KGK
1200
Ah, Mötley Crue..
Passar här på att göra reklam för deras nya skiva.![]()
den släpps idag.
Mötley på Larry King Live, 4 delar resten på youtube
[YOUTUBE-ID]BIG7GHYJj6M[/YOUTUBE-ID]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ah, Mötley Crue..
Passar här på att göra reklam för deras nya skiva.![]()
Markus, du är ju som "hem och skola" på 80-talet som tillsammans med Siewert Öholm oroade sig för W.a.s.p ,(BRA uttal där Siewert "Vasp" )
, vill asscocieras med "vasp" eller liknande fåntrattar men man bör faktisk ha en sansad och saklig diskussion om vilka budskap som sprids i musiken. Tycker aboslut inte man ska förbjuda men det är inte samma sak som att man måste göra alla möjliga budskap så tillgängliga som möjligt.Eftersom denna "propaganda" spridits i 20-30 år nu så borde hela generationer svenskar vara satansdyrkare som offrar små barn på alltare eller hur ?Jag överdriver kanske något och tycker så klart att hårdrock i sig inte är ett problem på något sätt i något sammanhang men jag tror inte heller man ska underskatta musik som effektiv propaganda för diverse hälsosamma eller inte hälsosamma åsikter och värderingar. Det handlar inte så klart endast om dödsmetall, inte ens främst egentligen, utan all våldsromantisk musik och det kan vara hip hop, hårdrock, vit makt-musik eller något annat. Diskussionen är ju egentligen förstörd redan av början för ingen, förutom jag, vill asscocieras med "vasp" eller liknande fåntrattar men man bör faktisk ha en sansad och saklig diskussion om vilka budskap som sprids i musiken. Tycker aboslut inte man ska förbjuda men det är inte samma sak som att man måste göra alla möjliga budskap så tillgängliga som möjligt.
Eftersom denna "propaganda" spridits i 20-30 år nu så borde hela generationer svenskar vara satansdyrkare som offrar små barn på alltare eller hur ?
Men ändå så är satanismen helt osynlig i Sverige. Det finns fler människor som hävdar att dom har kontakt med utomjordingar än satanister. Och utomjordingfolket har ingen musikstil som propagerar för dom, hhmmm....
Eftersom denna "propaganda" spridits i 20-30 år nu så borde hela generationer svenskar vara satansdyrkare som offrar små barn på alltare eller hur ?
Men ändå så är satanismen helt osynlig i Sverige. Det finns fler människor som hävdar att dom har kontakt med utomjordingar än satanister. Och utomjordingfolket har ingen musikstil som propagerar för dom, hhmmm....

Så för att du tycker att hårdrock är dålig så lyckas den därav inte sprida sitt satanistiska budskap vidare...?Satanism är lyckligtvis ett litet fenomen i Sverige, kanske för att dödsmetall - oavsett budskap - är så jävla dåligt?
Men om du tittar på hip hop så har de på ett mycket effektivt lyckats sprida både kvinnoförnedrande, drogliberal, rasistisk och våldsromantisk propaganda under många år. Säkert med hjälp av PK:ismen som inte vågar säga ifrån då de stackars f.d. afrikanerna då kanske blir ledsna.
Vit Makt-musik är som tur är inte särskilt spridd, men det beror nog inte heller främst på det värdelösa budskapet.
EDIT:
Att en rörelse är liten betyder inte att man vill ha med den att göra, jag tycker inte en eventuell satanist har bland barn att göra. Han kan jobba i skogen, på slakteri, gå på bidrag eller ta självmord istället.
Om nu musiken har en sådan enorm makt att forma vad folk tycker, varför är jag då inte religiös, trots alla psalmer jag utsatts för under min levnad?
Visst är det lustigt att en del verkar tro att vi automatiskt håller med den musiker vi råkar få höra, i stället för att välja att lyssna på en musikstil eller artist som vi sympatiserar med?
Eller kanske är det så att musiken inte påverkar folk så mycket som vissa tror.
Äh, nonsens. Hur mycket droger finns det på ett rejv jämfört med en allmogedans. Det ena ger inte automatiskt det andra men man kan inte förneka att det finns samband mellan vissa fenomen och musikstilar.

kan någon förklara vad vit makt musik är?.

Fast visst, lite moralpanik skadar inte!

jag tycker inte att något som ultimathule eller hel har skrivit är mer rasistiskt än svenska nationalsången?
Hur många 16 åringar finns det på ett rejv jämfört med allmogedans?![]()
|
|
Seriösa mc-kläder till bra pris
Raven Moravia TX Air+: Seri... |
|
Márquez obeveklig i Misano
Misano gav Márquez hans fem... |
|
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |