Har ni testat throttlemeister

mumintroll

mumintroll
Gick med
19 Oct 2012
Hoj
Suzuki (en röd jävel)
Hej! Har någon här på forumet testat throttlemeister? Har haft problem med ömmande handled i några år nu och den ömmar rejält efter en stund på hojen :(
Allting började med att farsan tacklade in mig i målet under en ishockeymatch :rofl

Provat slappna av i armarna? Brukar funka rätt bra. Ont i armarna är ofta nåt man upplever som ny på hoj för att man sitter och spänner sig i onödan.

Jag har brutit fingrar och brukar ha väldigt ont till och från när jag jobbar. Aldrig dock av att jag kört hoj.

Se till att hålla uppe kroppen med rygg/mage och lägg inte vikten på händerna, brukar hjälpa både mot handleds smärta och ger en mer avslappnad och mindre ryckig körning.

Provat slappna av i armarna? Brukar funka rätt bra. Ont i armarna är ofta nåt man upplever som ny på hoj för att man sitter och spänner sig i onödan.

Jag har brutit fingrar och brukar ha väldigt ont till och från när jag jobbar. Aldrig dock av att jag kört hoj.

Har testat det också men det verkar som om ingenting hjälper, har till och med försökt byta sittposition på hojen. Grejen är den att jag nästan konstant har ont i handleden även fast jag inte använt den men det blir alltid snäppet värre efter hojkörning. Har redan varit till läkare men de kollar bara snabbt på handen och sedan blir jag hemskickad med förmaningar att inte överanstränga den. Känns som jag blir galen snart :mad:

Last edited:
Ortoped.
Man går inte till doktorn och ber dom titta utan man ber dom skicka en remiss till dit man vill.

Annars, sluta häng på armarna och lyft med ryggen.

Ortoped.
Man går inte till doktorn och ber dom titta utan man ber dom skicka en remiss till dit man vill.

Annars, sluta häng på armarna och lyft med ryggen.

Förra gången tyckte de att det inte behövdes någon remiss, men jag får väl gå dit och kräva det nästa gång. För det är inte normalt att konstant gå omkring och ha ont :(

säger som förtalande.. gör det så snabbt som möjligt dock då det verkar vara löjligt lång väntetid..

jag har som du fast mega ont i fingrarna istället, stället till problem både på jobb och hobby, doktorn kollade lite snabbt men såg inge fel men han skickade i alla fall en remiss eller va dem nu kallar det.. har inte riktigt sten koll på när ja gjorde kollen men har än sålänge fått vänta iallafall en 4månader och inget hört än om när ja får kika på skiten hos en riktig doktor:huvet

Ingen som svarat på frågan som TS ställde ang, "Har ni testat throttlemeister "
:7peta

Inte samma blingfaktor, men förbannat mycket billigare alternativ !
Har en på min SR500, riktigt skön avlastning för handleden på pendlarsträckorna och inte i vägen vid mer aktiv körning.

Kan bara hålla med till 100%. Lite läskigt efter 40 mils sträckkörning känns som hojen gasar själv.

Jodå har throttlemeister monterat och det är jävligt snutt vid långa tråkiga raksträckor. Enkel o montera samt hantera när man väl vant sig.

Sen förtäljer inte historien om det är R1:an eller Teneren det sitter monterat på :hihi

Edit: någon som vill prova sig på en gissning....
throttlemeister.jpg

Last edited:
Angående handleden, be de trycka lite på båtbenet nästa gång du är där.. Har själv gått runt me trasigt sen i våras o känner en som gick flera år med det. Kan behövas operation

Nu när jag sett videon hur den fungerar så dyker en fråga i mitt huvud upp: vill man verkligen ha nåt sånt där på hojen? Är det något jag upplever som oerhört obehagligt på en MC så är det en trög gasrulle.

Semestergas kallade vi det för på moppen. Armpump eller vad säger motogp-folket. Verkar som operation är det som gäller.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!