Högt komp och varför?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Har en 600cc Yamaha från 80 talet 4-cyl, som jag släpade fram. Går bra och låter normalt men ett komptest visar nästan 175psi, extremt jämnt på alla cyllar. Max enligt boken är 135psi. Varför är det såhär?
 

Bifogat

  • IMG_2396.jpeg
    IMG_2396.jpeg
    3.9 MB · Visningar: 23
  • IMG_2397.jpeg
    IMG_2397.jpeg
    3.9 MB · Visningar: 23
Får känslan av att många budgetmätare visar lite för högt tryck. Gäller både däcktrycksmätare, (den analoga på påfyllarna) bränsletrycksmätare, kompressionsmätare osv osv.

Svårt att hitta precisionsgrejer idag som inte kostar skjortan för enstaka jobb.

Ställde bränsletrycket på Busan för något år sedan (eftermonterad extern Malpassi) enligt vad det ska vara.
Känns som att den inställningen inte räckte till riktigt för jag vred kanske 45 grader i efterhand på regulatorns skruv och nu går den mycket bättre i alla register. (Höjde trycket lite, lite grann)
 
Last edited:
Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Back
Top