Har svårt att komma till....

Det är när jag sitter som jag har krux med att få ut stödet, och jag sitter alltid på hojen när jag tar in/ut stödet för att sen kliva på eller av.
Känns bättre och tryggare så. :)

Jaså?:va Jag gör alltid som så att jag kliver av på "stödsidan", håller kvar vänsterhanden på styret och högerhanden på sadelns sidohandtag och petar ut stödet för att därefter försiktigt luta hojen mot det. Känns bäst enligt min mening iallafall, men alla har vi ju olika smak:) Tänkte bara att om det nu funkar bra att fälla ut stödet när du står bredvid bågen så kanske det är den enklaste och billigaste lösningen på problemet?:)
 
Jaså?:va Jag gör alltid som så att jag kliver av på "stödsidan", håller kvar vänsterhanden på styret och högerhanden på sadelns sidohandtag och petar ut stödet för att därefter försiktigt luta hojen mot det. Känns bäst enligt min mening iallafall, men alla har vi ju olika smak:) Tänkte bara att om det nu funkar bra att fälla ut stödet när du står bredvid bågen så kanske det är den enklaste och billigaste lösningen på problemet?:)

Fast jag tycker det känns tryggast att ha stödet nere när jag kliver av. :tummenupp
 
Fast jag tycker det känns tryggast att ha stödet nere när jag kliver av. :tummenupp

Tycker du ska göra det som tryggast:)

Förstår att det är klurigt för dig att få tag i det, jag har letat upp en bild på orginalstödet och det visar sig att din lilla pinne är avsågad..

Ett nytt orginalstöd eller påsvetsad pinne skulle hjälpa dig.. å jag tror knappast en pingla som du behöver pröjsa en svetsare för ett fem minuters svetsjobb :)

Lycka till:tummenupp

(bara att jämföra bilderna, gjorde så lika stora som möjligt...)
 

Bifogat

  • cbr stöd.JPG
    cbr stöd.JPG
    6.2 KB · Visningar: 246
Det är när jag sitter som jag har krux med att få ut stödet, och jag sitter alltid på hojen när jag tar in/ut stödet för att sen kliva på eller av.
Känns bättre och tryggare så. :)

Lånar Bladeriders inlogg...

Jag tkr och gör oxå så! :)
Det är inte så lätt att balansera en tung hoj med enbart med händerna... :wiggle :tungan

Ps/Har haft min hoj sen juli och jag bökar oxå oftast med stödet, brukar få titta ner så att hälen träffar rätt... :tummenupp
Eh, är man nybörjare sä är man och jäg är inte den första, såå tänker jag - sds! :)

Hälsningar//Hoppetossa
 
Har du svårt att nå ner när du sitter på hojen? Tittar ALLTID när ja sätter ner sidostödet, hellre glo en extra gång än att hojen ligger på marken.

Slappna av innerlåren så kommer du längre ner och når bättre. För oss smurftjejer är det lite bökigare men man lär sig med tiden. Tycker du ska träna lite till innan du börjar förlänga o byta ut i onödan.

PinkPassion har en likadan hoj som du, dom sänkte hennes för att hon ska nå ner bättre och sen kapa dom av sidostödet en bit för annars stod hojen helt upprätt. :)
 
Jag tittar alltid ner för att se att man inte råkar sätta stödet i en grop eller nått :) sen så har jag lyckats kliva av hojjen utan att fälla ut stödet en gång också :näsblod

Va :va Det är väl män som inte kan göra två eller fler saker på en gång typ kliva av och fälla ut på en gång. Tjejer skall enligt uppgift klara det.:D
 
Idag fick jag det bekräftat när jag på rosenhill :)

"Fan va svårt det var att få ut stödet, behöver verkligen smörjas"

Så det är inte bara jag! :tungan

Nu ska jag gå till skafferiet och leta fram lite matolja,
hell, jag lyxar fan till det med en skvätt extra vergine olivolja istället!

Nu ikväll ska hon bli len och fin och smörjas upp rejält! :tuttar
 
Orkar inte läsa hela tråden

Tycks vara en sån där "däckshjälpar tråd"

Men om du behöver hjälp å bygga om så kan jag nog hjälpa dig

Peter
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top