Högt komp och varför?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Har en 600cc Yamaha från 80 talet 4-cyl, som jag släpade fram. Går bra och låter normalt men ett komptest visar nästan 175psi, extremt jämnt på alla cyllar. Max enligt boken är 135psi. Varför är det såhär?
 

Bifogat

  • IMG_2396.jpeg
    IMG_2396.jpeg
    3.9 MB · Visningar: 23
  • IMG_2397.jpeg
    IMG_2397.jpeg
    3.9 MB · Visningar: 23
Får känslan av att många budgetmätare visar lite för högt tryck. Gäller både däcktrycksmätare, (den analoga på påfyllarna) bränsletrycksmätare, kompressionsmätare osv osv.

Svårt att hitta precisionsgrejer idag som inte kostar skjortan för enstaka jobb.

Ställde bränsletrycket på Busan för något år sedan (eftermonterad extern Malpassi) enligt vad det ska vara.
Känns som att den inställningen inte räckte till riktigt för jag vred kanske 45 grader i efterhand på regulatorns skruv och nu går den mycket bättre i alla register. (Höjde trycket lite, lite grann)
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top