Hade du röstat för dödsstraff för terroristerna?

Skulle du döma terroristerna till döden?

• Antal röstningar
    0

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Om vi fick vara med och rösta för detta.

Hur hade det sett ut? Borde det även gälla övriga mördare?

Japp, dödsstraffdiskussion :tummenupp

Nej, dödsstraff har ingen som helst plats i ett modernt, demokratiskt samhälle.

Däremot har jag inget emot att alla brott som syftar till att skada eller underminera samhällets eller den enskildes rätt att utöva demokrati, yttrandefrihet o.s.v. bör vara riktigt hårda.

Vi ser t.ex oerhört hårt på skattebrott eftersom vår ekonomi är så beroende av att folk följer de regler som finns kring detta trots att vi inte har någon "inbyggd" moralisk skattekompass. Därför måste vi ha hårda straff för att folk skall sköta sig.

Detsamma gäller med narkotikabrott. Vi ser narkotikabrott som extra allvarliga, jämfört med tex rån och våldsbrott så alltså är det hårda påföljder för narkotikabrott.

Detsamma borde gälla alla våldsbrott och hot som syftar till att tysta någon eller att skrämma någon från att njuta av de demokratiska rättigheter. Därför ser jag gärna att alla former av hot eller våld mot t.ex åsiktsmotståndare.

Som exempel ger misshandel, även grov misshandel, relativt korta straff. På samma sätt som att en "hatbrotts-misshandel" ger extra påföljder våld i syfte att skrämma/tysta åsiktsmotståndare straffas extra hårt.

Vi värderar religionsfrihet, öppenhet och yttrandefrihet och därför måste vi markera att vi aldrig tolererar att någon försöker inskränka dessa rättigheter medelst våld.

Är emot dödsstraff, men för dödspatruller.

Är emot dödsstraff, men för dödspatruller.

BOPE_Tropa_de_Elite-logo-7036F644D1-seeklogo.com.gif

Näe inte dödstraff direkt men ett angrepp på typ deras klubblokal med JAS vore passande. Själva avrättandet har liksom ingen nytta när man väl fångat dem.

Vad korvgubbe tycker begriper nog ingen, trots en imponerande mängd text på kort tid. :)

Nej, inte dödsstraff, det vore kontraproduktivt, då blir dom ju martyrer.

Däremot kan som bokstavligt få ruttna i fängelse, dvs sitta tills dom dör och lite till...

Med tanke på vad man får för straff för att bedriva en sökmotor där man kan söka efter olagligheter så är det inte ens orimligt hårt....

Nej, dödsstraff har ingen som helst plats i ett modernt, demokratiskt samhälle.

Det är nog mest ett fint talesätt.

Dock har det ju inte hjälpt att ha dödsstraff i andra nationer men personligen hade det inte stört mig nämnvärt att man gett dessa en härlig giftinjektion. 8 minuter efter fallande dom.

Terrorister? Menar du Reinfeldt och hans rövarband? Isåfall helt klart för dödstraff.

varför låta dem sitta inne tills de dör? då kostar de ju ändå bara samhället massa pengar, i form av anstaltsplats, personal etc etc.

men som med allt annat finns det ju alltid två sidor av myntet, så nej jag vetefan. personligen tycker jag att om man tagit en annan persons liv (samma här, hur ska man dra gränsen? mord, vållande, dråp, olycka etc etc) ska man betala med sitt eget (jo jag vet att jag talar emot mig själv nu med :) ).

men åter till det som det gällde, Terrorister. självklart dödstraff. fast det kanske blir lite svårt att utdöma ett sånt straff då de flesta bombare stryker med själva. och man kan ju inte gärna ha dödstraff på nån som inte utfört ett dåd, eller?

så varför ens ha denna diskussion på detta forum(troligen för att det är vinter och alla sitter inne o ugglar framför datorerna i väntan på att kunna rulla ut mc'n från garaget)?

Last edited:
Varför inte någon variant på "pig in a blanket", 20år inlindat i bacon får även den mest rabiata muslim till att kräkas...

(dödsstraff för religiösa fanatiker är kontraproduktivt, "Dom dödade min bror/farsa/kusin för att han var troende muslim")

(dödsstraff för religiösa fanatiker är kontraproduktivt, "Dom dödade min bror/farsa/kusin för att han var troende muslim")

Exakt, men att samma person sprängde bort 1/5 av Göteborg säger de inget om.

Om alla muslimer hade försvunnit idag, hade världen blivit ett bättre ställe då? :lol

Kanske man jagar dem för att de utmärker sig så mycket. IRA har ju inte gjort speciellt mycket väsen av sig de senaste 10 åren.

Muslimerna och hela Palestina och Israel försvinner från planeten. Myser vi då?
På nåt sätt tror jag inte det. Det finns alltid nån militant arbetslös vänstervegan som ska skrika efter krig mot nånting.

Hur såg det ut när de var som mest aktiva?
Vad slogs de för?
Hur ser landet ut nu?
Har något av det de kämpade för infriats?

1. Div londonbussar/bilar sprängdes.
2. Nordirland.
3. Gräsbelagt.
4. Nej, då hade man ju lagt sig för terroristerna.

Upplys mig, jag har begränsad sökmöjlighet härifrån. :Bugar

(IRA: Islamic Republic of Afghanistan) :lol

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...