gullmarsplans eller södermalms trafikskola?

helmert

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
nej
vilken skola ska jag välja?
södermalms eller gullmarsplans trafikskola?
priserna är likvärdiga...
ska bara köra på skola..
jag bor på södermalm för övrigt...
tänkte börja köra i juni nångång..

Välj Grönlunds i Västerhaninge. Om du tar Gullmarsplan eller Södermalms så riskerar du att piskas i trafik i sju hundra år även fast du redan kan köra trafik. I Västerhaninge så finns det en rondell..that's it. Övrig körning sker på manöverbanan eller på slingerbulten :yoparty

Uppkörningen sker på de vägar du övat på.

Edit: Om du väljer Grönlunds så försök att få Jonas som handledare...grymt cool snubbe!

Jag tog mitt på Gullmarsplans trafikskola. Dels för att det var billigare när jag jämnförde förra året. Hojjen jag fick köra upp på tror jag var en gsx 750 med störtbåge och rätt sliten. Funkade bra dock och väldigt lättkörd tycker jag.

Tog en del extra lektioner för att vara säker men skönt att köra i områdena man ska köra upp i etc.

Farsta Trafikskola är bra. Dom kör oxå ute i Västerhaninge. Och Västerhaninge trafikskola, där tog jag mitt.

Jag har bara bra erfarenhet av Gullmarsplans Trafikskola, håller på och tar MC kort hos dem nu. Min lärare Christer är jag mycket nöjd med!

tober skrev:
2078900 Jag tog mitt på Gullmarsplans trafikskola.

Jag körde hos Gullmarsplans trafiksskola 2003. Blev nöjd. Jag hade pennalisten Robert som lärare men han var bra och jag tog uppkörningen på första försöket.

Jag bara måste rekommendera Slussens trafikskola, grymmaste trevliga och asbra på alla sätt.

på grönlunds trafikskola i haninge finns detta paketpris:
Paket med 5 körlektioner 3 150 kr
hur långa är dessa lektioner.. står inte på hemsidan..

edit: såg visst att det var 45min per lektion..
låter ganska lite. det är 14kr/min
på gullmars kostar 5 lektioner 4000kr för 80min lektioner = 10kr/min..

tror det blir gullmars iaf.

Last edited:
såg detta på grönlunds hemsida:

ERBJUDANDE!!

Vi erbjuder en introduktionslektion/
testlektion för MC.
Pris: 100 kr.

kanske man skulle hoppa på.. prova där och sen se hur det är..

helmert skrev:
2079010 såg detta på grönlunds hemsida:

ERBJUDANDE!!

Vi erbjuder en introduktionslektion/
testlektion för MC.
Pris: 100 kr.

kanske man skulle hoppa på.. prova där och sen se hur det är..

Absolut!

Hårn1 skrev:
2078904 Farsta Trafikskola är bra. Dom kör oxå ute i Västerhaninge. Och Västerhaninge trafikskola, där tog jag mitt.

Farsta trafikskola är as-bra. Kan starkt rekomendera dom. Har flera vänner som bytt till dom efter att ha provat andra skolor och tyckt att farsta var mycket bättre.
Dessutom är jag övertygad om att flera mer eller mindre kända profiler på den här sidan har tagit lappen hos dom och kan rekomendera dom.

tror ni dom blir vresiga på grönlunds om jag tar en prövolektion för 100kr och sen hoppar på farstas skola istället?
10kr/min i farsta, rätt billigt...

om man ska börja köra i juni, när tror ni man bör boka då?
om jag bokar 4 lektioner x 120min, och sen märker att kanske behöver nån lektion till, finns risken att det är fullbokat hela sommaren så jag står där utan kort sen?

Jag körde upp för "BE" med hjälp av södermalms bilskola 2005-08-19 (alla mina bilar med dragkrok är automat, så det blev enklast att ta en lektion där och sedan köra upp med deras bil+släp med rätt last osv utan att behöva rådda själv) och blev sugen på ett A i körkortet när jag såg alla hojar som var ute och hade uppkörning...

Så jag bokade in mig för MC lektioner direkt när jag ändå hade ett gällande körkortstillstånd. Hade inte kört något på 2 hjul sedan moppetiden för 20 år sedan. Det blev ett 10-pack körlektioner + ett par extra. Några lektioner krypfart, ett par dubbelpass på högfartsbanorna (mycket kul för pengarna), ett par lektioner landsväg och en sväng i stan. Fick en uppkörningstid 2005-10-05, sista chansen för året typ, men det gick utan problem. Kände mig inte lurad på några onödiga lektioner, snarare tvärtom. "Dina krypkörningsbokningar får du boka om, du behöver inte träna mer"

Så 3-4 veckors övningskörning + lite väntetetid på vägverket och c:a 10.000:- fattigare är väl varken något att skryta eller gråta över. Jag är nöjd. Förutom att alla pengar går till hus och hästar just nu så skall det bli båge i sommar får det bli något billigt skrot :-(

Solen skrev:
2078905 Jag har bara bra erfarenhet av Gullmarsplans Trafikskola, håller på och tar MC kort hos dem nu. Min lärare Christer är jag mycket nöjd med!
Christer han är bäst....
jag kan säga bara Gott om Gullmars.....

psxcare skrev:
2079293 Jag körde upp för "BE" med hjälp av södermalms bilskola 2005-08-19 (alla mina bilar med dragkrok är automat, så det blev enklast att ta en lektion där och sedan köra upp med deras bil+släp med rätt last osv utan att behöva rådda själv) och blev sugen på ett A i körkortet när jag såg alla hojar som var ute och hade uppkörning...

Så jag bokade in mig för MC lektioner direkt när jag ändå hade ett gällande körkortstillstånd. Hade inte kört något på 2 hjul sedan moppetiden för 20 år sedan. Det blev ett 10-pack körlektioner + ett par extra. Några lektioner krypfart, ett par dubbelpass på högfartsbanorna (mycket kul för pengarna), ett par lektioner landsväg och en sväng i stan. Fick en uppkörningstid 2005-10-05, sista chansen för året typ, men det gick utan problem. Kände mig inte lurad på några onödiga lektioner, snarare tvärtom. "Dina krypkörningsbokningar får du boka om, du behöver inte träna mer"

Så 3-4 veckors övningskörning + lite väntetetid på vägverket och c:a 10.000:- fattigare är väl varken något att skryta eller gråta över. Jag är nöjd. Förutom att alla pengar går till hus och hästar just nu så skall det bli båge i sommar får det bli något billigt skrot :-(

Gjorde precis som du! Fast jag har aldrig ens kört moppe så det var verkligen att börja från början. Därför tog jag ganska många lektioner, men det var helt och hållet mitt egna val. Dom avbokade lektioner för mig med motivering att "det där kan du ju!" fast jag hade panik och ville köra mer.

Att ta A-kort är det roligaste jag gjort på bra jävla länge och jag ångrar att jag inte gjort det tidigare. Kan varmt rekommendera Södermalms!

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back