Hälsade till mc-polis.

Tolf skrev:
När jag var på e22an så såg jag att polisen hade fartkontroll på andra sidan motorvägen, så jag tänkte här ska varnas.

OK ser en mötande MC jag gör saftblandarteckenet, opps de va visst en MC polis jag varnade , Harn vände på huvudet o tittade efter mig. Han blev nog lite sur.
Han tackade mig inte :hihi

tolf
Kom och tänka på att jag sett olika tecken på varning för "da Blue Ones" jag köra bara med armen rätt ut med handflatan neråt och visar sänk farten. Saftblandarteckenet? never mind läste precis svaret ;)

Last edited:
sunkan skrev:
Nä nu gillar jag verkligen inte polisen.

/sunkan

Med tanke på hur ”hälsningen” uppstod så kanske inte poliser är de första som höjer handen. :hihi
Ursprungliga anledningen till att motorcyklister ”hälsar” på varandra var just att berätta att vägen var fri från poliser och andra faror. :tummenupp

Idag kan man i och fösig möta ett pucko som hälsar glatt och efter nästa krön träffas man av laserstrålen. :huvet

imaster skrev:
Nej då, hojen fanns, som GlennB sa, men anledningen till att den fanns varierade lite beroende på vilket sällskap man var i... :)

Nä den fanns inte, åtminstonde var den enda cross liknande hoj jag någonsin såg en sur DR 600. De hojarna avpolleterades efter att en av dem blivit stående och kickat sig blå ( :D ) i rondellen vid polishuset.

HanneZ skrev:
Hädare! Upp med fingret o sen snurra runt, precis som en.. saftblandare/sirén :)

Gjorde det mot en mc-polis idag. Han vred på huvudet nästan fyra gånger och tittade på mig. Trodde nog inte att jag var riktigt frisk...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman