Guldfiskar i skål?

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Har fått för mig att en skål med ett par guldfiskar skulle göra sig bra i lägenheten men vill inte ha någon pump som står och surrar. Någon som vet om det funkar utan pump om man bara har ett par stycken fiskar i en skål?:va

Du skall absolut inte ha en rund skål. Den måste vara fyrkantig, annars blir fiskarna förvirrade eller något såndär, och mår absolut inte bra.

fungerar bra, ta ur och häll i ett glas vatten om dagen bara

Du skall absolut inte ha en rund skål. Den måste vara fyrkantig, annars blir fiskarna förvirrade eller något såndär, och mår absolut inte bra.

Ähhh, Guldfiskar har lika bra lokalsinne som cheyer (Hej Nursey) så dom kommer att tro att dom har kommit till ett nytt ställe hela tiden :D

Vill du förvirra dom så ställer du en spegel vid skålen så simmar dom runt och träffar nya guldfiskar hela tiden, eftersom dom beter sig som cheyer kommer dom dock hela tiden att hitta något att anmärka på hos "den andra" guldfisken...

BULL! Mina senaste slöjstjärtar ( GULDFISKAR) levde 4 år i våran skål!

om man gör en vägg från centrum av skålen, ut till glaset, så vet dem att när de har simmat ett varv runt skålen, måste de simma tillbaka :)

Har de inte förbjudit skålarna?

varför ens skaffa djur om dom är jobbiga??:mad:

samma som att skaffa katt på sommaren och kasta ut den när man tröttnar eller slå hunden för att den kisssade inne när du inte orkar gå ut med den!

sorry men jag tycker inte att man ska skaffa levande djur om man stör sig på såna saker som att en pump för deras bästa kanske skulle låta litet......

Skulle du själv vilja bo i en skål :-o

Skulle den vara tillräckligt stor skulle det fanimej inte vara så pjåkigt?

Kasta förresten inte mynt i guldfiskskålen. Det gjorde jag som ung då jag ville skapa en "piratbakgrund" åt firrarna.
Magen upp blev det av det hela.. :gnissla

Nope, men ja e iof ingen fisk heller..:tungan

Hadde för mig att jag någon gång sett några slags "syre-tabletter" som man kan lägga i för att syresätta vattnet.

Försöker tänka på miljön bara, en pump drar ju så möe ström.:rolleyes:

Lustigt, eftressom det står i svensk lag att de är förbjudna... Eller du kanske bor i något annat land? jAG ÄR gay :arsele

Jo.

Jobbiga paragrafryttare borde också vara förbjundna!

Now days så kör jag sexkantsskål är den laglig?

Last edited:
Köp syretabletter, finns i alla akvarieshopper / djuraffärer

Har en lite rund skål som jag hade förut och en lite större rund skål nu.

Den första skålen var tanken att inte ha något pump i men märkte ganska snart att det inte alls fungerade (specielt inte med levande växter). Köpte en luftpump och en platta att lägga under stenarna samt en behållare med aktivt kol. Det renade men inte alls så bra som jag hade hoppats.

Nu med det lite större akvariet så kör jag både luftpump och vattenrenare. Då behåller sig vattnet fint. Men byter man inte det där glaset varje dag så blir det även då grisigt efter ett tag.

Over and out

*/ ?>
Back