Hårdrockande lärare uppsagd..

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Undrar VAD han spelade i/hur han såg ut som var så illa att han inte fick behålla jobbet... eller var det en kristen skola?

Från UNT:

" Hårdrockande lärare blev uppsagd
Hans anställning som estetlärare var en vecka gammal när skolans rektor gav honom sparken. Lärarens medverkan i ett hårdrocksband var högst omoralisk och stred mot skolans värdegrund, ska rektorn ha sagt enligt en anmälning till JO.
Enligt den sparkade läraren hävdade rektorn att den övriga personalen på gymnasieskolan utanför Västervik inte kunde acceptera en hårdrockande kollega, och att barnens föräldrar förmodligen inte heller skulle göra det."

TT

Hejja fördomsfria och fria Sverige!

Förmodligen är det där halva sanningen som vanligt och jag gissar att han varit med i någon typ av dödsmetallband och då tycker jag det är helt rätt.
Är det vanlig hårdrock typ Sha-Boom däremot så kunde han fått vara kvar.

Ge hit en namninsamling så skriver jag på.

Man kan ju inte få sparka ens Marylin Manson på grund av dennes musiksmak.

Jag tycker avskedet hade varit motiverat om man hade hittat Knutbymaterial. Tex schlager- eller dansbands-CD:s i estetens bil.

Nu får du ge dig, nån måtta får det vara! :mad:
Shaboom kan jag gå med på men den där jädra halvkarln...näedu!

Jag tänkte på dig när jag såg trådnamnet får jag erkänna. Du är väl bla både hårdrockare och lärare! :D

Är det vanlig hårdrock typ Sha-Boom däremot så kunde han fått vara kvar.
Sha -boom och hårdrock i samma mening???:va :3freak

Du vet inte riktigt vad hårdrock är va? Och även om han nu lirade i ett sk.dödsmetalband, spela roll då? Gillar en del band som hos vissa räknas dit, t.ex Entombed som är grymt bra!

Sha-Boom är inte hårdrock, det kanske var på gränsen till utslätad puderock men inget mera.
:fakta

Tycker att Marcus har lite fördommar här...
Snart lär vi väl höra "ut med dödsmetal/hårdrockspacket.." :D

Tyckte hårdråkkarna i din skola att det var kul å doppa pikébratsen i toaletten?
Var inte arJ markus, det är länge sen nu!

Jag är från norrort, har inte funnits hårdrockare här sedan 80-talet, dvs i princip före min skolgång.

...även om han nu lirade i ett sk.dödsmetalband, spela roll då? Gillar en del band som hos vissa räknas dit, t.ex Entombed som är grymt bra!

Vilka budskap sprider de?

Snart lär vi väl höra "ut med dödsmetal/hårdrockspacket.." :D

Ut med dem!!!!!!!11

Last edited:
Nu kom jag osökt att tänka på den där stackars rödhårige skyltmonteraren som fick sparken för att han färgade håret. Skulle tro att det här är ett nytt steg i statens odiskutabla linje att få alla, och då menar jag alla, medborgare att se ut som en kopiaav Carl Bildt.

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu