Handledare sökes..?

Jaa.. men om jag ska flytta kan jag väl inte bara lämna ett par levande ting alldeles ensamma?

okay då.. du får väl ta dom med då :)

Edit: kan dom inte bo hos din mamma eller nåt?
Edit2: nu ska ja sluta skriva strunt i din tråd, jag menar saker som inte har med frågan att göra :)

Last edited:
Du ser :) så fort man slänger in en bild så bli det lite mer fart ;)

Om det nu inte va så att jag redan va handledare för två så skulle jag nog kunnat ställa upp... eller de vette f...n, hmmm... bli varm i kläderna med körskola så löser det sig till slut.

Detta är ju bara början av alla galningar här :)

Alla som inte drabbats av akut sinnesförvirrande klorofyllförgiftning genom överdrivet Betula-sniffande vet att SM-guld blir bättre ju längre de lagras. Således trumfar den hårda säsongen 78 det som egentligen var TV-puckspel 87... ;)

Ironmike,
tack men nej tack. Jag har hört att folk kör JÄTTEFORT där, och dessutom ägnar sig åt fika och andra otäckheter! Jag trycker på 'Random' och slipper bekymra mig om spårval. Jag har sett att det finns motorcyklar som har en inbyggd funktion för att välja spår själva, tror de hette Guldvinglar? De hade i alla fall en panel med en 'Random'-knapp.

Trådskaparen,
man kanske tror att världen tar slut vid Morjärv om man bor söder om platsen. Bor man norr om platsen önskar man att världen hade tagit slut där. I alla fall om man inte har råd med en snöskoter. Tro mig, jag vet!

Därmed tror jag att jag skall instämma med föregående talare och vägra att uttala mig om saker som inte är handlederi och körkortsinförskaffande i denna tråd. :D

Ut och ring runt. Fråga andra som tagit kort i din trakt (Körkort 200x-tråden är bra, oavsett årgång) så du kan hitta en lärare du trivs med. Dyker handledare upp är det en bonus, gör det inte det blir det kanske lite dyrare men se det som en investering i att slippa sitta om tio, tjugo, trettio eller femtio år och ångra en dröm du aldrig provade!

Du ser :) så fort man slänger in en bild så bli det lite mer fart ;)

Om det nu inte va så att jag redan va handledare för två så skulle jag nog kunnat ställa upp... eller de vette f...n, hmmm... bli varm i kläderna med körskola så löser det sig till slut.

Detta är ju bara början av alla galningar här :)

En bild bidde det! Tss era ytliga....
Blev ju dock ingen bikinibild.. :P

Trådskaparen,
man kanske tror att världen tar slut vid Morjärv om man bor söder om platsen. Bor man norr om platsen önskar man att världen hade tagit slut där. I alla fall om man inte har råd med en snöskoter. Tro mig, jag vet!

Därmed tror jag att jag skall instämma med föregående talare och vägra att uttala mig om saker som inte är handlederi och körkortsinförskaffande i denna tråd. :D

Ut och ring runt. Fråga andra som tagit kort i din trakt (Körkort 200x-tråden är bra, oavsett årgång) så du kan hitta en lärare du trivs med. Dyker handledare upp är det en bonus, gör det inte det blir det kanske lite dyrare men se det som en investering i att slippa sitta om tio, tjugo, trettio eller femtio år och ångra en dröm du aldrig provade!

Det var en vacker del av en tidig del av världens ände iaf! Och fördomarna om norrlänningarna besannades :D Neee då. trevligare än sthlmare måste sägas.

Läser och läser, och kollar snart i kors och blandar ihop allt jag läser.
Blir glad för de svar jag får och tackar så hemskt mkt!!
Jag e helt klart beredd att lägga ut pengarna, inte det.. Sku bara kännas tryggare för mig att få kunna öva ännu mer.

Last edited:
Åker ju iofs förbi fjollträsk på söndag, du kan få köra hojen om du hittar en stor asfaltsplätt nån stanns, jag har krashbur moterad så.. ;P
om inte annat får du följa med till gotland så får du se vad som väntar en riktig hojåkare :D (där har dom även "bro rakan" som man kan öva på)

Last edited:
Åker ju iofs förbi fjollträsk på söndag, du kan få köra hojen om du hittar en stor asfaltsplätt nån stanns, jag har krashbur moterad så.. ;P
om inte annat får du följa med till gotland så får du se vad som väntar en riktig hojåkare :D (där har dom även "bro rakan" som man kan öva på)

Take meeee witthh yoooooooouuu..................!

