Har någon kört på Kinnekulle?

abstruse skrev:
Jo, det skulle jag också vilja se.
Jag oxå...

Ska nog skaffa hastighetsmätare så det går att se hur fort jag åker under bron FÖRE kvarnkurvan...

Gött att tjejen blev övertygad. Undrar om det var alla bilder av apstrutsen i gräset (upptäckte jag när jag tittade i den tråden igen) som avgjorde :D

Saxat från Nickes.nu

Banan är mycket krävande, det finns inga partier man kan ta det lugnt den svänger konstant har en del nivå skillnader. Vilket är en av anledningarna man gillar den så mycket. Räckena är lite väl nära och avåkningssonen lite väl kort. Ny asfalt på hela banan 2002.
Banan ligger vid KinneKleva väg 44 norr om Götene.

Bifogat

• kinnekulle.jpg
    kinnekulle.jpg
    9.7 KB · Visningar: 231
En bild säger mer än tusen ord sägs det ju, och den här tycker jag beskriver kullens karaktär ganska bra:

Supermoto skrev:
Gött att tjejen blev övertygad. Undrar om det var alla bilder av apstrutsen i gräset (upptäckte jag när jag tittade i den tråden igen) som avgjorde :D

Så klart! Det är sexigt att vara blek! :rolleyes:

MTS Aero skrev:
Tjusigt, från vilken åkning är bilden ?

/Nyfiken

Bilden är från Bike Events åkning där i september i fjol. Har för mig att det var den 9:e men jag kan vara ute och cykla på den punkten......

Har inte anmält mig ännu. Behöver dela släp med någon upp ocn ner. Är det någon som vill dela på kostnader och som har bil o släp? :p

CBR-CAT skrev:
Har inte anmält mig ännu. Behöver dela släp med någon upp ocn ner. Är det någon som vill dela på kostnader och som har bil o släp? :p
Kolla med Åsa, hon åker på alla träningar i hela Sverige

GSXR1100R skrev:
Kolla med Åsa, hon åker på alla träningar i hela Sverige

Vi åker upp, men stannar sedan på BikeWeek på Gelleråsen, samt att Marie - Sportbikebabe åker med på kärran. Alltså inte hon, utan hennes hoj såklart ;)

Men det var ju fler töser från SMC körningen i fredags som ville upp, eller har dom hoppat av. Kolla med Nina - Cyberninja, hon var ju sugen att åka upp.

CBR-CAT skrev:

Fick precis mejla av en tjej som heter Malin, hon verkade vara sugen på att åka upp. Mejla henne vet já: info@arborvitae.nu

Så, nu har du fått massor av tips, nu måste du väl kunna lösa det på något sätt :tummenupp

Åsa.

Tack o bugar. Ska kolla med töserna. :hej

Nu kan man ju gasa på lite extra också när det mesta på hojen är kraschat. Blev "lite" påkörd häromdagen...

CBR-CAT skrev:
Tack o bugar. Ska kolla med töserna. :hej

Nu kan man ju gasa på lite extra också när det mesta på hojen är kraschat. Blev "lite" påkörd häromdagen...
Hoppas att det gick bra med dig & hojen

Ont blod och rejäla hojar förgås inte så lätt.
Det är nu man kan börja koncentrera sig på att köra och skita i hojen. Har meddelat vekstan att omplåstring kan vänta till hösten, ett par repor i lacken kan tillkomma.

CBR-CAT skrev:
Ont blod och rejäla hojar förgås inte så lätt.
Det är nu man kan börja koncentrera sig på att köra och skita i hojen. Har meddelat vekstan att omplåstring kan vänta till hösten, ett par repor i lacken kan tillkomma.
Härlig inställning, Åsa börjar bli nervös nu ;)

Mkt Mkt snack å liten verkstad...;) Se till att börjar satsa nu då.

GSXR1100R skrev:
Härlig inställning, Åsa börjar bli nervös nu ;)
Snacka mindre, kör bättre istället ;)

Last edited:
Skönt att känna att man har piskan på sig :whip
Det bästa är ju att man kan ställa krav tillbaka! D v s då får du Åsa lära mig köra på bakhjulet som du gör på den ursnygga bilden! OK?

Att se så där hemskt cool och avslappnad ut kommer bara så där av sig självt???!
:skr?

Har till att börja med anmält mig till körning den 7/8 Knutstorp och 31/7 Anderstorp (ev Kinnekulle) så får vi se om man kan lära sig lite nya konster då. Skulle vara kul att få se er snart igen! :rock

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT