Hörni tatueringspojkar/flickor!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag funderar på en tatuering i stil med den på bilden som jag photoshoppat ihop :P

Då är frågan, hur vettigt är det? Tips å råd?
Eftersom jag tävlar på hoj så lär jag ju ska medicinskt undersökas med alla modeller, så då undrar jag om myten (?) att man inte kan rönkas stämmer?
Hur kommer denna se ut om 20 år?
Hur går det att ta bort? Blir det märken?

Bara fylla på om ni har mer info eller trådar jag missat!

Bifogat

• 103.jpg
    103.jpg
    54.2 KB · Visningar: 385
Inte så smart...arbetgivare kan se det som en negativ sak
Det går att ta bort med laser och ett litet ärr blir det alltid.

Olof Eriksson skrev:
Jag funderar på en tatuering i stil med den på bilden som jag photoshoppat ihop :P

Eftersom jag tävlar på hoj så lär jag ju ska medicinskt undersökas med alla modeller, så då undrar jag om myten (?) att man inte kan rönkas stämmer?

Tycker du om den om 20 år? Då kan nog unna dig själv den tatueringen.
Personligen så hamnar den nog bland topp tio av de minst genomtänkta tatueringsförslagen jag sett. Men folk är olika, det är upp till dig som sagt, försök i alla fall tänka igenom det innan du sätter ett nummer på kinden...

Edit; som kakan skrev, så blir det säkert ett fult ärr om du tar bort tatueringen, dessutom kostar det väl en slant om inte annat.

Last edited:
finns det inte att beställa tatueringar som man klistrar på och håller ganska bra, så man byta när man vill eller vara utan

nog inte så smart tatuera så stort i facet

Rooki skrev:
riktigt dun ide om du frågar mig
Du får gärna ta efter ovanstående talare och motivera.

Arbetsgivare, hm, ja den aspekten har jag inte ens tänkt på men just arbetsgivare tror jag inte kommer vara problem för min del, men finns säkert andra som ser det som tokigt.

rimag skrev:
Tycker du om den om 20 år? Då kan nog unna dig själv den tatueringen.
Personligen så hamnar den nog bland topp tio av de minst genomtänkta tatueringsförslagen jag sett. Men folk är olika, det är upp till dig som sagt, försök i alla fall tänka igenom det innan du sätter ett nummer på kinden...

Edit; som kakan skrev, så blir det säkert ett fult ärr om du tar bort tatueringen, dessutom kostar det väl en slant om inte annat.
Haha ja visst är det ogenomtänkt, tänker genom det med er, därav tråden! :)

Det kändes bara som att om jag överhuvudtaget nånsin skulle ha en tatuering så vore detta rätt för mig. Sen om det blir verklighet eller inte det är en annan sak.

Olof Eriksson skrev:
Du får gärna ta efter ovanstående talare och motivera.

Arbetsgivare, hm, ja den aspekten har jag inte ens tänkt på men just arbetsgivare tror jag inte kommer vara problem för min del, men finns säkert andra som ser det som tokigt.

Haha ja visst är det ogenomtänkt, tänker genom det med er, därav tråden! :)

Det kändes bara som att om jag överhuvudtaget nånsin skulle ha en tatuering så vore detta rätt för mig. Sen om det blir verklighet eller inte det är en annan sak.

Om du nu promt ska ha den så sätt den i nacken då i allafall, i ansiktet kommer du för eller senare att ångra att du tattuerat in något.
Men som KGK sa, de finns ju pennor eller "klister"tattueringar du kan använda när du vill ha i ansiktet....

Skall du ha en i fejset måste du väl ha en på tail:en också?

Själv funderar jag på att tatuera bröstvårtan svart. Bara den vänstra. Den behöver lite mer uppmärksamhet.

Olof Eriksson skrev:

Vill du att människor i din omgivning ska ta dig för en idiot så är det en jättebra idé.

Exakt vad innebär nedanstående?
Olof Eriksson skrev:

Last edited:
har du frågat en tatuerare om detta riktigt dålig ide anser jag. gör nog han ochså om han är vettig. hur många ser man med tatueringar i ansiktet?
ang arbetsgivare antingen är du egenföretagare eller har tänkt att gå nästintill permanent arbetslös :kocko

Nyteknik skrev:
Vill du att människor i din omgivning ska ta dig för en idiot så är det en jättebra idé.

Exakt vad innebär nedanstående?
Det innebär att en del sagt tidigare att man ej kan rönka där tatueringen sitter. Men det kan ju vart stenåldersteknik.

Ser ju ut som nån grovjobbande wannabee gangster i en dålig Bfilm från 80talet. Inte det minsta snyggt, men alla har ju olika smak, så.

bad santa skrev:
har du frågat en tatuerare om detta riktigt dålig ide anser jag. gör nog han ochså om han är vettig. hur många ser man med tatueringar i ansiktet?
ang arbetsgivare antingen är du egenföretagare eller har tänkt att gå nästintill permanent arbetslös :kocko
Japp nånting åt det hållet.
Nyteknik skrev:
Onanerar du ansiktet/kinden? :va
Jag vet inte hur attraktiv du är men det verkar som om du åkt på en annan typ av rönkning än jag iaf ;D

Som sagt, det är bara spekulationer och inte aktuellt i dagsläget, vill bara höra vilka minus det handlar om!

Ja du ser ju inte ut att vara så gammal, jag hade också helt crazy ideer när jag var ung = lägg ner, du kommer att ångra dig.

Olof Eriksson skrev:
Då är frågan, hur vettigt är det?

Muahahaaa!!:lol Det var bland det roligaste jag läst hittils! Du är/fyller 21 år och kan inte förstå varför arb.givare skulle se detta som en negativ sak. Bara för att nämna ett endaste av dom tusentals sakerna som talar emot förslaget.
Om du inte har det självklara svaret "ganska ovettigt" direkt på tungan så tycker jag att du ska smacka dit en gaddning genast. Arial Black-typsnitt med 46 i storlek!

Glöm inte att posta en bild när du är klar!

Olof Eriksson skrev:
, vill bara höra vilka minus det handlar om!

Vilka plus finns det egentligen???

Majoriteten här säger tummen ner. Det är inte för att dom tror sig bli avis på dig, utan för att det är just en väldigt speciell/dum sak att göra.

tror inte heller att de är så lätt att hitta nån som vill göra en tattoo i nyllet. Inte heller på händerna.

Hur blir en tattoo efter att man har fått sig en riktigt fet finne i/på den? :gnissla

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...