Det framgår ju ingenstans om du har/har tillgång till hoj. Det är en rätt viktig pryl att ha om man ska ut och köra.

Det framgår ju ingenstans om du har/har tillgång till hoj. Det är en rätt viktig pryl att ha om man ska ut och köra.

No I don´t. Men det borde väl inte va nån omöjlighet att ordna?
Antingen nån liten billig skit som jag kan punga ut lite monetas för.. tex. Går ju alltid, måste ju iaf vänta på handledarpapprena.
Eller ja..Eh. nåt annat sätt :D Ingen som vågar låna ut kanske haha.

No I don´t. Men det borde väl inte va nån omöjlighet att ordna?
Antingen nån liten billig skit som jag kan punga ut lite monetas för.. tex. Går ju alltid, måste ju iaf vänta på handledarpapprena.
Eller ja..Eh. nåt annat sätt :D Ingen som vågar låna ut kanske haha.

Mja.. Låt oss säga att någon skulle låna ut en hoj så har ju han/hon inget att åka på när de skall övningsköra med dig. Sen är ju chansen att någon skulle låna ut en hoj (på riktigt) ganska liten då risken att du lägger den eller så är rätt stor.

Om du menar allvar med att ta kort så tycker jag att du ska köpa dig en hoj redan nu. Den kan du öva på varje dag och även köra upp på om du vill.Detta förutsatt att den klarar de vikt/effekt regler för det kort du skall köra upp för.

Mja.. Låt oss säga att någon skulle låna ut en hoj så har ju han/hon inget att åka på när de skall övningsköra med dig. Sen är ju chansen att någon skulle låna ut en hoj (på riktigt) ganska liten då risken att du lägger den eller så är rätt stor.

Om du menar allvar med att ta kort så tycker jag att du ska köpa dig en hoj redan nu. Den kan du öva på varje dag och även köra upp på om du vill.Detta förutsatt att den klarar de vikt/effekt regler för det kort du skall köra upp för.

Jao det e klart, men att jag verkligen tar tag o köper en mc nu så handlar det nog mest om att jag kan få tag på en handledare. Ett par har ju ren sagt att de kan tänka sig det.
Och blire så: ja då får jag hitta nån billig hoj.
Blire inte så.. Nej då.. ja då börjar jag me lektioner o ser hur det går där ifrån.

Nej då.. ja då börjar jag me lektioner o ser hur det går där ifrån.

Det är en variant. Men det kommer kosta mycket mer än att köra själv.

Det finns ju konor och grejer på gillingebanan eller driving ranchen eller tom att sätta upp egna konor på en parkering vid B&W i arninge eller travbanan om du skaffar egen hoj..

Jag gick en intensivkurs på Driver i Söderhamn förra veckan(10 körlektioner på tre dar,teorin hade jag klarat innan), supertrevliga människor att ha o göra med! De ordnar boende åt dig i lght(eventuellt med andra) o sen är det bara att koncentrera sig på körningen. Jag har dock uppkörningen kvar(om en vecka) så jag kan ju inte säga om det gått bra eller dåligt ännu =) Säg till när du är färdig så kan vi två rookies ge oss ut o göra vägarna osäkra(om du fortfarande bjuder på picknick då) =P

Lycka till!

Jag gick en intensivkurs på Driver i Söderhamn förra veckan(10 körlektioner på tre dar,teorin hade jag klarat innan), supertrevliga människor att ha o göra med! De ordnar boende åt dig i lght(eventuellt med andra) o sen är det bara att koncentrera sig på körningen. Jag har dock uppkörningen kvar(om en vecka) så jag kan ju inte säga om det gått bra eller dåligt ännu =) Säg till när du är färdig så kan vi två rookies ge oss ut o göra vägarna osäkra(om du fortfarande bjuder på picknick då) =P

Lycka till!

Oh! Äntligen nån som hakade på mat i det gröna!!
Dock e nog inte siktet på ett kort förrän juli/aug.. har too much to do för att hinna ta en intensiv nu :( bajsjobb.

Oh! Äntligen nån som hakade på mat i det gröna!!
Dock e nog inte siktet på ett kort förrän juli/aug.. har too much to do för att hinna ta en intensiv nu :( bajsjobb.

Mat i det gröna kan man ju inte tacka nej till! Om du ringer o pratar med dem, eller nån annan körskola, så tror jag säkert det går att boka lagom till du vill ta det.. o med lite mer växthuseffekt kommer du säkert kunna köra långt in i oktober :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti