Hälsade till mc-polis.

Åkte E4:an mot Umeå för X-antal år sedan med min dåvarande ZX6:a. Eftersom det är mitträcke på den aktuella sträckan så blev det lite ryckigt med farthållningen, men när det blev dubbelfil på min sida så såg jag en bil med husvagn längst bort på sträckan. Med risk för att få ligga bakom den i 70 dom närmaste kilometerna, så tog jag en snabb beräkning på att med full trottel från min nuvarande position så skulle jag hinna passera ekipaget innan dubbelfilen skulle ta slut ! Från tanke till handling, daskade ner hjälmen i tanken och gasade så knogarna vitnade. Efter drygt halva sträckan så visade mätaren drygt 260 km/t , och jag såg till min glädje att mina beräkningar skulle stämma !! ( va stolt min gamla mattelärare skulle ha varit ! ). Strax innan jag passerar det vinglande husvagns ekipaget , så ser jag en hojåkare med vit hjälm i mötande fil ! Sträcker upp handen så gott det går i 260+ , i samma ögonblick så ser jag den fräcka lacken i blå/vit !! Svälj ! i en snabb titt i backspegeln så ser jag en hjälm som är vriden 180 grader på en hals som är närmare en halvmeter lång !! Bestämde mig ganska så fort att behålla min hastighet dom närmaste milen, eftersom min kompis på den blå/vita hade minst ett par kilometer innan det fanns nån öppning på kohagen !!
Och han vinkade inte tillbaks !!

HanneZ skrev:
Körde han en oregistrerad motorcykel!?!?!?!

nej nej reggplåt fanns men det var ingen enduro som dom brukar se ut och inte polisens kläder utan riktiga cross skydd m.m. så skummt ut.......
fokuserar dom på att jaga moppar eller vad?

Jag som tycker mcpoliserna hälsar oftare än andra hojåkare. Snurrar i stan hela dagarna, ofta hälsar bengen först.

HanneZ skrev:
Tur att stavning och mognadsnivå går hand i hand...
(grabben du glömde visst n:et i mognadsnivån, om det nu skulle vara ett personligt påhopp..)

Det kom ju från rätt pattaglytt, med tanke på texten nedan som någon har som "hällsning" .

(Det är aldrig för sent för att köra ihjäl sig.

Det är inte farten som dödar, det är smällen...
eller som man säger i staterna, it's not the fart that kills, it's the smell )

ÅÅååå åter igen, man hälsar aldrig på en snut..man har inget för det av egen erfarenhet..

Ove.F skrev:
...Bestämde mig ganska så fort att behålla min hastighet dom närmaste milen, eftersom min kompis på den blå/vita hade minst ett par kilometer innan det fanns nån öppning på kohagen !!
Och han vinkade inte tillbaks !!
Du ser.. det finns positiva drag med wireräckena... :D

Tolf skrev:
När jag var på e22an så såg jag att polisen hade fartkontroll på andra sidan motorvägen, så jag tänkte här ska varnas.

OK ser en mötande MC jag gör saftblandarteckenet, opps de va visst en MC polis jag varnade , Harn vände på huvudet o tittade efter mig. Han blev nog lite sur.
Han tackade mig inte :hihi

tolf

Han kanske undrade vad det där var för en signal - Man brukar *ju* inte ge signalen åt poliser precis :)

E22 skrev:
ÅÅååå åter igen, man hälsar aldrig på en snut..man har inget för det av egen erfarenhet..
ni har säkert hälsat på mc-poliser flera gånger men när dom har kört sina egna hojar privat...dom är mcfolk dom me :7peta

Han kanske körde en sådan här...

Polis.jpg

...och tyckte att han var för tuff för att hälsa :hihi

Jag har hälsat på två MC poliser med motarden..
Den första hälsade på mig, den andra hälsade jag på och han hälsade tillbaka :tummenupp

Om du var stenhård i fejjan och lös i magen hela dagarna skulle du oxå ha svårt att få upp en näve på beställning.

Försöker undvika polisen, så därav hälsar jag ej heller på dem. Visst, möter man en mc-polis och han/hon bara hälsar åt mig så skulle jag göra likadant åt honom/henne :hej För otrevlig är jag inte!

Måste bara fråga:

Jag antar att det är olagligt att åka mellan bilar i en kö (som i trängseltrafiken i sthlm när det är dubbelfiligt och man kör mellan) men ändå så bryr sig inte snuten, nån som vet om det beror på lathet eller bara det faktum att dom inser att det inte är nån ide?

har råkat ut för en snutbil mitt i kön ett otaligt gånger (och man ser dom juh inte förrens man passerar dom såklart) och man får hjärtat i halsgropen men sen så bryr dom sig inte, nu för tiden så skiter jag i om jag ser dom på långt håll, men är ändå nyfiken... nån som vet?

Bligzzz skrev:
Måste bara fråga:

Jag antar att det är olagligt att åka mellan bilar i en kö (som i trängseltrafiken i sthlm när det är dubbelfiligt och man kör mellan) men ändå så bryr sig inte snuten, nån som vet om det beror på lathet eller bara det faktum att dom inser att det inte är nån ide?

har råkat ut för en snutbil mitt i kön ett otaligt gånger (och man ser dom juh inte förrens man passerar dom såklart) och man får hjärtat i halsgropen men sen så bryr dom sig inte, nu för tiden så skiter jag i om jag ser dom på långt håll, men är ändå nyfiken... nån som vet?

Det är inte olagligt om du passerar stillastående kö om du passerar på vänster sida i samma fil. Om du skulle råka "göra fel" så tror jag inte dom sätter på blåljus och börjar jaga dig mellan bilköerna....skulle vara ganska meningslöst.

/

Anders R skrev:
eisbaer skrev:
I agree, fingrarna var stelfrusna innan man kickat igång fanskapet :mad: Busskort på måndag.
Tunnis! Jag blev inte frusen förrän efter 2,7 mil, det blir varmare igen på måndag enl SMHI!

On-topic! De brukar hälsa tillbaka, men hälsar inte först!

Ehm körde 6mil igår kväll mitt i natten :3freak efter det gick det o jämföra mina fingrar med isbitar! :huvet

Här nere hälsar dom inte tillbaka. Ifs har jag nog bara 3 gånger hälsat men inte någon gång har dom hälsat tillbaka.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman