Har sålt min s1000rr...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nej jag vet, det är ett riktigt välfärdsproblem att sätta sig och tjura för att man inte kan ha en värstingsporthoj för typ sjätte året i rad..
Skäms faktiskt när jag tänker efter..

Vet du varför man alltid missar spiken 2 gånger?

För att man är en vanemänniska. Köp dig en billigare hoj och vänj dig vid den.

I andra trådar så nämner ju folk att du inte kan hantera dina hojars kraft. Och du själv också. Kom ner från din "high-horse" och inse att det inte är så jävla farligt att äga en hoj i 60.000kronors-klassen.

Finns ganska många hojar du kan få för runt 30.000kr, du har (antar jag iaf) kört väldigt länge och provat dej fram bland olika modeller, ta en favorit från förr och hojja på den tills ekonomin blir bättre. Deppa inte för mycket, många har inte ens 30.000 att lägga på en hoj, så det är ju inte helt pannkaka. :tummenupp

I andra trådar så nämner ju folk att du inte kan hantera dina hojars kraft. Och du själv också. Kom ner från din "high-horse" och inse att det inte är så jävla farligt att äga en hoj i 60.000kronors-klassen.

Jaså vem nämner det? Ingen som jag har kört med eller känner i alla fall?
Det finns nog inte NÅGON här på sh som kan hantera eller nyttja alla hk i de nyaste sporthojarna, man kan faktiskt köpa en hoj av andra skäl än hk.
Mitt skäl var nyfikenhet på QS, ABS och TC

Nä köp hoj diRekCt!

Kan ju inte va utan dig på forumet.... vem ska jag då garva åt när jag kommer hem på fyllan en tidig fredag kväll?

Häpåré

Finns ganska många hojar du kan få för runt 30.000kr, du har (antar jag iaf) kört väldigt länge och provat dej fram bland olika modeller, ta en favorit från förr och hojja på den tills ekonomin blir bättre. Deppa inte för mycket, många har inte ens 30.000 att lägga på en hoj, så det är ju inte helt pannkaka. :tummenupp

En hoj jag faktiskt gillade var min gamla Aprilia Falco, en sån kanske man skulle köpa igen?

Nä köp hoj diRekCt!

Kan ju inte va utan dig på forumet.... vem ska jag då garva åt när jag kommer hem på fyllan en tidig fredag kväll?

Häpåré

Säger mer om dig än mig vännen, på fyllan tidigt en fredag kväll, du hinner dö i skrumplever innan jag har kört min sista sporthoj:tummenupp

Last edited:
Vad jag förstår så handlar egentligen denna tråd om är att en person har blivit tvingad att sälja sin dröm/hobby/livstil för att ordna en sak.

En sak som inte denna person inte haft en aning om trots besiktningsmän, lov om dolda försäkringar osv. Denna person har hamnat i ett status que emellan försäkringsbolag.

Tycker att det är självklart att den personen ska kunna utrycka sin saknad/sorg/missnöje i detta forum.

Tycker att det är märkligt att dissa personer i denna situation och att inte kunna stödja dem istället.

NEJ, jag känner inte personen i fråga...

Vad jag förstår så handlar egentligen denna tråd om är att en person har blivit tvingad att sälja sin dröm/hobby/livstil för att ordna en sak.

En sak som inte denna person inte haft en aning om trots besiktningsmän, lov om dolda försäkringar osv. Denna person har hamnat i ett status que emellan försäkringsbolag.

Tycker att det är självklart att den personen ska kunna utrycka sin saknad/sorg/missnöje i detta forum.

Tycker att det är märkligt att dissa personer i denna situation och att inte kunna stödja dem istället.

NEJ, jag känner inte personen i fråga...

Tack för stödet, men jag är så van vid att det blir såhär så fort jag skriver en tråd om nåt så jag bryr mig inte ett skit :)
Det finns bara tre läger här på SH, de som hatar mig, de som älskar mig och de som vill ligga:tuttar
Det mesta går bara ut på den svenska avundsjukan pga. att en kärring i min ålder alltid kör de hojar som de små snorisarna suktar efter och att jag dessutom hanterar dem lika bra som vilken karl som helst:tummenupp
De små liven har helt enkelt dåligt självförtroende och för små..:D

Jaså vem nämner det? Ingen som jag har kört med eller känner i alla fall?
Det finns nog inte NÅGON här på sh som kan hantera eller nyttja alla hk i de nyaste sporthojarna, man kan faktiskt köpa en hoj av andra skäl än hk.
Mitt skäl var nyfikenhet på QS, ABS och TC

Jag har fått intrycket av att du är miss-know-it-all för att du ofta nämner att du är instruktör, du moralpredikar samtidigt som du säger att du hänger av småkillar i varje kurva på gatan... Vissa påstår dock att du inte är så kvick som du vill påskina, personer som har kört med dig på bana.

Jag vet inte, men jag har aldrig sett dig dementera påståendena. Så min slutsats blir därefter.

Stå på dig Sporthojsfarmor Det finns mycket nötter på detta forum...!

JAG har iaf full förståelse för att det krävs en depptråd när man tvingas sälja en sån maskin....Personligen hade jag nog satsat på att bränna ner huset och hoppas på att komma undan än att sälja av den hojen.

:krama

Mycke på hopp och skit snack kanske........:va

Jag drar mina slutsatser efter vad jag läser i trådarna.

Farmor är allt annat än ödmjuk själv så hon klarar säkert av att höra vad jag tänker om henne. Att du blir förnärmad är däremot ett mysterium.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma