IronMike
Guest
Jag hade noll erfarenhet av tvåhjuliga motorfordon,
Jag kan visa dig spårval på bulten, exlusive edition

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade noll erfarenhet av tvåhjuliga motorfordon,
Jaa.. men om jag ska flytta kan jag väl inte bara lämna ett par levande ting alldeles ensamma?
SM-Guld?![]()
Du serså fort man slänger in en bild så bli det lite mer fart
![]()
Om det nu inte va så att jag redan va handledare för två så skulle jag nog kunnat ställa upp... eller de vette f...n, hmmm... bli varm i kläderna med körskola så löser det sig till slut.
Detta är ju bara början av alla galningar här![]()
Trådskaparen,
man kanske tror att världen tar slut vid Morjärv om man bor söder om platsen. Bor man norr om platsen önskar man att världen hade tagit slut där. I alla fall om man inte har råd med en snöskoter. Tro mig, jag vet!
Därmed tror jag att jag skall instämma med föregående talare och vägra att uttala mig om saker som inte är handlederi och körkortsinförskaffande i denna tråd.
Ut och ring runt. Fråga andra som tagit kort i din trakt (Körkort 200x-tråden är bra, oavsett årgång) så du kan hitta en lärare du trivs med. Dyker handledare upp är det en bonus, gör det inte det blir det kanske lite dyrare men se det som en investering i att slippa sitta om tio, tjugo, trettio eller femtio år och ångra en dröm du aldrig provade!
Åker ju iofs förbi fjollträsk på söndag, du kan få köra hojen om du hittar en stor asfaltsplätt nån stanns, jag har krashbur moterad så.. ;P
om inte annat får du följa med till gotland så får du se vad som väntar en riktig hojåkare(där har dom även "bro rakan" som man kan öva på)
Take meeee witthh yoooooooouuu..................!
Det framgår ju ingenstans om du har/har tillgång till hoj. Det är en rätt viktig pryl att ha om man ska ut och köra.
Eller ja..Eh. nåt annat sättIngen som vågar låna ut kanske haha.
No I don´t. Men det borde väl inte va nån omöjlighet att ordna?
Antingen nån liten billig skit som jag kan punga ut lite monetas för.. tex. Går ju alltid, måste ju iaf vänta på handledarpapprena.
Eller ja..Eh. nåt annat sättIngen som vågar låna ut kanske haha.
Mja.. Låt oss säga att någon skulle låna ut en hoj så har ju han/hon inget att åka på när de skall övningsköra med dig. Sen är ju chansen att någon skulle låna ut en hoj (på riktigt) ganska liten då risken att du lägger den eller så är rätt stor.
Om du menar allvar med att ta kort så tycker jag att du ska köpa dig en hoj redan nu. Den kan du öva på varje dag och även köra upp på om du vill.Detta förutsatt att den klarar de vikt/effekt regler för det kort du skall köra upp för.
Nej då.. ja då börjar jag me lektioner o ser hur det går där ifrån.
Jag gick en intensivkurs på Driver i Söderhamn förra veckan(10 körlektioner på tre dar,teorin hade jag klarat innan), supertrevliga människor att ha o göra med! De ordnar boende åt dig i lght(eventuellt med andra) o sen är det bara att koncentrera sig på körningen. Jag har dock uppkörningen kvar(om en vecka) så jag kan ju inte säga om det gått bra eller dåligt ännu =) Säg till när du är färdig så kan vi två rookies ge oss ut o göra vägarna osäkra(om du fortfarande bjuder på picknick då) =P
Lycka till!
Oh! Äntligen nån som hakade på mat i det gröna!!
Dock e nog inte siktet på ett kort förrän juli/aug.. har too much to do för att hinna ta en intensiv nubajsjobb.
Jo.. Att köra på den enda grusvägen i Avesta är nog ungefär som att köra i Täby med omnejd..
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |