Hårdrockande lärare uppsagd..

Här är det aktuella hårdrocksbandet:

http://www.blodsrit.se/

Då känns det faktiskt ganska skönt att det finns skolor med någon typ av moral som agerar.

Markus, du är ju som "hem och skola" på 80-talet som tillsammans med Siewert Öholm oroade sig för W.a.s.p ,(BRA uttal där Siewert "Vasp" )

Jag överdriver kanske något och tycker så klart att hårdrock i sig inte är ett problem på något sätt i något sammanhang men jag tror inte heller man ska underskatta musik som effektiv propaganda för diverse hälsosamma eller inte hälsosamma åsikter och värderingar. Det handlar inte så klart endast om dödsmetall, inte ens främst egentligen, utan all våldsromantisk musik och det kan vara hip hop, hårdrock, vit makt-musik eller något annat. Diskussionen är ju egentligen förstörd redan av början för ingen, förutom jag :hihi, vill asscocieras med "vasp" eller liknande fåntrattar men man bör faktisk ha en sansad och saklig diskussion om vilka budskap som sprids i musiken. Tycker aboslut inte man ska förbjuda men det är inte samma sak som att man måste göra alla möjliga budskap så tillgängliga som möjligt.

Last edited:
Jag överdriver kanske något och tycker så klart att hårdrock i sig inte är ett problem på något sätt i något sammanhang men jag tror inte heller man ska underskatta musik som effektiv propaganda för diverse hälsosamma eller inte hälsosamma åsikter och värderingar. Det handlar inte så klart endast om dödsmetall, inte ens främst egentligen, utan all våldsromantisk musik och det kan vara hip hop, hårdrock, vit makt-musik eller något annat. Diskussionen är ju egentligen förstörd redan av början för ingen, förutom jag :hihi, vill asscocieras med "vasp" eller liknande fåntrattar men man bör faktisk ha en sansad och saklig diskussion om vilka budskap som sprids i musiken. Tycker aboslut inte man ska förbjuda men det är inte samma sak som att man måste göra alla möjliga budskap så tillgängliga som möjligt.
Eftersom denna "propaganda" spridits i 20-30 år nu så borde hela generationer svenskar vara satansdyrkare som offrar små barn på alltare eller hur ?
Men ändå så är satanismen helt osynlig i Sverige. Det finns fler människor som hävdar att dom har kontakt med utomjordingar än satanister. Och utomjordingfolket har ingen musikstil som propagerar för dom, hhmmm....

Eftersom denna "propaganda" spridits i 20-30 år nu så borde hela generationer svenskar vara satansdyrkare som offrar små barn på alltare eller hur ?
Men ändå så är satanismen helt osynlig i Sverige. Det finns fler människor som hävdar att dom har kontakt med utomjordingar än satanister. Och utomjordingfolket har ingen musikstil som propagerar för dom, hhmmm....

så e de..:tummenupp

Är inte alla rappare aliens? De har ju inte ens lyckats imitera humanoida rörelsemönster :arsele

Satanism är lyckligtvis ett litet fenomen i Sverige, kanske för att dödsmetall - oavsett budskap - är så jävla dåligt?
Men om du tittar på hip hop så har de på ett mycket effektivt lyckats sprida både kvinnoförnedrande, drogliberal, rasistisk och våldsromantisk propaganda under många år. Säkert med hjälp av PK:ismen som inte vågar säga ifrån då de stackars f.d. afrikanerna då kanske blir ledsna.

Vit Makt-musik är som tur är inte särskilt spridd, men det beror nog inte heller främst på det värdelösa budskapet. :gnissla

EDIT:
Att en rörelse är liten betyder inte att man vill ha med den att göra, jag tycker inte en eventuell satanist har bland barn att göra. Han kan jobba i skogen, på slakteri, gå på bidrag eller ta självmord istället.

Satanism är lyckligtvis ett litet fenomen i Sverige, kanske för att dödsmetall - oavsett budskap - är så jävla dåligt?
Men om du tittar på hip hop så har de på ett mycket effektivt lyckats sprida både kvinnoförnedrande, drogliberal, rasistisk och våldsromantisk propaganda under många år. Säkert med hjälp av PK:ismen som inte vågar säga ifrån då de stackars f.d. afrikanerna då kanske blir ledsna.

Vit Makt-musik är som tur är inte särskilt spridd, men det beror nog inte heller främst på det värdelösa budskapet. :gnissla

EDIT:
Att en rörelse är liten betyder inte att man vill ha med den att göra, jag tycker inte en eventuell satanist har bland barn att göra. Han kan jobba i skogen, på slakteri, gå på bidrag eller ta självmord istället.
Så för att du tycker att hårdrock är dålig så lyckas den därav inte sprida sitt satanistiska budskap vidare...?
Jag gör i detta fall ingen skillnad på dödsmetal eller vanlig hårdrock då även dom gamla hårdrockarna som Ozzy, Alice Cooper, W.A.S.P. och co. blivit beskyllda för att vara satanister.
Antalet personer i och utanför Sverige som lyssnat på dessa torde närma sig minst 1 miljard människor i dagsläget om inte flera, men ändå så är satanismen inte mer utspridd.

Eller kanske är det så att musiken inte påverkar folk så mycket som vissa tror.
Jag tror snarare att dagsmedia i form av tidningar & tv gör större intryck på folk.

Sen tror jag även att en hårdrockare som lärare skulle vara mycket lyckats då han skulle bryta mot dom så annars tråkiga frikyrkliga värderingarna som verkar råda på skolan. Han skulle ha enklare att få ungdommarna att lyssna och dom skulle få se att det finns andra värderingar än bara dom kristna och fördömmande.

Om nu musiken har en sådan enorm makt att forma vad folk tycker, varför är jag då inte religiös, trots alla psalmer jag utsatts för under min levnad?

Visst är det lustigt att en del verkar tro att vi automatiskt håller med den musiker vi råkar få höra, i stället för att välja att lyssna på en musikstil eller artist som vi sympatiserar med?

Om nu musiken har en sådan enorm makt att forma vad folk tycker, varför är jag då inte religiös, trots alla psalmer jag utsatts för under min levnad?

Tydligen har du inte tagit dem till ditt hjärta. ;)

Visst är det lustigt att en del verkar tro att vi automatiskt håller med den musiker vi råkar få höra, i stället för att välja att lyssna på en musikstil eller artist som vi sympatiserar med?

Om man vänder på det, hur många hårdrockare klär sig som hip hopare och vice versa tror du? Kan man välja att se ut som en retard för att få efterlikna sin idol så kan man säkert ärva en del värderingar också.

Efter att ha jobbat med den där förbannade värdegrunden hela terminen och fått veta att det kommer vara vårat jobb att förmedla den så kan jag tänka mig att det kan vara en giltig orsak att sparka någon som är medlem i blodsrit.

Eller kanske är det så att musiken inte påverkar folk så mycket som vissa tror.

Äh, nonsens. Hur mycket droger finns det på ett rejv jämfört med en allmogedans. Det ena ger inte automatiskt det andra men man kan inte förneka att det finns samband mellan vissa fenomen och musikstilar.

Äh, nonsens. Hur mycket droger finns det på ett rejv jämfört med en allmogedans. Det ena ger inte automatiskt det andra men man kan inte förneka att det finns samband mellan vissa fenomen och musikstilar.

Hur många 16 åringar finns det på ett rejv jämfört med allmogedans? :)

Eller

Hur många överkammningsfrillor hittar du på ett rejv kontra allmogedans? Mao bör man skaffa överkammningsfrilla för att slippa undan drogträsket. :fakta

Att sparka honom är väl onödigt, i alla fall för tillfället!?
Han lyssnar på hårdrock, staten lyssnar av honom. Alla lyssnar, alla är nöjda!Är han ett hot kan väl staten tipsa skolan?

Ozzy hade en klok kommentar om hans dåliga inflytande på ungdomar. Han trodde själv att 15 år med föräldrarna kunde ha större betydelse en en och en halv timme på en konsert med honom. Fast visst, lite moralpanik skadar inte!

Skrivs om vit makt musik!? kan någon förklara vad vit makt musik är?.
jag tycker inte att något som ultimathule eller hel har skrivit är mer rasistiskt än svenska nationalsången?
De finns väll ett band som heter vit makt! har bara hört en låt och de var inget rasistiskt med den. är de så att när man talar om vit makt musik så är den bandets åsikter man talar om inte själva texten och musiken!

Den här tråden är ju lysande!!!

Mera satanism åt folket. :yoparty

http://sv.wikipedia.org/wiki/Satanism

Jag har äntligen insett att överkamningsfrilla är enda sättet ur drogträsket, och att pingstvänner är lite härligt överklassiga :D

Skall dessutom kolla lite närmare på Blodsrit, dom verkar vara en trevlig liten orkester.

Moralpanik FTW!!!! :yoparty

kan någon förklara vad vit makt musik är?.

Om du vet vad Vit Makt-rörelsen är så vet du vad Vit Makt-musik är.
Om du inte vet så bör du läsa på, inget jag eller någon annan kan skriva här som du inte kan finna i bättre form någon annanstans.
Och för att besvara ditt påstående om Ultima Thule så tycker inte jag heller de verkar särskilt Vit Makt-iga, om än man känner för att sätta alla möjliga nedlåtande epitet på sådan dålig musik. :lol

Fast visst, lite moralpanik skadar inte!

Varför vill så många, tydligen du också, benämna det som panik?
Ska man inte kunna diskutera moral utan att det pratas om panik?
Jag har inte panik men jag tycker moral är intressant. :hej

Last edited:
jag tycker inte att något som ultimathule eller hel har skrivit är mer rasistiskt än svenska nationalsången?

Nu är det väl förvisso ingen som kallar ulthima thules musik för vit makt musik. Att en del vit-makt-slödder gillar dem och att de har en del "känningar" i de kretsarna är en annan sak..

Hur många 16 åringar finns det på ett rejv jämfört med allmogedans? :)

Det var så klart ett extremt exempel, jag ska sluta med dem. :)
Är det här bättre:
Varför är det mer droger på en reggaefestival där målgruppen är 18-25 åringar jämf med en rockfestival med samma åldersgrupp som målgrupp?

Naturligtvis för att reggae tillhör en av tradition extremt drogliberal kultur.

Egentligen förundras jag ens över att folk orkar tjafsa emot det här, det är som när man själv var 14 och påstod att något sådant som grupptryck, det finns minsann inte för när man är 14 så är man världens mest självständiga människa.

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu