Handtagsvärmare 2026?

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
-
Tänkte skaffa handtagsvärmare, vad gäller nu för tiden, ser att Oxford verkar ha fått konkurrens?
Ser även att det verkar finnas lösningar där värmeelementen är integrerade i själva handtagen.

Vad ska man välja?
Något man ska tänka på?

Det finns inga orginal tillbehör? Det brukar vara bästa lösningen och snyggaste.

Jag kör med Oxford, tycker de är kanon. Stänger av sig automatiskt också om man stängt av hojen och glömt värmarna på.

Finns ju lite olika modeller och längder. Jag har köpt de lite billigare för runt 1000kr, och jag är helnöjd.

751kr idag.

Last edited:
Jag kör med Oxford, tycker de är kanon. Stänger av sig automatiskt också om man stängt av hojen och glömt värmarna på.

Finns ju lite olika modeller och längder. Jag har köpt de lite billigare för runt 1000kr, och jag är helnöjd.
Stänger dom av sig med jämna mellanrum när man kör också då? Jag ser ingen som helst anledning att inte koppla in extraprylar via ett relä som fimpar allt när man slår av tändningen. Vill man stänga av motorn utan att bryta tändningen av någon anledning så kan man ju alltid använda dödarknappen.

Har oxford på en triumph speed triple och ktm 790 adv. Fungerar bra och har inte varit några problem , lite ful kontrolldosa bara. Köpte koso hg17 till kawasaki z650 som frugan kör. Frun säger att koson går att få ännu varmare än oxford samt smutt reglering med lilla knappen vid tummen. Alla är kopplade via relä så har ingen erfarenhet om hur batteriövervakningen fungerar.

Jag kör Oxford "hotgrips pro" på min drz400. Är nöjd. Valde pro för att de har knappen inbyggd i greppet så ingen extern kontrolldosa behöver monteras.

Kopplat direkt till batteriet, så fort tändningen bryts och den slutar ladda så stänger de av sig automatiskt.

Dvs dessa

De är lite dyra men tänker att det gör liten skillnad på livstiden och Oxford litar jag på sen innan.

Edit:
Finns tydligen en 2.0 nu som säkert är bättre:

Kör med Koso sedan ett par år. Funkar bra.
Har också haft Oxford x 2. Bra de med!

Stänger dom av sig med jämna mellanrum när man kör också då? Jag ser ingen som helst anledning att inte koppla in extraprylar via ett relä som fimpar allt när man slår av tändningen. Vill man stänga av motorn utan att bryta tändningen av någon anledning så kan man ju alltid använda dödarknappen.
Nä, den känner av att generatorn laddar och håller sig aktiva tills det att de känner att spänningen sjunker då hojen stängs av.

Kör "oxford premium" (de länkade på amazon) och är nöjd. Har aldrig använt högsta läget för läget innan är för varmt. De börjar bli bra slitna bara efter 9 år eller vad det är. Det vore schmutt om handtagen fanns som reservdel.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!