Hade du röstat för dödsstraff för terroristerna?

Skulle du döma terroristerna till döden?

• Antal röstningar
    0
Nej, dödsstraff har ingen som helst plats i ett modernt, demokratiskt samhälle.

Däremot har jag inget emot att alla brott som syftar till att skada eller underminera samhällets eller den enskildes rätt att utöva demokrati, yttrandefrihet o.s.v. bör vara riktigt hårda.

Vi ser t.ex oerhört hårt på skattebrott eftersom vår ekonomi är så beroende av att folk följer de regler som finns kring detta trots att vi inte har någon "inbyggd" moralisk skattekompass. Därför måste vi ha hårda straff för att folk skall sköta sig.

Detsamma gäller med narkotikabrott. Vi ser narkotikabrott som extra allvarliga, jämfört med tex rån och våldsbrott så alltså är det hårda påföljder för narkotikabrott.

Detsamma borde gälla alla våldsbrott och hot som syftar till att tysta någon eller att skrämma någon från att njuta av de demokratiska rättigheter. Därför ser jag gärna att alla former av hot eller våld mot t.ex åsiktsmotståndare.

Som exempel ger misshandel, även grov misshandel, relativt korta straff. På samma sätt som att en "hatbrotts-misshandel" ger extra påföljder våld i syfte att skrämma/tysta åsiktsmotståndare straffas extra hårt.

Vi värderar religionsfrihet, öppenhet och yttrandefrihet och därför måste vi markera att vi aldrig tolererar att någon försöker inskränka dessa rättigheter medelst våld.

Lever du o jag i samma land?? dom enda som döms hårt är ekonomiska brottslingar så länge det inte är grova eko brott för då slipper dom helt.

Lever du o jag i samma land?? dom enda som döms hårt är ekonomiska brottslingar så länge det inte är grova eko brott för då slipper dom helt.

Förstod du inte vad du läste?
Min poäng är just det, att ekonomisk brottslighet straffas extra hårt. Orsaken är just att folk inte har någon inbyggd moral som gör att de drar sig nämnvärt från att falla för girighet. Alltså har vi hårda straff för att avskräcka så det ekonomiska och skattemässiga systemet inte faller samman.

På precis samma sätt bör vi göra det ordentligt kännbart att med hot eller våld förhindra någon från att nyttja sina rättigheter när det kommer till yttrandefrihet, religionsfrihet eller andra demokratiska rättigheter.

Att misshandla eller hota politiska motståndare borde således starffas extra hårt på precis samma sätt som vi ger extra påföljd om ett våldsbrott kan ses som ett hatbrott eller som att skattefiffel om 100 tusen ger hårdare påföljd än stöld från privatperson till ett värde av 100 tusen..

Vad har danskarna för straff på terrorbrott?
Fängelse i danmark är gratis för oss så en bra lösning :)

Kan man få livstid för försök till terror (eller vad fan det heter) i svea?

Nej för fan! Döda dem inte, då blir de ju martyrer precis som de vill!
Låt dem sitta inspärrade på guantanamo bay och käka cockmeat sandwich
resten av deras ynkliga liv.

Dödsstraff är bra, blir billigare i längden. Valfri ammunition och spade blir billigare än x antal år i fängele. Dock så bör det bara vara dödsstraff på mord/terrorism och liknande grova brott tycker jag.

Är det inte i Kina som de anhöriga till avrättade får en räkning på kulan?

Dessa "martyrer"...suck. Har länge flurat på tanken att det är de 72 oskulderna som bär skulden:tuttar. Om man kan "avrätta" dem så är mycket vunnet. Då återstår ju bara problemet med att utrota några miljoner påhittade fruntimmer, som lever i fantasin hos sexuellt frustrerade halvkarlar...:va:va:huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg