Hörni tatueringspojkar/flickor!

Det går att röntga. De testade det på mythbusters.

Att ta bort den lämnar viss ärrvävnad, kommer se ut som en brännskada kan jag tänka mig. Du kan räkna med att det kostar ca 3000 kr per kvadratdecimeter (3x3 cm). Om jag inte minns fel, vill säga. Kan ha varit 5x5 cm. Nu när jag grunnar på det så är det nog det sistnämnda. Eller? :gnissla

Jag skulle i varje fall inte tatuera mig i ansiktet. Måla "103" på kaffemuggen istället :rolleyes:

Fela mig om jag har rätt men visst fasiken är det så att det är verboten för aukt. tattuerare att tatta bortom handlederna, under anklarna och över/framör örona (dvs fejan)?

Hiw som helst tycker jag att det skulle varit u r b o t a dumt att tatta in 1O3 unne ögat enlitt bilden. Jag är inte impad.

Sen att jag tycker att tattus är pinsamt dumt oavsett är ju en annan femma. :)

Ju fler tattus, desto sämre självförtroende. Så aer det. :fakta

Zee skrev:
Fela mig om jag har rätt men visst fasiken är det så att det är verboten för aukt. tattuerare att tatta bortom handlederna, under anklarna och över/framör örona (dvs fejan)?

Hiw som helst tycker jag att det skulle varit u r b o t a dumt att tatta in 1O3 unne ögat enlitt bilden. Jag är inte impad.

Sen att jag tycker att tattus är pinsamt dumt oavsett är ju en annan femma. :)

Olagligt vet jag inte men de flesta tattuerarna i Sverige för det inte i allafall...

Zee skrev:
Ju fler tattus, desto sämre självförtroende. Så aer det. :fakta

:tungan inte alls en del har dom för det är snyggt :)

Det är bra :) Det är därför man frågar lixom. Jag har själv varit/är emot tatueringar MEN har man rätt betydelse i dem så.

Tack för rättstavningen. Här uppe säger vi rönka, ibland.

Tack för alla kommentarer och vinklingar. Det får vila tills det verkligen är värt det. Förövrigt tycker jag det var bra förslag med klistermodellen av tatueringar!

Last edited:
Kakan skrev:
:tungan inte alls en del har dom för det är snyggt :)

Nej. De har det för att de har dåligt självförtroende.

Kakan skrev:
Olagligt vet jag inte men de flesta tattuerarna i Sverige för det inte i allafall...

Kanske inte olagligt, men kanske det är praxis då? Ovanligt sunt förnuft?

Zee skrev:
Jag gissar att du e nykterist också.

juha01 skrev:
Vilka plus finns det egentligen???
Samma som för alla tatueringar. (okay det var att överdriva, en del av tatueringarna då)

Jag har ett ärr på handen sen jag slinte med däckskäraren. Kalla mig psyko men jag mår gött varje gång jag ser på den för att jag tänker på det jag älskar mest. Och det är hojåkningen. Nummret är bara ett exempel och frågan är som grund för framtiden och vad som kan eller inte kan ske.

Jag tycker nog iallafall att du skall göra det! Seså, boka tid, gör det, lägg upp bild här sen. :tummenupp :3freak

Zee skrev:
:7peta nej nej nej jag har det inte så jag borde ju veta :pannkyss

Zee skrev:
Kanske inte olagligt, men kanske det är praxis då? Ovanligt sunt förnuft?
Ja det har nog mer med att tattueringar bör gå att göma under kläder.
Utomlands kan du få tattueringar i ansiktet och kanske även här i sverige...är inte helt 100 på allt detta men vet dock att många tattuerare vägrar att göra i ansiktet, händerna går dom med på beroende på vad det är :)
En kompis till mej har tattuerat in en ring på sitt ett finger...ja det är nå mönster som blidrar ringen.

Olof Eriksson skrev:
Jag gissar att du e nykterist också.

Bara under arbetstid. Fast en bärs kan man ta till lunchen iofs. :tummenupp

Lycka till oavsett vad ditt beslut blir. Låt det bara inte bli en impulsgrej.

Kakan skrev:
:7peta nej nej nej jag har det inte så jag borde ju veta :pannkyss

Nope. Du tror att du gjorde det för att den är snygg och unik osv blablabla. Men innerst inne gjorde du det för att... just det! :pannkyss

Zee skrev:
Bara under arbetstid. Fast en bärs kan man ta till lunchen iofs. :tummenupp

Lycka till oavsett vad ditt beslut blir. Låt det bara inte bli en impulsgrej.

Nope. Du tror att du gjorde det för att den är snygg och unik osv blablabla. Men innerst inne gjorde du det för att... just det! :pannkyss

:rolleyes: du får så gärna tro det, men vi som har dom vet ju varför vi har dom och jag känner då inte en som har tattueringar för dom har dåligt självförtroende :lol

Kakan skrev:
:rolleyes: du får så gärna tro det, men vi som har dom vet ju varför vi har dom och jag känner då inte en som har tattueringar för dom har dåligt självförtroende :lol

Nej det finns inga gränser för hur naiva människor kan bli.

Jag känner en hel del med tattus och man ser det tydliga mönstret att ju fler tatts desto sämre självförtroende. Halvkroppstattus kan bara innebära mobboffer sedan lågstadiet eller ytterst tragisk barndom.

Zee skrev:

Jag känner en hel del med tattus och man ser det tydliga mönstret att ju fler tatts desto sämre självförtroende. Halvkroppstattus kan bara innebära mobboffer sedan lågstadiet eller ytterst tragisk barndom.
Tror nog de e större % som dricker som har problem med självförtroendet än de som gör tatueringar, därav min kommentar ;)

Förövrigt så dricker jag inte :tummenupp

Zee skrev:

tja alla har sin anledning och ser du på det så så får det ju vara så...jag tänker inte diskutera för i mina ögon låter det väldigt galet om de nu skulle vara så...

Nitrogen skrev:
Åh fy helvete vilket dåligt självförtroende jag måste ha om Zee's teori stämmer. Jajävlar!

Fast det visste jag redan innan du sa att du hade tattus. :D

:pannkyss

Jag vet att jag har rätt. Klart att det finns undantag, men i det stora hela har jag rätt.

Zee skrev:

Hoppas att du skojar?

Zee skrev:
Fast det visste jag redan innan du sa att du hade tattus. :D

:pannkyss

Jag vet att jag har rätt. Klart att det finns undantag, men i det stora hela har jag rätt.
Du hade räknat ut det, analyserat mig? Ehm... obehagligt.... stalker.

Din teori om tatueringar säger däremot mer om dig än om oss som har dom.
Fast sen så är jag ju rätt säker på att du bara skämtar.
Kul kille!

Olof Eriksson skrev:
Här uppe säger vi rönka, ibland.
Det är lika fel ändå! Om du säger ordet "röntga" nu när du vet hur det stavas så kanske du dessutom hör att det låter ganska lika och kan ta dig en funderare över om folk (andra än du) verkligen säger rönka? :tummenupp

Rönka är för övrigt väldigt likt "ronka"...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg