Hade du röstat för dödsstraff för terroristerna?

Skulle du döma terroristerna till döden?

• Antal röstningar
    0
Dödsstraff brukar förespråkas av white trash och av hard core konservativa. Det är ytterst sällan jag spelar på samma planhalva som nån av dem så nej tack till dödsstraff .

Hur vet du det? :va

Jag frågar detsamma, varför skulle det vara sådana människor som just är anhängare till dödsstraff :va
Jag är själv varken konservativ eller har döpt min unge till ett y-namn eller handlar på Ullared så jag är uppenbarligen inte WT heller.
Men jag kanske är undantaget som bekräftar regeln?
Hade hon däremot sagt abortmotståndare och religiösa i samma mening så hade jag hållit med om det.
Själv vill jag bara att planeten rensas på avskum och då är dödsstraff den enda vägen för att nå resultat.
Jag lägger heller inte speciellt stor vikt vid livs så kallade värde heller, kanske är det därför som jag förespråkar det då det kan vara svårt om man är humanist och samtidigt tro på dödsstraffet.

Det Anna inte verkar förstå är att man kan ha en åsikt även om andra mer eller mindre suspekta grupper av människor råkar ha samma åsikt i just detta ämnet.
Att avstå från en åsikt bara pga det är ju väldigt infantilt om du frågar mig.

Själv vill jag bara att planeten rensas på avskum och då är dödsstraff den enda vägen ...

Det är nog en önskan de flesta delar. Men, vem avgör vem som är avskum? Hur många misstag kan man acceptera? Hur många oskyldiga kan man råka avrätta i processen och ändå känna att man gjort rätt?

Det Anna inte verkar förstå är att man kan ha en åsikt även om andra mer eller mindre suspekta grupper av människor råkar ha samma åsikt i just detta ämnet.
Att avstå från en åsikt bara pga det är ju väldigt infantilt om du frågar mig.

Äsch, det förstår jag allt. Och jo jag har argument a la lång version. Jag tar bara inte så allvarligt på diskussionen utan väljer att brandfackla lite. :D

Ja, på pizzerian i Bandhagen.

Bandhagen? Jag sa ju just att jag inte spelar på samma planhalva som WT-folket. Här på Kungliga Ladugårdsgärdet finns inte ens kebabrestauranger. Men jag har läst om fenomenet. :)

Last edited:
Det är nog en önskan de flesta delar. Men, vem avgör vem som är avskum? Hur många misstag kan man acceptera? Hur många oskyldiga kan man råka avrätta i processen och ändå känna att man gjort rätt?

Oskyldiga är ju dumt att avrätta men det där är väl lite av en myt att man skulle råka avrätta oskyldiga. Precis som man låter oskyldiga sitta av livstidsstraff.
Kan det vara mindre än en promille? Knappt nämnvärt hur som helst, det kan jag ta.
Jag kan gärna avgöra vem som är avskum, annars så får ju domstolarna ta hand om det. Precis som idag med andra ord.

Vi måste acceptera oskyldiga offer, hellre tio oskyldiga huvuden som rullar än att en kollaboratör, kontrarevolutionär eller folkfiende går lös.

//N Jezjov

Både billigare och mer humant att låta dom ruttna i fängelse än dödsstraff, så svar nej.
(väljer att lägga min fokus på samhället och dess bästa, inte på terroristen / oskyldigt dömda)

Men hugg av händerna och lås in dem. Och låt de försöka ta hand om sig själva. =)

Själv vill jag bara att planeten rensas på avskum och då är dödsstraff den enda vägen för att nå resultat.

Har för mig att det var någon Österrikisk person som hade en liknande åsikt som du!

Är ni måhända släkt?

Dom kan väl begravas levande med en läslampa och bildbok med mohammedkarikatyrerna... Man förtjänar inte mycket när man vill skada oskylldiga i ett land som tagit emot dom när dom flytt sitt eget..

Både billigare och mer humant att låta dom ruttna i fängelse än dödsstraff, så svar nej.
(väljer att lägga min fokus på samhället och dess bästa, inte på terroristen / oskyldigt dömda)

Hur kan det bli billigare att ha dom i fängelse? Borde vara bra mycket billigare att ge dom en spruta än att ge dom mat kläder mm mm?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg