Har sålt min s1000rr...

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag drar mina slutsatser efter vad jag läser i trådarna.

Farmor är allt annat än ödmjuk själv så hon klarar säkert av att höra vad jag tänker om henne. Att du blir förnärmad är däremot ett mysterium.

Okey jag köper det.......Kan inte hela historien men det lät så illa det du skrev jag var tvungen att reagera.
Känner inte fruntimret så jag lägger locket på...:)

Last edited:
Tack för stödet, men jag är så van vid att det blir såhär så fort jag skriver en tråd om nåt så jag bryr mig inte ett skit :)
Det finns bara tre läger här på SH, de som hatar mig, de som älskar mig och de som vill ligga:tuttar
Det mesta går bara ut på den svenska avundsjukan pga. att en kärring i min ålder alltid kör de hojar som de små snorisarna suktar efter och att jag dessutom hanterar dem lika bra som vilken karl som helst:tummenupp
De små liven har helt enkelt dåligt självförtroende och för små..:D

:jisses:skrämd:skrämd Jag hoppas verkligen det finns några allternativ till...

Du gillade ju ljudet från spettan. Nu har du chansen att låta lika gott. :tummenupp

Du har åkt hoj i minst 8år med de modernaste sportmopparna som kunde köras för året. Du måste väl haft någon som är ca 8år som du får för runt 30k, eller iaf testat någon av kompis firma. Tänk efter vilken hoj du kan tänka dig att köra.

Dagens moppar är ändå för bra för att det ska vara charmigt.

borde inte vara några problem då tidigare ägare är ansvariga för doldafel i 10år på hus.

Morsan torskade mot förra ägaren, det var vatten skador och ej vinter isolerat.
Räkna med blod svett och tårar, för att vinna.
Beklagar förlusten av din baby (bmw'n)

Snälla du, det är inte en fråga OM du skall skaffa en annan billigare hoj, utan vad du vill köpa, så tolkar jag ditt insupande av frågor och bollplank av andra, jag skulle ha gjort exakt likadant:)Skulle hellre köra en "rappelhög" för 15K än inget alls:tummenupp Jag stödjer dig, det är KLART du skall ha hoj, tråkigt att det blev så med BMW men det kan du alltid ordna i framtiden igen:)

Du gillade twin ju! Såg en 1998 Aprilla Mille för 26K på blocket i Västerås, inte fel el?
http://www.blocket.se/vastmanland/Aprilia_RSV_1000_mille_28364066.htm?ca=9&w=3

borde inte vara några problem då tidigare ägare är ansvariga för doldafel i 10år på hus.

Du skall kunna BEVISAS att det är ett dolt fell och att säljarna visste om att det var ett dolt fel! Det är det svåra i kråksången, vi skulle till att försöka driva en sak i vårt hus och kontaktade mäklaren efter något år, han sa rakt ut att vi har mer eller mindre köpt huset i befintligt skick, då bevisbördan är det svåra.

Last edited:
Om du har god erfarenhet av både radfyror och twinnar kanske det är läge att, med en gnutta fordonshumor, pröva en stånka?
SZR_660__97_rot.jpg

Lär definitivt vara rolig att köra på sitt sätt! Utmärkt för kortare personer dessutom.

Det är bra att känna snickare för då får man kompispris. Hur stor är fuktskadan? Låter som de salta räkningen en del.

Vad jag undrar ,var är gubben din ska inte han vara med och betala halva kalaset också? Ni delar väl på utgifterna.

När byggdes huset? Vintern var ju extremt lång och hård , det har tagit knäcken på många hus.

Du skall kunna BEVISAS att det är ett dolt fell och att säljarna visste om att det var ett dolt fel! Det är det svåra i kråksången, vi skulle till att försöka driva en sak i vårt hus och kontaktade mäklaren efter något år, han sa rakt ut att vi har mer eller mindre köpt huset i befintligt skick, då bevisbördan är det svåra.

Håller med, Om man inte vinner så får man ju stå för hela rättegångskostnaderna för motparten också.
Jag skulle inte drivit fallet vidare, bitit i det sura äpplet och fixat fuktskadan.
Om jag varit nära vän med sporthojsfarmor så skulle jag rekomendera det. Jag har ju en del kontakter ( exåklagare nu advokat ) om jag skulle ha frågor om chanserna att vinna ett sådant mål.

Last edited:
Med handen på hjärtat. Är inte framförandet av nyare literklubba på gata lite löjligt?

Hmmm.. det här måste formuleras rätt annars blir det mycke minus

För att söka den fantastika känslan av att man är "ett" med sin maskin måste man upp i dubbla ibland tredubbla gällande hastighet.
Maskinerna är alldeles för bra.
Laglig hastighet ger ju inte ens värme i däcken.!:huvet

Som att ta JAS 39 gripen Arlanda - Landvetter, på backen via E4:an!

De kan ge fantastiska kickar, men nu för tiden tycker jag oftast lite synd om stackarna som bor brevid mina favorit 70-vägar, efter senaste bombrepan.
Längs dem skulle jag inte vilja vara förälder eller djurägare.

För att inte tala om försäkringspremien. vansinne!

Bana/korvkiosk är det enda rätta elementet för dessa maskiner!!:tummenupp
Och där gäller väl inte de flesta 50k försäkringar?:va
Mvh/ Gubbe snart 34

Tråkigt att du tvingats sälja din hoj, men får se det positivt och tänka att det är ett ypperligt tillfälle att få prova på något nytt.

Införskaffa och prova på en :liggbåge kanske? :hihi

Köpa hoj eller ej

Har genomgått liknande process. Lyckades få en hoj stulen och strul med ersättning (lång story). Hur som helst blev det hos och barn. Sex år senare saknar jag det fortfarande som köp något! På grund av premier håller jag på att övertala mig själv om att en motard är min lösning framöver...

Villa + hoj går sällan ihop vilket jag själv bittert fått erfara ett par ggr, hojen blir ju det första som ryker.
Jag har löst detta genom att alltid anpassa mål efter mun, dvs köpa något billigt skit & harva runt på tills ekonomin stabiliserat sig, du kan som sagt köpa en fin gammal Blade för under 30, har haft 2 st & dom gick som troll, dessutom inga problem med dom...

Problemet att bevisa dolda fel är dock nästan omöjligt om det inte är nytt alt nyrenoverat när man köpt det, för är tex badrummet eller köket 10-15 år gammalt så kan man tydligen förvänta sig att det ska bli skit = ingen dolda fel försäkring gäller.
När vi var å kollade på hus å gick igenom sånt där så kunde man inte förvänta sig ngn ersättning om grejerna var 10 år eller äldre..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma