Jag har fått intrycket av att du är miss-know-it-all för att du ofta nämner att du är instruktör, du moralpredikar samtidigt som du säger att du hänger av småkillar i varje kurva på gatan... Vissa påstår dock att du inte är så kvick som du vill påskina, personer som har kört med dig på bana.
Jag vet inte, men jag har aldrig sett dig dementera påståendena. Så min slutsats blir därefter.
Då ska jag dementera dom nu! Jag har aldrig skrutit om att jag är SHI, det blev jag 05 och jag har inte varit aktiv de senaste 2 åren alls pga. sjukdom. Däremot frågar folk ofta mig om jag är det och då svarar jag.
Inget alls att skryta om, jag kör varken bättre eller sämre än andra kvinnliga instruktörer.
Ja jag är en fegis på bana för jag har oftast kört med jättestora marginaler pga. att jag helt enkelt är för rädd för att klota, både för att det gör ont och för att jag har haft så dyra hojar. Däremot kan jag påstå att jag kör säkert, för på ca 10000 avverkade mil på sporthoj varav ca 50 bandagar/kurser så har jag aldrig klotat en enda gång.
Jag kör för att jag tycker det är kul, inte för att tävla mot nån. Jag tycker 1,20 är en helt ok tid på Gelleråsen för en tant som jag och det räcker för mig.
För övrigt har jag lugnat ner mig oerhört på gata de senaste två åren av olika skäl som jag inte behöver förklara för dig.
Nöjd?
JAG har iaf full förståelse för att det krävs en depptråd när man tvingas sälja en sån maskin....Personligen hade jag nog satsat på att bränna ner huset och hoppas på att komma undan än att sälja av den hojen.

Du e söt du, jag är ju en MORALISK människa*host*tänk på det!
borde inte vara några problem då tidigare ägare är ansvariga för doldafel i 10år på hus.
När jag köpte huset fanns det redan en gammal takläcka. Jag sa att antingen åtgärdade de felet som besiktningsmannen påpekade(felkonstruktion) och bytte de skadade delarna eller så skulle vi sätta ner priset. De valde att åtgärda det och intygade att de hade gjort det enligt konstens alla regler...
I Våras uppkom exakt samma läcka igen på exakt samma ställe, tar dit samma besiktningsman och han konstaterar att de inte gjort ett skit åt själva felkonstruktionen, bara bytt de skadade partierna(typ innertaket).
Jag ringde förra ägarna, de påstod att de inte gjort nåt fel men kunde tänka sig att ge mig 15.000!!?? För en skada som kostar minst 200000 att renovera!
Då stämde jag dom, har dessutom hittat massa andra dolda fel i samband med renovering. Skaffade Roslagens bästa fastighetsjurist så det ska nog gå vägen. Gubben o tanten drog en snyfthistoria om att de var fattiga pensionärer, frågade då om de inte tagit en dolda fel försäkring och det hade de ingen aning om vad det var!
Upplyste dom om lagen och vad det innebär.
Det roligaste var att jag såg i en tidning att de nyligen vann 100000 i nåt lotteri så det påpekade jag också för tanten
Det är bra att känna snickare för då får man kompispris. Hur stor är fuktskadan? Låter som de salta räkningen en del.
Vad jag undrar ,var är gubben din ska inte han vara med och betala halva kalaset också? Ni delar väl på utgifterna.
När byggdes huset? Vintern var ju extremt lång och hård , det har tagit knäcken på många hus.
Håller med, Om man inte vinner så får man ju stå för hela rättegångskostnaderna för motparten också.
Jag skulle inte drivit fallet vidare, bitit i det sura äpplet och fixat fuktskadan.
Om jag varit nära vän med sporthojsfarmor så skulle jag rekomendera det. Jag har ju en del kontakter ( exåklagare nu advokat ) om jag skulle ha frågor om chanserna att vinna ett sådant mål.
Jag äger mitt hus ensam, bor ensam och har förvisso en "gubbe" men vi har ingen gemensam ekonomi så varför skulle han hjälpa till att pröjsa det

Som jag skrev så är chanserna rätt stora eftersom det stod inskrivet i köpeavtalet att de skulle ha åtgärdat felkonstruktionen på taket.