Höstkänslor!

Kakan skrev:
:7peta jamen du fuskar ju och åker till ett ställe där det alltid är sommar :hihi
Mmmm mer snå åt stockholm säger jag då :tummenupp :banana

Jo det är sant.. Men nu vill jag ha sommar lite så jag kan åka hoj.. Det är för tidigt med snö än!

Biturbo skrev:
Jo det är sant.. Men nu vill jag ha sommar lite så jag kan åka hoj.. Det är för tidigt med snö än!

Men tänkt dej 2 meter med härlig finnnnnn vit snö :hihi

Kakan skrev:
Men tänkt dej 2 meter med härlig finnnnnn vit snö :hihi

Absolut.. Men du får faktiskt vänta till 1 sepember åtminstonde :fatta!

Tänkte försöka ut å åka ikväll faktiskt.. Å då vill jag inte ha varesig regn eller drivis..

Kakan skrev:
För de som åker hoj är det självklart tråkigt som fan, men annars är jag en höst och vinter människa...och JAAAAAAAAAAAAAAAA jag vet jag åker hoj och borde hata dessa årstider :lol Men det gör jag inte.

...

:lol :banana

Vööööööörd!!! Samma här! :fakta :tummenupp'

Edit: BTW! Det hade visst snöat nånstans i Ångermanland inatt.. :hihi

skoteridioten skrev:
Vööööööörd!!! Samma här! :fakta :tummenupp'

Edit: BTW! Det hade visst snöat nånstans i Ångermanland inatt.. :hihi

:tummenupp snö är ljuvligt och jag tycker nästan synd om dom som inte förstår tjusningen med det....

:hihi då är vintern på väg då :lol

Anton_Ljunghusen skrev:
regn 4 dagar i veckan och 14 grader är inte sommar

Den meteorologiska definitionen på sommar lyder så som följer(har jag för mig): En dygnsmedeltemperatur över 10 grader minst fem dygn i sträck.

Med andra ord är det sommar! :pannkyss

Tiger302 skrev:
En dygnsmedeltemperatur över 10 grader minst fem dygn i sträck.

Med andra ord är det sommar! :pannkyss

Haha.. förra veckan hade vi ett par kvällar med bara 7-8 grader varmt.. :tomten

Biturbo skrev:
Efter slutet på augusti får det vara precis vilket väder det vill för mig i sverige.. Iaf tills i maj..

Sen får det vara en snabb vår i Stockholm och en långsam vår i Vemdalen..

vad gör du i mexico jobbar eller bara semester ??

har faktist själv allvarligt börjat fundera på flytt till staterna
då jag blir mer och mer less på våra svenska årstider
med kort sommar som det regnar alldeles för mycket på

har en arbetskompis
som jobbar 7 månader sen är 5 månader i thailand varje år
och han saknar inte vintern

Last edited:
Har fan varit höst-deppad ända sen i början av juni......
Det ser inte ut att bli bättre.....

Frick skrev:
vad gör du i mexico jobbar eller bara semester ??

har faktist själv allvarligt börjat fundera på flytt till staterna
då jag blir mer och mer less på våra svenska årstider
med kort sommar som det regnar alldeles för mycket på

har en arbetskompis
som jobbar 7 månader sen är 5 månader i thailand varje år
och han saknar inte vintern

Jobbar i Mexico, USA, Canada, Vanezulea, Colombia och Brazilien också.. Kommer (kanske) hem till svedala lagomt till våren..

Biturbo skrev:
Absolut.. Men du får faktiskt vänta till 1 sepember åtminstonde :fatta!

Tänkte försöka ut å åka ikväll faktiskt.. Å då vill jag inte ha varesig regn eller drivis..

:hoppa Du var du ute nu vid 00.00-02.00 :lol det regnade visst lite :rolleyes: jag såg i alla fall ut som en dränkt katt när jag kom hem :tungan

Kakan skrev:
:hoppa Du var du ute nu vid 00.00-02.00 :lol det regnade visst lite :rolleyes: jag såg i alla fall ut som en dränkt katt när jag kom hem :tungan

Nix pix.. Låg och läste och lyssnade på regnet den tiden, serru.. Riktigt mysigt faktiskt.. Kan rekomenderas istället för att ränna ute halva nätterna :7peta ;)

Det är lite höstkänslor i luften men det är väl inget farligt med det? Jag älskar sommaren men hösten är underbar den med, går ju köra hoj i flera månader till!

Ähh, jag älskar mitt liv jämt, vare sig det är höst eller sommar. Gör man inte det så borde man ändra på nåt.

Jomenvisst! :)

Det är säkert 60-70dgr per år som är "somriga" av 365!!! Sverige är ett kallt land stod det i min geografi-bok jag hade i plugget. Men visst hoppet e det sista som överger människan. Vi kan låtsas att det är varmt o mysit från April -September varje år.. inget regn o ingen vind :3freak
De flesta går ju i kortärmat i början på Maj o fryser o med sin nya täckjacka/dunväst i Augusti o svettas o det är ju alltid kul o se :tungan
Tur att man själv är väder-okänslig :)

Jag körde från Göteborg till Umeå i konstant regn för några dagar sen! Det var blött... och kallt.

Back