Hälsade till mc-polis.

GlennB skrev:
Jag tycker också att dom oftast hälsar faktiskt, inte för man möter dom så ofta iofs.

Klart man hälsar på MC-poliser, dom är ju inte direkt MC-poliser för att dom ogillar motorcyklar, dom är det för att dom gillar hojar, inte så svårt att räkna ut.
jo de e klart men de e ju väldigt sällan dom hälsar tibaks ju...

vad är det för otrevliga typer ni har där uppe då ???
här nere hälsar oftast poliserna även om man själv inte hälsat först och oavsett om dom sitter i bilen eller kommer på en hoj. :tummenupp

man kunder ju bara önska att alla vore lika trevliga :banana

lite off-topic men har ni sett en snut på cross hoj innan???
det låg en framförmig igår å stoppade en bil på söderleden i gbg....
har aldrig sett en snut mc med riktiga cross däck å cross kläder med en snut väst på sig å saftblandare på flaggstång på bakskärmen....

dsoders2 skrev:
har aldrig sett en snut mc med riktiga cross däck å cross kläder med en snut väst på sig å saftblandare på flaggstång på bakskärmen....
Körde han en oregistrerad motorcykel!?!?!?!

I Gbg...

Rasorblade skrev:
Här i Gbg hälsar de flesta mc-poliser.... :va
Inget fel lokala sheriffen i Gbg. Klarade mig ifrån 102kmh, uppmätt på 70sträcka, för ett tag sedan..
Är man bara snäll och vänlig och har en bländande charm så... :rolleyes: + :hihi

Polisen på Route Napoleon i södra Frankrike hälsar, de tom hälsar först! :)

sunkan skrev:
I dag så var jag på väg till jobbet på hojen. Och jag ser någon sportliknade hoj (bmw).

Tänkte att det kanske var en körskolelärare så jag tänker att de hälsar alltid på mig så nu hälsar jag.

Men när solen inte är i mina ögon längre ser jag att det 2 mc-poliser efter varann.
jag hälsar på den första men han hälsar fan inte tillbaka. Hälsar på killen efter men han hälsar inte heller tillbaka.

Nä nu gillar jag verkligen inte polisen.

/sunkan
Jag har en värre, en jag känner hälsade (på hoj) på en mc-snut och då vände denna och stopade honom.
"vad i helsike tror du att du håller på med!!"
"tja, jag hälsade bara"
"håll i styret nästa gång!!!"

kul, så jag hälsar inte på dem någonsin, och det tror jag ingen lider av heller.

Silwer skrev:
Jag har en värre, en jag känner hälsade (på hoj) på en mc-snut och då vände denna och stopade honom.
"tja, jag hälsade bara"

kul, så jag hälsar inte på dem någonsin, och det tror jag ingen lider av heller.

Tycker att mc poliserna i uppsala är rätt lugna av sig och brukar hälsa först, förvånandsvärt, blir lika paff varje gång... Sen har de ju en tendens till att smita ut till lunda flygfält och rejsa...

Silwer skrev:
"tja, jag hälsade bara"

Hehehe fy fan. då börjar man ju undra hur i helvete han kunde bli polis.
Men det kanske är en yrkesskada att man blir lack på alla. ?? :confused:

dsoders2 skrev:

Polismakten i Norrköping skaffade en Endurohoj när jag var i moppeåldern däruppe. Det var för att kunna haffa alla moppar som stack ut i skogen när snuten kom. Det var det som sas bland oss moppefolk i alla fall... :hihi

dsoders2 skrev:

Ä från Fagersta från början och de lånade en sån från Västerås och jagade mopedister där med... Iofs hände det att de jagade med bil också.... Rätt kul när de jagade en moped på skogsväg när det plötsligt tar tvärstopp då det stack upp en STOR sten i mittsträngen maskerad av gräset... Praktiserade på den lokala Volvofirman då och jag fick se frontbalken.... SKAPLIGT knäckt.... Hela balken hade tryckts ihop och knäckts 50-60 mm.... :3freak Och den tål en del, så det måste varit en skaplig smäll för poliserna....

När jag bodde i nynäs förra sommaren så var jag på väg till stan på hoj. Kom ikapp ett hästsläp (med tillhörande dragbil) vid Preem ute i bushen.... 70 just där. orkade inte köra om då jag inte hade så bråttom - tänte jag kör om senare...

Väl vid macken så står det en ensam polis med laserpistol. Han orkade inte ens lyfta pistolen mot mig då jag puttrade bakom bilen.

Jag nickade till honom - och han nickade tebax.

Trevlig prick.

Dock inte mc-polis... men iaf.

jag har heller aldrig varit med om att någon mc-polis har hälsat tillbaka...men det gäller även stockholmare, jobbade där för ett par år sedan å det var ta mej fan inte någon som hälsade tillbaka :fatta!

Jag hejja på en snut på birger jarlsgatan i Stockholm.. han nicka tillbaka, sen såg han att jag stod i bussfil.. Då började han skrika på mig istället :hihi

Hoztic skrev:
Är inte det lite råttan i pizzan över det? :va

Nejdå, offroadgruppen existerade och existerar troligen fortfarande.

Minns när dom kom till "min" kommun när jag var i moppeåldern, dom tog säkert ett femtiotal moppar under dom dagarna dom var där..Själv klarade man sej dock.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman