GSXR1000 K5 - 164 hästar - Engelsk artikel

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Läs om hur några britter bänkad nya GSXR1000. Ska producera 164 hästkrafter. Verkar bli en tuff maskin att slå i standardformat redan!

i8qimg0617.jpg

e6simg0618.jpg

r5timg0619.jpg

a8simg0620.jpg

m1aimg0621.jpg

k7kimg0622.jpg

g8zimg0623.jpg

s5timg0624.jpg

q6dimg0625.jpg
 
Last edited:
Det måste ju bli över 190 motorhästar uppe i fart med lite övertryck i insuget.... Första supersporthojen som klarar 300 tro?
 
Inte för att regna på nåns parad eller så, men MCN har väl aldrig skrivit nåt trovärdigt?
K5-an är säkerligen bättre på alla punkter än K4-an, men 13,8 hk mer...? Varför gjorde de inte rätt från början då?
 
Ja, det låter ju lite för bra för att vara sant. Men om det är sant så blir den ju en ruggig dräpare...
 
MCN er vel verdens største mc tidning, hvorfor skulle de ljuga. hadde det vært ett rykte kanskje, men de har jo testet den så da bør det jo være sant.
 
Azzurro skrev:
MCN er vel verdens største mc tidning, hvorfor skulle de ljuga. hadde det vært ett rykte kanskje, men de har jo testet den så da bør det jo være sant.
Ljuger o ljuger, vissa har ju en tendens att bänka hojarna i glädjebänkar...

cbren hade väl runt 155 om jag inte minns helt fel
 
Tja, 10cc mer är alltid 10cc mer...lägg sedan till en duktig motortrimmning så kanske vi har siffrorna...får väl vänta tills PB och SB bänkar gixxern...
 
WASP skrev:
Ljuger o ljuger, vissa har ju en tendens att bänka hojarna i glädjebänkar...
Jepp, och det gäller särskilt när det kommer ut en ny modell. Det är märkligt att motorerna blir klenare under den period som förflyter mellan modellpremiären och de första bänkningarna och de bänkningar som görs året därpå.

Fabriken skickar ut riktigt fint blueprintade exemplar och tidningarna väljer den gladaste bänken de kan hitta och den mest positivt lagde "bänkmanager" som finns. Då blir det fina siffror som moppefuckona kan yla sig hesa om.

Ska bli intressant vilka siffror PB får fram. De ligger konsekvent lägst i sina effektuppgifter. Eller vem bryr sig förresten, den blir tilräckligt snabb.
 
Det intressantaste är väl när de kör konkurrenterna mot varandra i samma bänk samma dag. Bike körde dessutom två exemplar av varje hoj så man får en uppfattning om hur mycket det kan skilja. Då spelar den exakta siffran inte så stor roll. Det är ju relativt man är mest intresserad av.
 
vem bryr sig om siffrorna när den ser ut sådär :3freak

aja, skönt med en hoj man slipper dreggla över i guess....
 
Holy fuck!! Satan vad det kommer kraschas gixxer1000_05:or nästa år!!:(

Och jag som förmodligen kommer att köpa en sån, säger bara,
- God have mercy on my soul!
 
ooooooow.
:skrämd

Är det någon som vet när Bike och andra tidningar i landet kommer testa den? Måååste läsa.


och som svar på min egna fråga..... Finns bara en hoj i Europe just nu. :4skrika
 
Oavsett effektsiffrorna finns det bara ett facit och det har vi inte förrän de börjar räjsas nästa år i olika SBK-serier. Men visst ser det lovande ut för Suzuki.

Visste att Öhlins produkter var dyra men 260K för en komplett framgaffel är ju priset för två hojar :eek:
 
No1 skrev:
den andre kommer att bli totalt utrustad med allt som gar att uppbringa (samt lite till) for att darefter vaga mindre an 150 kg (torr) samt ha mer an 200hk pa bakhjulet!!!



No1...
motor GP stardarn nästan, ska du va mä?


p.s. vad hetar han in potais som har 171 bhp i sin R104 med inte sllt för stora motofikationer?
 
Last edited:
Mattias skrev:
Inte för att regna på nåns parad eller så, men MCN har väl aldrig skrivit nåt trovärdigt?
K5-an är säkerligen bättre på alla punkter än K4-an, men 13,8 hk mer...? Varför gjorde de inte rätt från början då?


Ha ha vilket snett resonemang, varför gjorde inte alla tillverkare rätt från början, dvs innan 2004 oxå........

Jag anser att de inte är mindre trovärdiga än någon annan mc-tidning, men ska bli kul å se alla hojar testas i samma bänk vid samma tillfälle....då vet vi exakt om den är så bra som den verkar vara i jämförese...
 
Bingo skrev:
Jepp, och det gäller särskilt när det kommer ut en ny modell. Det är märkligt att motorerna blir klenare under den period som förflyter mellan modellpremiären och de första bänkningarna och de bänkningar som görs året därpå.

Fabriken skickar ut riktigt fint blueprintade exemplar och tidningarna väljer den gladaste bänken de kan hitta och den mest positivt lagde "bänkmanager" som finns. Då blir det fina siffror som moppefuckona kan yla sig hesa om.

Ska bli intressant vilka siffror PB får fram. De ligger konsekvent lägst i sina effektuppgifter. Eller vem bryr sig förresten, den blir tilräckligt snabb.
Prenumererar själv på eminenta PB och som du säger så ligger många tidningar, inkl. den svenska ca 10-20 hk mer hela tiden. Det är milt sagt knepigt...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top