haffad av civilsnut

Det e bara att dra ifrån polisen! De har inte en chans!!!

McB skrev:
Bra att du insåg riskerna som medföljer ett smitningsförsök. Om man inte är 110% säker på att komma undan utan att riskera sitt eget och andras liv, så ska man stanna. Bra. :tummenupp

Det e klart att du ska dra polisen!!! Varför stanna och lämna ifrån sig körkortet???

McB skrev:
En mes? Varför det? Att man kör sporthoj innebär inte att man måste köra ifrån polisen varje gång man ser dem.

Hårding skrev:
cilvilBMWbums med rödsvart gore-tex ställ och vit störtkruka brukar åka runt och haffa folk mellan kungsör och arboga...han har satt dit min bror, min svåger samt att jag själv åkt dit för fortkörning på den sträckan...nu för tiden håller jag mig alltid efter lagen på den sträckan...

exakt så såg det ut. det var han som haffade mig. packväskor och goretexställ och vit hjälm.

Gixxer 1000 skrev:
Tur för dig att du inte provade att köra ifrån honom, han är gammal i gemet och kör fort. Dessutom är han nog rätt sugen på att jaga igen om tillfälle ges efter att ha varit kriminalare ett par år.

oj då. känns som att det var rätt bra att jag tog det lungt då.

undrar hur fort han skulle vara beredd att köra för att ta en?

ifall man satt på nån hoj i stil med den du har så skulle jag lätt ha försökt. även om han är bättre än mig på att köra så kanske han inte är beredd att satsa lika friskt som jag.
jag har snackat med en poliskompis och han säger att dom aldrig jagar sporthojar som sticker för att det blir alldeles för farligt.

Re: Surt

Silverblade skrev:
Tråkigt att höra!! Klokt att inte dra, man vet aldrig när man klotar men en flykt från snuten ökar ju risken rejält!

Som västeråsare har jag såklart några frågor:

Var blev du stoppad någonstans?
Vilken färg var det på hojjen sa du?

:kulspruta :mattias

---------------------

jag blev stoppad på e18 utanför biltema ungefär. måste säga att jag ändå är nöjd med min faståkning för jag spenderade inte många sekunder under 180 dom fyra milen innan jag träffade på han. bara en slump att jag var tvungen att bromsa ner innan jag kom ifatt han.

hoj är röd. lite ljusare röd kanske.

Hagster skrev:
Röd BMWhoj med packväskor låter som hojen som uppkörningsgubbarna kör på, vet att min uppkörningsgubbe åkte på en röd BMW modell stor och det är väl lika för alla i landet?

Dessutom gnällde han över bmwn och sa att han saknade sin Yamma som han hade förra året. :D

det är inte en sån bmwhoj som uppkörningsgubbarna kör på utan det är en sportigare modell. jag ska surfa lite på nätet och kolla ifall jag kan länka till en bild på en sån.

rallyanders skrev:

anledningen till att jag inte drog är för att han hade bättre förutsättningar.

min hoj är en suzuki gsx-r 750 årsmodell 88 som gärna vobblar
han sitter på en klart ny bmwsporthoj med kanske 130hk eller nått sånt och den lär va stabil i högfart.

men som sagt hade jag setat på en vassare hoj än min så hade jag öst

jag hade även försökt köra ifrån han ifall jag visste att jag har kört över 30 km/h för fort, men det var jag säker på att jag inte hade gjort.

amlin skrev:
Senast jag själv blev stoppad och då också av me lappen var det ingen föreläsning alls. Det enda dem sa var, detta är en rutin kontroll, får jag kolla på körkortet,(tydligen hade dem kört laser från skogen så varken jag eller mina 3 kompisar hade sett dem och hade då inte en chans o sakt in) sen sa dem hur fort jag hade kört, och sen så fick jag bötern, och sedan pappret om länsstyrelsen=att mitt körkort blivit indraget osv.. Sen var det bara att åka, hade ändå kört 137 på 90 väg då.. Dem inser kanske också att när man väl blivit av me lappen så inser nog föraren själv att han gjort något fel och dem inte behöver gå på en i ett sådant läge med deras föreläsningar. Men det är väl en annan sak kanske eftersom det bara gällde böter i ditt fall. Snart e kortet tillbaka.. sååå sköönt.. :D

Polisen får inte stå dold när dom använder laser, dom har dragit ditt körkort på felaktiga grunder.

Du skulle snackat med Trafikjuristen eller vad det är han heter.

Med tanke på dina tidigare beskrivningar är jag varken förvånad eller ledsen å dina vägnar. Du ska vara glad att det bara kostade pengar och inte ditt liv.....

rallyanders skrev:

Beror på förutsättningarna.

rallyanders skrev:
Det e klart att du ska dra polisen!!! Varför stanna och lämna ifrån sig körkortet???

Om man inte riskerar att bli av med körkortet då?

rallyanders skrev:
Det e bara bögar som stannar!!!

Förstår inte ditt resonemang. Vad kan homosexualitet ha med detta att göra?

Nr:18 skrev:
Med tanke på dina tidigare beskrivningar är jag varken förvånad eller ledsen å dina vägnar. Du ska vara glad att det bara kostade pengar och inte ditt liv.....

:fakta ...eller ännu värre någon annans liv!
Varför tycker så många att det är så häftigt att inte våga stå för vad man gjort :confused: ?

Du har nog missupfattat syftet lite, eller rättare sagt en hel de. Det handlar inte om att smita för smitandets skull. Det handlar ju om att in i det sista slippa bli av med körkortet. bmwjohan stannade för han kunde ta sitt straff, eftersom det bara handlade om pengar.

Om jag 1; skulle åka för fort (har jag aaaaaldrig gjort) och 2; skulle får snutjag och 3; visste att jag skulle bli av med lappen och 4; hade möjlighet att dra snuten och 5; gjorde det, så skulle det inte göra mig så mycket att i efterhand berätta för den snuten det var att det var jag som dragit honom, alltså efter att han gjort sig av med bevismaterialet.

Vi skulle nog kunna ha en givande diskussion om fortkörning, och jag skulle kunna som person stå för det. Men jag vill fan inte bli av med lappen.

Är vi med i matchen eller på läktaren?

Pissmyran skrev:
Varför tycker så många att det är så häftigt att inte våga stå för vad man gjort :confused: ?

Bandit600 skrev:
Du har nog missupfattat syftet lite, eller rättare sagt en hel de. Det handlar inte om att smita för smitandets skull. Det handlar ju om att in i det sista slippa bli av med körkortet. bmwjohan stannade för han kunde ta sitt straff, eftersom det bara handlade om pengar.

Om jag 1; skulle åka för fort (har jag aaaaaldrig gjort) och 2; skulle får snutjag och 3; visste att jag skulle bli av med lappen och 4; hade möjlighet att dra snuten och 5; gjorde det, så skulle det inte göra mig så mycket att i efterhand berätta för den snuten det var att det var jag som dragit honom, alltså efter att han gjort sig av med bevismaterialet.

Vi skulle nog kunna ha en givande diskussion om fortkörning, och jag skulle kunna som person stå för det. Men jag vill fan inte bli av med lappen.

Jag förstår varför man gör det, men min åsikt är ändå att det är fel. Mina alternativ är 1. kör aldrig fortare än inom marginalen att man får behålla körkortet. 2. Kör fortare o ta smällen om man blir stoppad, även om man inte vill bli av med lappen (antar att ingen vill det).
Att smita tycker jag är att utsätta sig själv och andra för en onödig risk, särskilt som man i det läget antagligen får lite ökad puls och kanske inte presterar på topp...

Bandit600 skrev:

Hellre levande på läktaren än (kanske)död i matchen.......

varit av med lappen två ggr och ingen av gångerna föll det mig in att dra... Jag kanske är en mes, vad vet jag, men jag tog ialla fall straffet som en man ....(fick cykla till jobbet, 5 mil enkel resa, i två månader)

bmwjohan skrev:
2: han hade en helt ny bmw 1100 sportmodell hoj, en sån där med 130 hk ca. en sån är mycket snabbare än min hoj + att han är bättre på att köra.

..nåt i stil med den här? :)

Bifogat

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    91.1 KB · Visningar: 303
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey