Har någon kört på Kinnekulle?

Vad har ni för varvtider på kullen? Vad är en bra tid, regn och tort?. Fö höra nu då.

Ylle skrev:
Vad har ni för varvtider på kullen? Vad är en bra tid, regn och tort?. Fö höra nu då.

Har kört en hög 1.03.

Palte ligger väl på 1.00-1.01 den ormen... :crash Men så åker han ju dit och fusktränar när ingen vet om också... :rolleyes: :D

abstruse skrev:
Har kört en hög 1.03.

Palte ligger väl på 1.00-1.01 den ormen... :crash Men så åker han ju dit och fusktränar när ingen vet om också... :rolleyes: :D

Då är du snabbare än mig. Ilar och Lanz körde på runt 1,01 :skrämd
Själv smög man runt på ca 1.05-1.07 med överhettade intermidiatedäck. Det blev svarta sträck ut ur kurvorna. Ganska skoj och värt att testa:crash .

Ylle skrev:

Har ej testat på nya asfalten än men körde 1,02 på den gamla.

Jag vet inte säkert men en del säger att det går mellan 1-2 sekunder snabbare på den nya asfalten.

Lite kul är också toppfarten på rakan...... jag trodde inte att det var sant när jag fick se att jag hade 258km/h...!!! :rock och 185km/h under bron med knäskrap.
Hade videokamera monterad på hojen... därför såg jag det inte förrän jag kom hem.

OBS: Ovanstående var innan jag hade turbo på hojen.

abstruse skrev:
Har kört en hög 1.03.

Sitter du här och ljuger nu igen.
Du visste om att det var körning på kullen lika mkt som jag vet om att du tjuvtränar både idag och i morgon på Åsen! Man kan inte få va ledig från jobbet jämt :( Jag vill minnas att du var i Norge och jobbade, sist jag var kullen.

Som också kan nya mer än man tror.. ;)..

En av mina första motardvurpor skedde där...

Mattias skrev:

Kinnekulles bästa parti är i mitt tycke vänstern in under bron. Vågar man hålla i där så killar det i magen. Fett! De kurviga partierna är sådääär, det går ganska sakta. Iofs har jag bara åkt där på en krasslig RGV250, så det kanske är roligare än jag minns det.

Jasså hemkommen från träningslägret på Gälleråsen!
Nu vill jag ha en liten sammanfattning och mycket skvaller om hur dagen var!!!!!!! :crash

Penguin skrev:
En bild säger mer än tusen ord sägs det ju, och den här tycker jag beskriver kullens karaktär ganska bra:
det var ju den vänster böjen jag körde lite terräng körning med på motarden.. inte kul när sidostödet är i marken

Ylle skrev:
Då är du snabbare än mig. Ilar och Lanz körde på runt 1,01 :skrämd
Själv smög man runt på ca 1.05-1.07 med överhettade intermidiatedäck. Det blev svarta sträck ut ur kurvorna. Ganska skoj och värt att testa:crash .

lantz var värre än så, han fick ner tiden till 59 blankt enligt laptimern... :bow
det går fort när man har kul :crash

Bifogat

• 156_5652.jpg
    156_5652.jpg
    55 KB · Visningar: 88
Penguin skrev:
Bilden är från Bike Events åkning där i september i fjol. Har för mig att det var den 9:e men jag kan vara ute och cykla på den punkten......

Japp, du cyklar, det var den 29:e. Här är en film till från Kullen. Den är från när Eurosport var där :fakta

Last edited:
Sphyrna skrev:
Japp, du cyklar, det var den 29:e. Här är en film till från Kullen. Den är från när Eurosport var där :fakta

Snygg film!. Snyggt med eurosport intro. Filmen får då mig att längta tills nästa körning.
Originally posted by Påhlgren
lantz var värre än så, han fick ner tiden till 59 blankt enligt laptimern... :bow
det går fort när man har kul :crash

Ja det stämmer säkert dom körde så inihe***. Har själv kollat filmen och får ca 1.02-1.03 på mina varv. Det är svårt utan laptimer :( Men det ska gå att köra mycket fortare. Men vilken skoj bana det var :fakta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT