Höstkänslor!

Biturbo skrev:
Jobbar i Mexico, USA, Canada, Vanezulea, Colombia och Brazilien också.. Kommer (kanske) hem till svedala lagomt till våren..
Störtlöjligt att lämna Sverige under den finaste årstiden :)

Biturbo skrev:
Nix pix.. Låg och läste och lyssnade på regnet den tiden, serru.. Riktigt mysigt faktiskt.. Kan rekomenderas istället för att ränna ute halva nätterna :7peta ;)

mmmmeeennnn jag var ju på väg hem då ju :3freak vissa jobbar i ställe för ligga hemma och läsa :rolleyes:

Biturbo skrev:
Mm.. Skyll på det.. DU var säkert ute å slarvade!

:tungan Näppeligen jag var inte de och hade jag vare de hade jag knapast gett mej ut så jag blev blött in till benmärgen :3freak det var inte lite som kom ner kan jag meddela dej som bara låg och dega :hihi

Lilla_Tingeling skrev:
Det känns verkligen som att det e höst ute. Grått och tungt väder. Och dessa hemska kvällar när det blir mörkt allt tidigare. Känns tungt! :död
Allra helst när vi inte haft nån riktig sommar...
Är det fler än jag som känner så? Eller e det bara jag som inbillar mig att det känns höstigt...
Pratade med en vän i Stockholm tidigare ikväll.Och där var det mörkt ute redan vid 21tiden. Regnet öste ner och det var kallt... :(
Så jäkla deprimerande!!! :(
// Lena

Ja nog tusan är det kyligare ute i luften. Men solen skiner än.
Man får vara lite positiv istället. Värmen kommer tillbaka en vacker dag :tummenupp

Igår natt hade vi minusgrader bitvis. :(

Nåja, dagtid kan man ju fortfarande åka ut och åka utan att frysa näsan av sig.

Tecken på att det kanske börjar vara dags att ställa av hojen:
* När dimman man åker genom visar sig bilda ett ispansar på framsidan av mc-stället.
* När det är så mycket snö på vägen att det inte går att köra fortare än 30kmh.
* När skägget har blivit fullt av rimfrost efter att man kört till kioskin och handlat snus.
* När man ramlar av hojen vid ett rödljus eftersom man är för stelfrusen för att kunna röra benen.
* När man önskar att man hade eluppvärmda långfillingar för att något inte är så stort och ståtligt som det normalt brukar vara.

Det har varit underbart "sommarväder" dom senaste veckorna. Skönt att få känna av värmen och solen ett par veckor extra. :tummenupp
När jag gick och la mig i torsdagsnatt var det +17 grader ute. Det e mycke varmare än vad det varit många gånger i sommar. Fast natten till söndag var det bara +1.8 grader. *brrrr*
Men så länge dagarna är soliga och skapligt varma så e jag nöjd! Så man kan vara ute och njuta av solen...
Helgen har varit helt underbar med massa sol, klarblå himmel och värme! :banana

// Lena

Tonvis med kläder under stället så jag knappt kunde röra mig, ändå sitter jag här vrålsjuk efter helgens touringetapp

jävla vinter :(

En sak är klar! Finns nästan bara skitväder i detta land!
På sin höjd ngn skitfin sommarvecka,sen ridå!

Men what the f**ck!Man är lika glad ändå...
Nu på höstkanten så kastar man in aset till hoj i nåt hål och köper sig/tar fram en offroad!
Sen halkar man ut i klorofyllen och morsar på jägarjävlarna i skogen, och precis när dom tänker sätta ett skott i pannbenet på en, så drar man så blåbärsriset yr. Sen kommer vintern med härliga snövallar efter skogsvägarna...aaaaah!!
För att inte tala om att skämma ut sig för pimpelfiskarna när man leker Posa Serenius efter sjöisar och gör en highsider så man flyger över styret!
Det kära vänner...e livet det!!

Vad är nu plånboken??Måste köööpa offroad!! :yoparty

-PLASTMISSIL- skrev:
Jag bara älskar hösten,fyy va mysit :)
Håller med, helt klart årstiden med bästa känslan. När naturen börjar gå över i gult och rött och det är helt legalt att bara slappna av och mysa.
Men än är det ett tag kvar, ca24 grader i luften här nu.

Däremot hoppas jag på snö i år, saknades i fjol, bara en massa regn och slask. Nä så fort löven på backen går över i brunt ska snön falla och sen ligga till våren.

Orca69 skrev:
Håller med, helt klart årstiden med bästa känslan. När naturen börjar gå över i gult och rött och det är helt legalt att bara slappna av och mysa.

Däremot hoppas jag på snö i år, saknades i fjol, bara en massa regn och slask. Nä så fort löven på backen går över i brunt ska snön falla och sen ligga till våren.

Inget illa menat, men jag förstår mig inte på såna som resonerar som du.
Jag hatar hösten! Det blir kallt, mörkt och vintern närmar sig. BLÄÄÄ!
Slappar gör man väl på sommaren?

Orca69 skrev:

Jaa, tänk så härligt att få tända lite ljus och få avnjuta varmt te på kvällarna :)

Kakan skrev:
Men tänkt dej 2 meter med härlig finnnnnn vit snö :hihi

hum, blir det inte mer än två meter så går det väl å leva med, vore väl fan om man ska behöva befinna sig på dom två metrarna i mer än 5 sekunder. :rolleyes:

Gustav1 skrev:
Inget illa menat, men jag förstår mig inte på såna som resonerar som du.
Jag hatar hösten! Det blir kallt, mörkt och vintern närmar sig. BLÄÄÄ!
Slappar gör man väl på sommaren?
Jag slappar också på sommaren men på hösten slappnar jag av ;)
Även sommaren har sin typ av stress. På hösten känns det lite som omgivningen går mot en dvala och saker lugnar ner sig, blir mer av en mental avslappning.
Jag säger inte att alla borde gilla hösten utan bara att jag gör det :)

-PLASTMISSIL- skrev:
Jaa, tänk så härligt att få tända lite ljus och få avnjuta varmt te på kvällarna
Exakt :tummenupp

Jag såg norrsken för någon timme sedan här i Östersund. :fyllisar

Back