Hade du röstat för dödsstraff för terroristerna?

Skulle du döma terroristerna till döden?

• Antal röstningar
    0
Kanska ta upp iden med Arbetsläger igen? DOm kan väll lägga räls eller bryta malm?

Varför ge dem förmånen att bli martyrer? Låt dem sitta inlåsta och glömda istället.

Vi värderar religionsfrihet, öppenhet och yttrandefrihet och därför måste vi markera att vi aldrig tolererar att någon försöker inskränka dessa rättigheter medelst våld.

Hur ska vi göra det då? Ska vi via media fördömma, eller ännu värre, rikta skarp kritik mot dom som inte fattar? Vi kanske kan skriva ett brev till Helena Benaouda där vi förklarar att vi tycker det är en dålig idé att hennes svärson nu för andra gången blivit häktad misstänkt för terrorism. Fast det är klart, det kan ju ses som lite oförskämt med tanke på att hon är ordf. för det muslimska rådet i Sverige. Vi vill ju inte att någon ska bli ledsen..

Eller ska vi go-the-american-way & visa var skåpet ska stå?

infidel1.jpg

Kan börja med att säga att jag i stort sett hela mitt liv varit mot dödsstraff. Jag har hela tiden tyckt att man borde ge folk en chans till och bla bla, men nu har jag bannemig ändrat åsikt.

Nu är inte jag den som egentligen tror att terrorismen existerar, jag tror det är CIA och andra intel-grupper som gör det som uppdrag för att få folket på sin sida i politiska frågor.
Men strunt i det, om vi ponerar att det verkligen finns galna, fundamentalistiska terrorister som spränger oskyldiga människor i luften så förtjänar de att utplånas från jordens yta. Släng dem i en cell och låt dem ruttna bara. Sånt avskräde klarar vi oss gott utan.

Tycker samma sak om vuxna som skär av förhuden av pojkar och klitoris av flickor innan de har någon egen talan. Tycker man borde skära av något från dessa personerna istället. Droga ner dem så de inte kan säga ifrån eller göra motstånd, sen skär man av en hand och kanske en fot. Sen när de vaknar igen så får de känna exakt hur det känns när andra har utnyttjat ens oförmåga att tala och göra motstånd, och skurit i ens kropp utan att man gett klartecken att det är OK. Det tycker jag är en rättvis behandling. Ge dessa svin sin egen medicin, först då kanske de inser hur fel det är att skära i andra människor utan deras tillåtelse.

Tycker förresten samma sak om vaccinationer. Man vet att det finns risker, men ändå spelar man rysk roulette med barn som inte har någon egen talan. Jag är faktiskt jävligt arg att folk sprutade in vaccin i mig när jag var liten. Hade jag vetat allt jag vet idag, så hade jag ALDRIG I HELVETE tagit något vaccin! Stör mig som fan på att vuxna "jag vet bäst människor" sket fullständigt i alla potentiella risker, de skulle fan ha låtit mig vara tills jag var gammal nog att fatta egna beslut. :mad:

Men iaf, back to dödsstraff av terrorister och onda människor - en del av mig tycker att dödsstraff och andra hårda straff känns lite malplacerat i ett civiliserat samhälle, men samtidigt så tycker jag att man borde hålla rent i sitt eget hem OM man nu faktiskt VILL leva i ett fridfullt, avslappnat samhälle där man inte behöver se sig om axeln hela tiden för att det finns knivgalningar och blattegäng som rånar en.

Sverige är vårt hem, här borde vi hålla rent och vi borde utrota uppenbara faror.
Kanske inte in i absurdum, så att man börjar spöstraffa folk som kört utan bälte eller liknande, för är det något jag avskyr så är det polisstatens intågande i vår vardag där man i vissa fall straffas hårdare för "brott" såsom fildelning, än för brutala mord. Men när det gäller riktiga brott såsom nöjesmord, terrorism, pedofilism mot barnets vilja, våldtäkter och you name it. Sånt skall inte bara bestraffas, det skall bort, permanent, från vårt samhälle. Utrota alla orena jävlar om inte kan leva i harmoni med sina medmänniskor.

Kort sagt - beter sig folk som fruktansvärda skadedjur så borde man behandla dem som skadedjur så att man slipper se andra, oskyldiga människor fara illa på grund av dessa.

Last edited:
dödsstraff utan att passera gå punkt, de flesta militanta islamisterna vill ju ändå dö så ge fanskapen en hjälpande hand så har vi ett par bidrag mindre att betala ut den 20:e varje månad:tummenupp

Hur ska vi göra det då? Ska vi via media fördömma, eller ännu värre, rikta skarp kritik mot dom som inte fattar? Vi kanske kan skriva ett brev till Helena Benaouda där vi förklarar att vi tycker det är en dålig idé att hennes svärson nu för andra gången blivit häktad misstänkt för terrorism. Fast det är klart, det kan ju ses som lite oförskämt med tanke på att hon är ordf. för det muslimska rådet i Sverige. Vi vill ju inte att någon ska bli ledsen..

Eller ska vi go-the-american-way & visa var skåpet ska stå?

infidel1.jpg

sounds good to me:tummenupp

Last edited:
Problemet med dödsstraff är att oskyldiga dödas..
Hade inte det problemet funnit hade jag själv kunnat hålla i geväret i många fall

Nu är inte jag den som egentligen tror att terrorismen existerar, jag tror det är CIA och andra intel-grupper som gör det som uppdrag för att få folket på sin sida i politiska frågor.

Det var nog det roligaste jag läst idag. Hoppas att du vet vart din foliehatt är så du kan sova gott :D

Har man för avsikt att släcka massa människors liv för att dom inte har samma tro som en själv eller jada, jada, jada så har man förbrukat sin rätt att själv få leva.

Det har inte Islamistiska fundamentalister heller.

Lika mycket som alla andra religiösa...

Jag är klart för dödsstraff, det hör absolut hemma i vårt samhälle. Jag är övertygad om att det är avskräckande med sådana straff och med tanke på hur det ser ut så fungerar ju inte dagens straffskala som den ska.

Etik och moral känns ganska förtappat detta århundrade, lika högaktuellt som religion.

Man dödar dem sen packar man in dem i grisskinn och sedan begraver man dem :D Inget paradis för dem problem solved!

Om det fortfarande funnits rakryggade människor i detta land hade den aktuella frågan inte behövt ställas.

Skärp våra fängelsestraff.

Men att ta någons liv tycker jag är helt vansinnigt.
Då blir man ju inte bättre själv.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...