000c.jpg
    27.7 KB · Visningar: 277

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Har sett att Z1000 (de nyare) har ett ganska rejält sidostöd, hittade dock ingen riktig bra bild på det tyvärr..
Skulle det funka att sätta fast ett sådant?
Hittade en bild annan bild på ett sidostöd som ser ut att ha lite längre och större "mojäng".
Var köper man sidostöd och vad kostar de?

Enklast är nog, som nämnts 18 ggr tidigare i denna tråd, att modifiera ditt befintliga...

EDIT: och nu har det nämnts 19 ggr... :)
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Ändra inte på nåt. Släng ett öga på stödet när du ska fälla ut det istället. Lättast, billigast och snyggast. Jag fattar inte varför allt ska krånglas till hela tiden. :rolleyes:
 

Sodan

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Sprint 1050 GT 2012
Men grabbar

Givna svaret är...

Inga problem kom förbi mitt garage så kollar vi på det. Tror vi kan fixa det tillsammans. Lite fika och en (svets)värme löser allt. ;)
 
Last edited:

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Har sett att Z1000 (de nyare) har ett ganska rejält sidostöd, hittade dock ingen riktig bra bild på det tyvärr..
Skulle det funka att sätta fast ett sådant?
Hittade en bild annan bild på ett sidostöd som ser ut att ha lite längre och större "mojäng".
Var köper man sidostöd och vad kostar de?

som du fått svaret innan, det är bara jävligt korkat att ens fundera över det.
men tja MC skrotar har sidostöd om du absolut vill ha ett annat, kostar säkerligen inga stora summor men eftersom det är begagnat så finns ju inga fasta priser.
stödet på din hoj är gjort för markfrigången osv som du har på just den hojen.
att sätta på ett annat stöd kommer nog skapa mer problem än vad det kommer att hjälpa dig.

ett nytt stöd går säkert att beställa som reservdel men då får du vända dig till en verkstad som kan köpa in de reservdelarna, det lär säkert kosta en bra slant mer än ett från skroten.

min rekomendation är att du skiter i att fippla med stödet, smörjer upp det och lär dig hantera din cykel som den är, har du dessutom haft samma problem med andra hojar så lär inte ett nytt stöd vara boten på problemet, utan det gäller nog snarare att öva och inte så mycket mer.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Tack alla ni (seriösa) ;) för de hjälpsamma svaren.

Ska göra rent och smörja först, och ge det lite mer tid med "vanan".
Skulle det fortfarande vara så att jag tycker det inte blir bättre tar jag och gör
"piggen" lite längre som jag också fått bra tips om. :krama

Tack alla för "stödet" :jäs
 

Hudik

Guest
Jag har sett på många äldre hojar så kapar dom bort den lilla pinnen som sitter på stödet, och jag undrar om inte det är gjort på ditt också å då blir det svårt att fälla ut det.

Det var gjort på min gamla 900 och det var ett hel*te att fälla ut ibland, jag svetsade dit en ny pinne på stödet som var c:a 3 cm lång å sen var det inte nå problem.

Åk till en verkstad som kan kolla det åt dej..
 

Bifogat

  • stod.jpg
    stod.jpg
    74.2 KB · Visningar: 65

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Tack alla ni (seriösa) ;) för de hjälpsamma svaren.

Ska göra rent och smörja först, och ge det lite mer tid med "vanan".
Skulle det fortfarande vara så att jag tycker det inte blir bättre tar jag och gör
"piggen" lite längre som jag också fått bra tips om. :krama

Tack alla för "stödet" :jäs

Hej!

helt rätt prova i den ordningen.
Skulle du behöva förlänga "piggen" o inte får tag på någon som kan svetsa kan du alltid plocka väck stödet i vinter o skicka det till mig så gör jag det åt dig:)


/Maveric
 

jinnarp

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Furulund
Hoj
R6 Skåne edition :)
Ja rengör och smörj upp. sen när du ska fälla ner det så luta hojen lite mer åt höger, blir nog lättare att nå det då, och en snabb titt ner gör väl inget, vem vet vad du titta på?!

lycka till
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är det ingen som har ett förslag på en annan typ av sidostöd? :confused:

Ja, jag är allvarlig. :gnissla

Hade du bott närmare hade jag gärna fixat ditt nuvarande stöd åt dig, men jag misstänker att du inte är särskilt intresserad av att köra 60 mil enkel väg bara för att få gratis svetsning...:gnissla

Men du, någon frågade ju om du kliver av hojen innan du ger dig på stödet. Hur var det med det? För jag förstår verkligen om det är svårt medan du sitter på hojen med det där pluttiga lilla stödet, men om du kliver av och står bredvid bågen så borde det väl ändå kunna gå?:va Är inte sådär enormt bekant med just din hojmodell, men det borde väl bara vara att peta in tåspetsen på stöveln och trycka ner stödet?:va
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Är lite roligt att alla på SH verkar tro att mekaniska verkstäder försörjer sig på fikabröd...


Nej det funkar så att en ingenjör ritar på det sen går det vidare och beräknas en offert som sedan skickas till kunden:arsele

Klart att det görs för fikabröd, för dom verkstäder jag har kontakt med lever inte på att fixa stöd till mc men gillar gratis fika

Och får man det inte gjort för fikabröd eller en hundring i fickan är man socialt handikappad.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Men du, någon frågade ju om du kliver av hojen innan du ger dig på stödet. Hur var det med det?
För jag förstår verkligen om det är svårt medan du sitter på hojen med det där pluttiga lilla stödet, men om du kliver av och står bredvid bågen så borde det väl ändå kunna gå?:va

Det är när jag sitter som jag har krux med att få ut stödet, och jag sitter alltid på hojen när jag tar in/ut stödet för att sen kliva på eller av.
Känns bättre och tryggare så. :)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top