Hårdrockande lärare uppsagd..

Nu kom jag osökt att tänka på den där stackars rödhårige skyltmonteraren som fick sparken för att han färgade håret. Skulle tro att det här är ett nytt steg i statens odiskutabla linje att få alla, och då menar jag alla, medborgare att se ut som en kopiaav Carl Bildt.

demokratin lever på dumheten, På folkets matriella njutningsbegär, välfunna slag ord, cirkuskonster och politiska kuplettsånger,Hela dess existens hänger på att folket inte tänker ,bara vräker sig i armarna på den trevligaste löftes fabrikanten med den bästa valmusiken.

:yoparty :yoparty

Nu kom jag osökt att tänka på den där stackars rödhårige skyltmonteraren som fick sparken för att han färgade håret. Skulle tro att det här är ett nytt steg i statens odiskutabla linje att få alla, och då menar jag alla, medborgare att se ut som en kopiaav Carl Bildt.

Fast jag undrar nog ändå om det inte är rätt högt i tak i statens tjänst. Fast inte lönetaket då.

På en amerikanskägd konsultbyrå eller hamburgerkedja vill jag nog påstå att de informella regler för klädstilen, hur man uppträder mot chefen och vad man kan säga i fikarummet är tuffare än på tex Postens sorteringsavdelning eller en ingenjörsavdelning på Sthlm Vatten.

Det är inte så synd om honom. Ni kommer väl ihåg att hårdrock är ett erkänt handikapp som berättigar till bidrag?
:fakta

Men vafan, så skolan avskedade honom bara för att han var handikappad?:skrämd:mad:

Jag skulle gärna vilja att alla som lyssnar på schlager skulle få sparken, oavsett var dom jobbar..
Usch, hoppas jag inte har sådant patrask på mitt jobb...!

Allvarligt talat det lät helt sjukt att man kan sparka någon för dennes icke olagliga fritidsintresse, men det kanske blir mer sådant nu med FRA-lagen.. ;)

Ok om han hade varit kristen och varit aktiv i en sekt (typ svenska kyrkan eller annan valfri sekt), då hade jag förstått att han blev sparkad. Men detta är ju totalt ogrundat, hoppas vi får se rektorn som nästa utsparkade person på den skolan.

Fast jag undrar nog ändå om det inte är rätt högt i tak i statens tjänst. Fast inte lönetaket då.

På en amerikanskägd konsultbyrå eller hamburgerkedja vill jag nog påstå att de informella regler för klädstilen, hur man uppträder mot chefen och vad man kan säga i fikarummet är tuffare än på tex Postens sorteringsavdelning eller en ingenjörsavdelning på Sthlm Vatten.

Ja det är ju faschinerande att man får vara precis hur inkompetent som helst, inte ens kunna packa ner ett happy meal korrekt, så länge man ser proper ut :D
Iofs har väl dödsmetall lika mycket med estetik att göra som fickpingis hör hemma i OS. :hihi

Allvarligt talat det lät helt sjukt att man kan sparka någon för dennes icke olagliga fritidsintresse, men det kanske blir mer sådant nu med FRA-lagen.. ;)

Tvärtom, som det är idag kommer facket säkert stoppa om en animal lover fick sparken från en kennel.

Allt i Alla Lika Alla Olika-tidevarv.

Ja det är ju faschinerande att man får vara precis hur inkompetent som helst, inte ens kunna packa ner ett happy meal korrekt, så länge man ser proper ut :D

Inte så fashinerande alls faktiskt, tänk på ett annat exempel:
Om du ska ha dåligt sex ska det ju hellre vara med en snygg tjej än med en ful kille.

Alltså, om du ska få dålig service ska hon fan se bra ut i alla fall. Tänk att få vänta länge på att Dregen fixar din hamburgerpåse jämf med om Tilde de Paula gör det. F.ö. hatar jag Tilde men det är en annan historia.

Last edited:
Inte så fashinerande alls faktiskt, tänk på ett annat exempel:
Om du ska ha dåligt sex ska det ju hellre vara med en snygg tjej än med en ful kille.

Alltså, om du ska få dålig service ska hon fan se bra ut i alla fall. Tänk att få vänta länge på att Dregen fixar din hamburgerpåse jämf med om Tilde de Paula gör det. F.ö. hatar jag Tilde men det är en annan historia.

Fast, en riktig karl håller isär begreppen mat - och allt annat.

Raggar gör man på krogen - knullar gör man i sängen - och äter gör man på mäckdånnalds. :fakta
Står man i meckdånnalds-kön hungrig och irriterad, och så får man till på köpet en Meckfiiist när man beställt en Chateu de le bigg meck, så blir ju till och med Tilde de Paula uteliggarful. :mattias

Känns som att det är rätt stor skillnad på att spela hårdrock och bonka på hundar... :pannkyss

Ljudmässigt sett så är de ganska närbesläktade ibland :dimebagpigsqueel

Last edited:
I sängen läser man en bok eller sover resterande saker ska utföras¨på andra håll!!!!! :tungan

Ja, precis! :fakta
För vem fan vill belamra sovrummet med en uppsjö av fästöglor, "gungor", "tillbehör" och attiraljer av alla möjliga tänkbara och otänkbara material. Dessutom måste det vara lätt att spola rent vilket helt och hållet diskvalificerar en skön säng med duntäcken.

Ok om han hade varit kristen och varit aktiv i en sekt

...så hade han fått vara kvar!
...det var pingsvännerna som ogillade honom:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2749396.ab

Last edited:
Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...