Har sålt min s1000rr...

Status
Ej öppen för fler svar.
Ta ett sabbatsår från hojåkat, så jävla kul e det ju inte.
Fixa kåken, ligg lite, bygg det där fiket som ska få alla Bultenbombare att åka norröver istället.
Ta dig en funderare på vad du egentligen behöver för hoj som inte saknar nåt.
En Gixxer 750 till exempel :banana

Grattis, du hade råd med en snordyr hoj.
Attans då, du var inte tillräckligt tät för att behålla den.

Jag vet inte varför jag har svårt att känna sympati. Kanske för att tråden känns lite skrytig. Typ "Min pappa kör en mycket dyrare och finare bil än din".
Kan bara hålla med!
Nä köp hoj diRekCt!

Kan ju inte va utan dig på forumet.... vem ska jag då garva åt när jag kommer hem på fyllan en tidig fredag kväll?
Häpåré
Klockrent! :D

Tack för stödet, men jag är så van vid att det blir såhär så fort jag skriver en tråd om nåt så jag bryr mig inte ett skit :)
Det finns bara tre läger här på SH, de som hatar mig, de som älskar mig och de som vill ligga:tuttar
Det mesta går bara ut på den svenska avundsjukan pga. att en kärring i min ålder alltid kör de hojar som de små snorisarna suktar efter och att jag dessutom hanterar dem lika bra som vilken karl som helst:tummenupp
De små liven har helt enkelt dåligt självförtroende och för små..:D
Om de nu blir likadant varje gång du skapar en tråd så finns det en anledning!

Är du släkt med tocar för ni beter er ungefär likadant? :va

Det mesta går bara ut på den svenska avundsjukan pga. att en kärring i min ålder alltid kör de hojar som de små snorisarna suktar efter

Men nu kör du ju ingen hoj alls, vad är det att vara avundsjuk på?
Borde inte en kärring i din ålder ha kommit förbi det där stadiet då man t om påpekar att man "alltid" åker runt på det värsta ungefär som att det är någon sorts prestation?

Jag åker runt på en antik R1:a och har skitkul.. jag struntar fullständigt i vad andra har för hojar.. huvudsaken är att de har lika kul som mig!

Är du släkt med tocar för ni beter er ungefär likadant? :va

Jag ser oxå vissa likheter....

Last edited:
Tack för stödet, men jag är så van vid att det blir såhär så fort jag skriver en tråd om nåt så jag bryr mig inte ett skit :)
Det finns bara tre läger här på SH, de som hatar mig, de som älskar mig och de som vill ligga:tuttar
Det mesta går bara ut på den svenska avundsjukan pga. att en kärring i min ålder alltid kör de hojar som de små snorisarna suktar efter och att jag dessutom hanterar dem lika bra som vilken karl som helst:tummenupp

Anundjuka för att de inte har råd med fina hojar som du? Ehh vänta lite... Det har ju inte du heller.:D

Tror snart att BMWn inte är så bra som alla säger. Jag vet (på detta forum) 4 st som har s1000rr och 2 har redan sålt eller har till salu (sporthojsfarmor, Swedie) precis efter att ha köpt den. Nu är det bara Tocar och Sandstream kvar.

Mitt råd, köp en banhoj .. du får en 08a för 40-50'. Lägg försäkringspengarna på bandagar och däck. Roligare kan du inte ha. Köra gata är tråkigt.

Nu kör du ju inte den hojen längre som alla snorisar suktar efter :krama

Vänta en liten stund sen köper du en skithoj.
Varför?
För att köper du en direkt kommer du bara att jämnföra den med din gamla och bli besviken.
Väntar du ett tag och låter abstinensen växa sig starkare så blir man så hojsugen att t.om en ciao skulle vara roligt att åka runt på.
/En som sålt en jävla massa hojar genom åren.
(och t.om kan ha kul på en moppe hellre än att inte åka alls)

Last edited:
Jag har aldrig gillat Honda, men det kanske beror på okunskap?
Jaså passar jag inte på en er6:a tycker du?

Snälla farmor. Du passar på vilken hoj du vill. :krama. Jag känner dock till dina tidigare hojjar. Du brukar gilla de sportigare alternativen.

Skillnaden mellan Gixer och Blade tycker jag är hårfin. Gixxer har du åkt förut med glädje vill jag minnas. Blades brukar bära sina år med heder om inte ägaren är ett fullständigt bakhjulsfucko. Prova först. Fördöm sedan.:tummenupp

Men nu kör du ju ingen hoj alls, vad är det att vara avundsjuk på?
Borde inte en kärring i din ålder ha kommit förbi det där stadiet då man t om påpekar att man "alltid" åker runt på det värsta ungefär som att det är någon sorts prestation?

Jag åker runt på en antik R1:a och har skitkul.. jag struntar fullständigt i vad andra har för hojar.. huvudsaken är att de har lika kul som mig!

Jag ser oxå vissa likheter....

Kallar du en r1-05 för antik??

Anundjuka för att de inte har råd med fina hojar som du? Ehh vänta lite... Det har ju inte du heller.:D

Nej inte just nu och det är därför jag deppar och ber om råd vad jag ska köpa sålänge?

Ta ett sabbatsår från hojåkat, så jävla kul e det ju inte.
Fixa kåken, ligg lite, bygg det där fiket som ska få alla Bultenbombare att åka norröver istället.
Ta dig en funderare på vad du egentligen behöver för hoj som inte saknar nåt.
En Gixxer 750 till exempel :banana

Ja med facit i hand skulle jag ha behållt 750:n, funderar dock på en ducce 748 nu, man kan få en fin för 40´

Du gillade ju ljudet från spettan. Nu har du chansen att låta lika gott. :tummenupp

Inget dumt alternativ faktiskt, men ont om såna till salu

Last edited:
Jag har fått intrycket av att du är miss-know-it-all för att du ofta nämner att du är instruktör, du moralpredikar samtidigt som du säger att du hänger av småkillar i varje kurva på gatan... Vissa påstår dock att du inte är så kvick som du vill påskina, personer som har kört med dig på bana.

Jag vet inte, men jag har aldrig sett dig dementera påståendena. Så min slutsats blir därefter.

Då ska jag dementera dom nu! Jag har aldrig skrutit om att jag är SHI, det blev jag 05 och jag har inte varit aktiv de senaste 2 åren alls pga. sjukdom. Däremot frågar folk ofta mig om jag är det och då svarar jag.
Inget alls att skryta om, jag kör varken bättre eller sämre än andra kvinnliga instruktörer.
Ja jag är en fegis på bana för jag har oftast kört med jättestora marginaler pga. att jag helt enkelt är för rädd för att klota, både för att det gör ont och för att jag har haft så dyra hojar. Däremot kan jag påstå att jag kör säkert, för på ca 10000 avverkade mil på sporthoj varav ca 50 bandagar/kurser så har jag aldrig klotat en enda gång.
Jag kör för att jag tycker det är kul, inte för att tävla mot nån. Jag tycker 1,20 är en helt ok tid på Gelleråsen för en tant som jag och det räcker för mig.
För övrigt har jag lugnat ner mig oerhört på gata de senaste två åren av olika skäl som jag inte behöver förklara för dig.

Nöjd?

JAG har iaf full förståelse för att det krävs en depptråd när man tvingas sälja en sån maskin....Personligen hade jag nog satsat på att bränna ner huset och hoppas på att komma undan än att sälja av den hojen.

:krama

:tummenupp Du e söt du, jag är ju en MORALISK människa*host*tänk på det!

borde inte vara några problem då tidigare ägare är ansvariga för doldafel i 10år på hus.

När jag köpte huset fanns det redan en gammal takläcka. Jag sa att antingen åtgärdade de felet som besiktningsmannen påpekade(felkonstruktion) och bytte de skadade delarna eller så skulle vi sätta ner priset. De valde att åtgärda det och intygade att de hade gjort det enligt konstens alla regler...
I Våras uppkom exakt samma läcka igen på exakt samma ställe, tar dit samma besiktningsman och han konstaterar att de inte gjort ett skit åt själva felkonstruktionen, bara bytt de skadade partierna(typ innertaket).
Jag ringde förra ägarna, de påstod att de inte gjort nåt fel men kunde tänka sig att ge mig 15.000!!?? För en skada som kostar minst 200000 att renovera!
Då stämde jag dom, har dessutom hittat massa andra dolda fel i samband med renovering. Skaffade Roslagens bästa fastighetsjurist så det ska nog gå vägen. Gubben o tanten drog en snyfthistoria om att de var fattiga pensionärer, frågade då om de inte tagit en dolda fel försäkring och det hade de ingen aning om vad det var!
Upplyste dom om lagen och vad det innebär.
Det roligaste var att jag såg i en tidning att de nyligen vann 100000 i nåt lotteri så det påpekade jag också för tanten:tummenupp

Det är bra att känna snickare för då får man kompispris. Hur stor är fuktskadan? Låter som de salta räkningen en del.

Vad jag undrar ,var är gubben din ska inte han vara med och betala halva kalaset också? Ni delar väl på utgifterna.

När byggdes huset? Vintern var ju extremt lång och hård , det har tagit knäcken på många hus.

Håller med, Om man inte vinner så får man ju stå för hela rättegångskostnaderna för motparten också.
Jag skulle inte drivit fallet vidare, bitit i det sura äpplet och fixat fuktskadan.
Om jag varit nära vän med sporthojsfarmor så skulle jag rekomendera det. Jag har ju en del kontakter ( exåklagare nu advokat ) om jag skulle ha frågor om chanserna att vinna ett sådant mål.

Jag äger mitt hus ensam, bor ensam och har förvisso en "gubbe" men vi har ingen gemensam ekonomi så varför skulle han hjälpa till att pröjsa det:confused:
Som jag skrev så är chanserna rätt stora eftersom det stod inskrivet i köpeavtalet att de skulle ha åtgärdat felkonstruktionen på taket.

Last edited:
Nej just en bandit är nog den absolut sista hoj jag skulle köpa... speciellt en 600. Finns ingenting på den som lockar, varken utseende, chassi, fjädring eller motor. Allt känns 80-tal på den

Det må så vara att Banditen inte är världens mest spännande hoj (även om jag är rätt övertygad om att jag smiska runt den på 1.20 på Gelleråsen) men den står fortfarande kvar i mitt garage, trots att jag nyligen renoverat tak.

Det är lite som när man är i fjällen ... de med den värsta skidutrustningen plogar sig nedför backarna, medan de med 80-tals overallen kör bäst ...

:hojsmilie

Ja det är nog roligare med nån typ av hoj än ingen alls?
Isf skulle jag säga en att du ska köpa en hoj av helt annan typ än du haft. Om man gillar aktiv körning och genom tvång behöver byta ner sig till en liknande men "sämre" hoj så är nog risken stor att det blir tråkigt att köra, då är det onödigt att köpa en överhuvudtaget. Men det beror förstås på hur mycket som skiljer mellan hojarna och hur din inställning till körningen är. Men skiljer det inte så mycket mellan hojarna så blir inte ersättningshojen så billig att äga heller.

Om din körning består av att åka runt i skyltad hastighet, titta på fåglar och lukta på blommor så har du säkert lika kul på en 250 Vespa som en S1000RR.

Hade jag varit i din sits hade jag troligtvis varit helt utan hoj i sommar. Annars hade jag köpt en hoj av ny typ så att körupplevelsen blir helt annorlunda. Och då en billig hoj som är billig i drift.

Du ska ha en ryggskottsräcer, en gammal 60-70-80talare ombyggd till busig caféstil.

Om 52"plasman går sönder mitt i Greys/Fotbolls VM, skulle du titta färdigt på den gamla tjocktv'n i sovrummet?

Om iPhonen la av, skulle du ladda din gamla Nokia 3110, eller gå omkring utan telefon?

För en del människor är det jätteviktigt att grejerna är nya och dyra, för andra är det viktigare vad man kan göra med det man har!

Det må så vara att Banditen inte är världens mest spännande hoj (även om jag är rätt övertygad om att jag smiska runt den på 1.20 på Gelleråsen) men den står fortfarande kvar i mitt garage, trots att jag nyligen renoverat tak.

Det är lite som när man är i fjällen ... de med den värsta skidutrustningen plogar sig nedför backarna, medan de med 80-tals overallen kör bäst ...

:hojsmilie

Ja du kan säkert kuska runt Gåsen på den lika fort som jag kör en rrhoj, men JAG tycker likaväl att banditen är den tråkigaste hoj man kan äga, kör hellre en gammal kulthoj från 80-talet isåfall eller en retrohoj typ Triumph Legend.

Du ska ha en ryggskottsräcer, en gammal 60-70-80talare ombyggd till busig caféstil.

Om 52"plasman går sönder mitt i Greys/Fotbolls VM, skulle du titta färdigt på den gamla tjocktv'n i sovrummet?

Om iPhonen la av, skulle du ladda din gamla Nokia 3110, eller gå omkring utan telefon?

För en del människor är det jätteviktigt att grejerna är nya och dyra, för andra är det viktigare vad man kan göra med det man har!

Jag har ingen 52" plasma eller iPhone just därför att jag har valt att lägga alla pengar jag har på mina hojar vilket näst efter mina katter är mitt livs största intresse. Bor hellre i ett gammalt torp och kör en halvrisig bil, har en halvrisig mobil och har en 32" tv utan extrakanaler.

Last edited:
Ja du kan säkert kuska runt Gåsen på den lika fort som jag kör en rrhoj, men JAG tycker likaväl att banditen är den tråkigaste hoj man kan äga, kör hellre en gammal kulthoj från 80-talet isåfall eller en retrohoj typ Triumph Legend.

Hmm ... hur var det nu man sa ... Kräsen blir utan?

Låter som du är ganska på det klara vad du vill ha, varför du ber SH:arna om råd över får jag väl ägna kvällen åt att fundera över. Jo, kanske för att du ville vara säker på att ingen missat att du ägt en S1000R ...

Ja, jag är avis!!! Jete!!!

Hmm ... hur var det nu man sa ... Kräsen blir utan?

Låter som du är ganska på det klara vad du vill ha, varför du ber SH:arna om råd över får jag väl ägna kvällen åt att fundera över. Jo, kanske för att du ville vara säker på att ingen missat att du ägt en S1000R ...

Ja, jag är avis!!! Jete!!!

Skitlöjligt, tål du inte att nån inte tycker om just din hojtyp? Smaken e väl som:arsele?

Skitlöjligt, tål du inte att nån inte tycker om just din hojtyp? Smaken e väl som:arsele?

Va? Var skrev jag att man inte får tycka vad man vill om min Bandit? Vill minnas att jag skrev att jag själv håller med om att det inte är världens mest spännande hoj. Men den är min, vi har kul ihop och det är det enda som betyder nåt för mig.

Vad jag däremot har svårt att tåla, eller som snarare retar mig (och flera andra verkar det som) är hur du är så himla mån om att alla ska veta att du tvingats sälja din apdyra hoj för att "stackars dig" behöva köpa nåt billigare.

Jag unnar alla som har råd med dyra hojar att just äga och köra dyra hojar, men tycker det är betydligt trevligare med såna som inte skyltar med det. Sleepers är coolare än skrävlers. Men det är min högst personliga uppfattning.

Jag nöjer mig så för den här gången. Hoppas du hittar nåt roligt att åka på. :tummenupp

Va? Var skrev jag att man inte får tycka vad man vill om min Bandit? Vill minnas att jag skrev att jag själv håller med om att det inte är världens mest spännande hoj. Men den är min, vi har kul ihop och det är det enda som betyder nåt för mig.

Vad jag däremot har svårt att tåla, eller som snarare retar mig (och flera andra verkar det som) är hur du är så himla mån om att alla ska veta att du tvingats sälja din apdyra hoj för att "stackars dig" behöva köpa nåt billigare.

Jag unnar alla som har råd med dyra hojar att just äga och köra dyra hojar, men tycker det är betydligt trevligare med såna som inte skyltar med det. Sleepers är coolare än skrävlers. Men det är min högst personliga uppfattning.

Jag nöjer mig så för den här gången. Hoppas du hittar nåt roligt att åka på. :tummenupp

Jag förstår verkligen inte det här. Vari ligger skrytet? Om en människa uttrycker sorg över att ha tvingats sälja sin drömpryl, är det då skryt? Inte i min värld iaf.

@sporthojsfarmor: Jag känner verkligen med dig. Skulle själv bli väldigt olycklig om jag fick lov att sälja min ögonsten. Som svar på din fråga: Köp en hoj av lite annorlunda karaktär så att du inte jämför hela tiden. Kanske en twin? Duccen du var inne på känns som en bra idé.
- Å andra sidan glömmer man snabbt. Om du kör lite andra hojar så glömmer du snart hur bra BMW:n var...

Hoppas det löser sig med huset!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...