RSV_R skrev:2st! Som är dumma nog att göra det... Anledningen att fler inte gör det är tillgång på reservdelar mm. Dessa delar kostar dessutom 3 ggr så mycket som till R1 och gsxr.... Jag om någon vet hur svårt det är att hitta en lagom smälld mille på skroten... FINNS INGA!!
Och både du o ja vet att Millen är dyyyyr att laga...
2st fälgar=38 000 kr
Öhlins fram=25 000 kr
Sving=20 000 kr
Tank=14 000 kr
Tänk då på ordet "ram".... Hua!![]()
Men om du vill så kan jag kontra? Varför har dessa kassa/klena/ruttna twinnar dominerat i super bike VM sedan dom äntrade banorna....? (Mille/ducce)
När jappsen bara fick ha 750 cc så gnällde dom som fean.... Då fick dom öka till 1000 cc.... Glada blev då jappsen.... Men , vad hände? Jo, dom ligger fortfarande bak i listorna och harvar!!!!![]()
Anser fortfarande att det inte är hojen som avgör på våran "kassa" nivå....
Jag har inte sett en enda mille i Rookie 1000, däremot så finns det 2 st i Superbike, men om jag inte har helt fel så är dom redigt trimmade. Jag har ingen koll på hur trimmade dom är men jag tror man får trimma dom bra mycket mer än man får trimma radfyrorna på 1 liter. Radfyrorna på 750 kubik får man ju trimma hejdlöst, den R7:an som Havnen körde förra året ryktades vara trimmad för runt 800 000.
Anledningen till att Duccen har dominterat i VM är att radfyrorna på en liter har restriktorer i hojarna så dom kan inte plocka ut full effekt, det ryktas väl om att alla restriktorer ska tas bort o då kan jag säga att twinnarna är totalt bortblåsta.
EDIT//
Det fanns visst 2 st mille i R1000 ändå, trodde bara det fanns ducati.
Last edited: