Hörni tatueringspojkar/flickor!

newstead skrev:
Det är lika fel ändå! Om du säger ordet "röntga" nu när du vet hur det stavas så kanske du dessutom hör att det låter ganska lika och kan ta dig en funderare över om folk (andra än du) verkligen säger rönka? :tummenupp

Rönka är för övrigt väldigt likt "ronka"...
Aarå visst äre det ;D Men ni har rätt lustiga ord för saker där nere också. Röntga på norrländska blir mycke knepigare å säga än rönka. :)

Fast det händer ju att folk säger fel på att säga fel också. När jag gick femman kom en kille in och sa "jag har varit å runkat mig". Han sa det typ fem gånger innan nån förklarade skillnaden ;)

FreddaGädda skrev:
Det går att röntga. De testade det på mythbusters.:

Piercing/tatuering bör inte utgöra någon risk i samband med röntgen (s. k slätröntgen) annat än att röntgenbilden får en skugga av metallen. Vid undersökning med magnetkamera finns det troligtvis risker med både piercingsmycken och tatueringsfärg. Teoretiskt sett kan ett järnföremål i kroppen röra på sig vid undersökning med magnetkamera och förstöra hela eller delar av organ. Tatueringsfärg kan även den innehålla metaller som påverkas vid undersökning med magnetkamera.

Vi som arbetar på röntgenavdelningarna gillar inte när man tatuerar sig i svanken. :gnissla

Last edited:
Tycker att du ska tatuera dig i pannan istället men där räcker det med en ensam nolla eller kanske ett frågetecken bara :)

Allvarligt talat så borde du låta bli! tror att du kan ha lika kul utan den där tatueringen i alla fall :tummenupp

Sett den på halsen istället eller varför inte i nacken!! :tummenupp

funder själv på en tredje tatto som skall sluta på halsen eller ngt.............

Jag skulle iallafall känna mig dummare om jag gick omkring och ritade ett stort nummer på min kind än om jag tatuerade den. Det säger däremot inte att det är smart att tatuera ett nummer på kinden. Du skulle nog bli ganska less på all uppmärksamhet efter ett tag.

Sätt 103 på armen istället så har du ett minne från den dagen du trodde det var snyggt att ha nr 103 på kinden

Rasorblade skrev:
Sett den på halsen istället eller varför inte i nacken!! :tummenupp

funder själv på en tredje tatto som skall sluta på halsen eller ngt.............

:7peta har jag redan sakt ;)

Nej.

Jag är rätt "vältatuerad" själv, men allt jag har att säga är: Nej.

Du kommer at inse att "103" inte räcker utan måste så ha fler tatueringar i ansiktet och ser ut så här efter några år.

1215568085.jpg

Eller så här

15218.JPG

Och ja ansiktet är en dum ide, ta en på något annat ställe på kroppen om du ska ha en.

Zee skrev:
Fast det visste jag redan innan du sa att du hade tattus. :D

:pannkyss

Jag vet att jag har rätt. Klart att det finns undantag, men i det stora hela har jag rätt.

Jag tycker bättre om tuttus än tattus på brudar. Har lixom lite svårt för kroppsbilder men de som har dem väljer själva vad som är snyggt.

I min kompiskrets är det nästan naturligt att ha tattuering, då många är konstnärer själva, och även jag håller på med konst i alla slag.
Vissa ser kroppen som en tavla man vill snygga till.

Men självklart, det finns otroligt många som har tattuering som har dåligt självförtroende. Men du ser oftast på avstånd om människan har det ändå.
Typ grabbar i fristadsjacka och kepsen högt upp.

Jag brukar relatera till människor som snusar, man börjar av samma orsak i princip!

Om du vinner VM, OS eller liknande med 103 så tycker jag du kan göra det, men inte annars, iaf inte i fejjan.
Sätt den på underarmen istället, där kan man ju dölja den om man nu vill det(jojo, du kan ju gå med burka).

Olof Eriksson skrev:
Japp nånting åt det hållet.

Jag vet inte hur attraktiv du är men det verkar som om du åkt på en annan typ av rönkning än jag iaf ;D

Som sagt, det är bara spekulationer och inte aktuellt i dagsläget, vill bara höra vilka minus det handlar om!

Tror han menar att det inte stavas rönkas utan röntgas.. det du skriver går att driva rätt långt med om man inbillar sig att det står u istället för ö eller om man kanske läser det med någon form av dialekt! :mattias Åh vad skönt det kändes att få vara lite "språkpolis" :hihi

Ang tatueringen..inte snyggt, inte smart anser jag! Orginellt kanske, men jag tycker att du verkligen ska tänka dig för innan du öht tatuerar dig i ansiktet. OM du ändå vill testa så finns det tatueringspennor att köpa, be någon rita siffrorna där och gå med dem ett par dagar så kanske du kan bilda dig en uppfattning om hur det skulle vara!

morecore skrev:
Men självklart, det finns otroligt många som har tattuering som har dåligt självförtroende. Men du ser oftast på avstånd om människan har det ändå.
Jag brukar relatera till människor som snusar, man börjar av samma orsak i princip!

Jag sitter här med en tatuering på armen och en prilla under läppen...ingen tycker om mig, jag mår inge bra :(

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg